آموزش زدن چاه ارت

  • شروع کننده موضوع P@rtiz@n
  • تاریخ شروع
P@rtiz@n

P@rtiz@n

ريزه ميزه تالار
مدیر بازنشسته
مقاومت اهمی سیم ارت وچاه ارت چند اهم است,مقاومت اهمی سیم ارت و چاه ارت چند اهم است,چاه ارت ,آموزش چاه ارت,مقاله ی چاه ارت,مقاومت اهمی سیم ارت وچاه ارت چند اهم است؟,زدن چاه ارت,برق قدرت,چاه ارت,سیم ارت,مقاومت اهمی سیم ارت,مقاومت اهمی سیم ارت چند اهم است,سیم ارت و چاه ارت,مقاومت سیم ارت,مقاومت اهمی ارت​

• مقدار اهم خروجی چاه ارت میبایست پایین تر از 4 اهم باشد.
• چنانچه چاه ارت موجود و خروجی آن مناسب است میتوان از آن استفاده نمود.
• تجهیزات مورد نیاز به شرح زیر:

1203.jpg
تجهیزات چاه ارت:
1- کابل مسی نمره 50
2- صفحه مسی 50*50
3- بست موازی (کلمپ)
4- تابلو درب دار با قفل پشت بسته
5- پیچ و مهره خشکه 4*8
6- پیچ و مهره خشکه 4*10
7- کابلشو 10*50
8- خاک زغال
9- نمک
10- خاک رس
11- لوله پلیکا


روش جدید به جای ریختن خاک زغال و....

بنتونیت جهت چاه ارت
به استحضار می رساند شرکت داروکشت خاورمیانه با برخورداری از دانش روز در تولید و فرآوری مدرن و مساعدت علمی شرکت تحقیقات و پژوهشی نوآوران خراسان اقدام به تولید بنتونیت اکتیوه به همراه 10% زئولیت کلینوپتیلولایت و مواد کاهنده مقاومت، مناسب با تمامی استانداردهای سازمانهای ذی الصلاح نموده که با رعایت تمامی اصول کیفیت و ایمنی با هزینه به مراتب پایین تر (نیروی انسانی، زمان، مواد اولیه و...) توانسته جایگزین مناسب و بهینه ای برای مخلوط سنتی ذغال و نمک در راه اندازی سیستم های ارتینگ در نظر کارشناسان و متخصصان امر قرار بگیرد.لذا با نظر به اهمیت کیفیت نصب ارتینگ در بالا بردن ضریب اطمینان: ایمنی افراد، خطوط شبکه، سیستم های تولید، تجهیزات مصارف صنعتی و خانگی... و همچنین طرح اجباری استفاده از بنتونیت در پروژه های سیستم ارتینگ اکثر کشورهای صنعتی و پیشرفته ما را بر آن داشت تا همسو با دیگر سازمانها و نهادهای صنعتی گامی موفق هر چند کوچک در جهت اعتلاء و ارتقاء فرهنگ خودباوری و خودکفایی فرزندان میهن عزیزمان رو به جلو برداریم.
هرچند رسیدن به این مهم بدون نقد و راهنمایی دلسوزانه کارشناسان محترم و پرسنل زحمتکش شرکت های محترم توزیع برق در استانهای مختلف کشور امکان پذیر نبود و سختی مراحل تست مواد اولیه و کیفیت فرآیند ارتینگ در مقاطع مختلف باعث شکوفایی و ارتقاء کیفیت محصول پدید آمده امروز به نام بنتونیت اکتیویته این شرکت گردید که قابل مقایسه با هیچکدام از محصولات متفرقه و دست ساز بازار نیست.
بنتونیت شرکتداروکشت خاورمیانه پس از فرآیند تولید (به همراه زئولیت کلینوپتیلولایت و مواد کاهنده مقاومت، دهیدراته، اکتیویته شدن و...) در شرایط خاص به محصول بنتونیت اکتیوه ای تبدیل می گردد که در هر شرایط اقلیمی حتی خشک و بدون رطوبت نیز کارایی و اثربخشی سیستم را به نحو مطلوب حفظ نماید بطوریکه شرایط محیط بر کیفیت عملکرد عملیات تأثیرگذار نباشد.
با توجه به مشخصات منحصر به فرد این محصول، نظر حضرتعالی و کارشناسان محترم آن مجموعه معظم را به سرفصل اهم این موارد جلب می نمایم.


فوائد منحصر به فرد محصول تولیدی:

1- بالا رفتن خاصیت تبادل یونی.
2- بالا بردن قدرت جذب و نگهداری آب به علت اکتیویته شدن و ترکیب با زئولیت (نظر به ساختار مشبک ملکولی و فاصله ملکولی 9/4 انگستروم).
3- پایین آوردن مقاومت الکتریکی زمین در جریان مصرف.
4- برخورداری از قابلیت استفاده در هر خاکی به ویژه خاکهای مناطقی که از خاکهای خشک و فصول طولانی و خشکی برخوردار هستند.
5- در اجرای این طرح عمق و حجم شبکه ارت کاهش می یابد و به همین منظور از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد.
6- به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی در محصول بنتونیت، تماس آن با بدن مشکلی ایجاد نمی کند ولی بصورت دائمی بهتر است تماس صورت نگیرد.
7- با ایجاد تخلخل و اصلاح ساختار خاک و فعل و انفعالات شیمیایی نقطه انجماد خاک را کاهش می دهد.
8- عدم وجود اثرات مضر زیست محیطی به علت طبیعی بودن ترکیبات.
9- بالا بردن طول عمر مفید میله ارت و صفحه به علت ممانعت از اکسید شدن و پدیده خوردگی.
10- قابلیت بالا در انواع شبکه های ارت (سطحی و عمقی).
11- طول عمر دائم و یکنواخت و همگن بودن اثرات بر روی تمامی قسمت های محیط مورد نظر.
12- وجود نمکهای خنثی در ترکیب علاوه بر اینکه اثر خورندگی ندارد همراه با رطوبت محیط شرایط الکترونیکی و یونی مناسب و کافی را برای هادی فراهم می کند.


دستورالعمل استفاده از بنتونیت در چاه های ارت

استفاده از بنتونیت فعال شده در کانالهای سطحی(W-E-1-301)
1- کانالی به عرض30 تا40 سانتی متر به عمق 75 سانتی متر و به طول مورد نظر حفر کنید. اگر عمق نفوذ
یخ زدگی خاک بیشتر از 75سانتی متر باشد، باید کانالی عمق تر (تا زیر لایه یخ زدگی زمین) حفر گردد.
2- کف کانال را با بنتونیت، بصورت دوغاب سفت (35 درصد بنتونیت و 65 درصد آب) تا ارتفاع 10 سانتی متر بپوشانید.
3- سیم یا تسمه مسی را روی لایه کف، مطابق با دستورالعمل های اجرای سیستم اتصال زمین بخوابانید.
4- روی سیم را به ارتفاع 15 سانتی متر با بنتونیت بصورت دوغاب سفت بپوشانید.
5- بقیه کانال را با خاک سرند شده پر و کمپکت نمائید.
توجه: با توجه به حجم کانال و شرایط محیطی منطقه پروژه، برای هر متر طول بین 30 تا45 کیلوگرم بنتونیت اکتیویته خشک موردنیاز است.




استفاده از بنتونیت فعال شده در چاه های عمودی با نصب میله ارت(-1-302E-W)1- چاهی به قطر تقریبی 90-60 سانتی متر و به عمق 3 متر حفر نمائید.
2- یک عدد میله ارت 3 متری (یا دو عدد میله 5/1 متری کوبل شده) را در وسط حفره طوری قرار دهید که حدود 50 سانتی متر از میله ارت در داخل زمین (چاه) فرو برود.
3- بنتونیت را بصورت دوغاب آماده کرده (35 درصد بنتونیت و 65 درصد آب) گرداگرد میله تخلیه کنید.
4- ترتیب تهیه بنتونیت و تخلیه در چاه ارت بصورت 65 درصد بنتونیت دوغاب شده در بخش تحتانی و 35 درصد مخلوط (بنتونیت + خاک رس + آب) درسطح فوقانی می باشد.
5- ضروری است در هنگام پر کردن چاه بعد از هر20سانتی متر مواد دوغاب سفت شده را کمپکت کرده تا کاملاً به میله ارت بچسبد، این عمل باعث فشردگی و چسبندگی لایه های بنتونیت به میله ارت و از بین رفتن فضاهای خالی می گردد.
توجه: باتوجه به قطر چاه و شرایط محیطی منطقه مورد نظر برای یک حلقه چاه 3 متری حدود 300 تا 400 کیلو گرم بنتونیت خشک مورد نیاز است.
• تبصره: در صورتی که با ایجاد یک حلقه چاه، به مقاومت کمتر از Ω 5 نرسیدیم، باید چاه دیگری را با همین مشخصات در فاصله حداقل 6 متری از چاه اول حفر نمائیم. ضمناً ارتباط دو چاه باید مطابق دستورالعمل (W-E-1-301) انجام پذیرد.
• میله ارت باید از جنس مس یا میله روکش دار مس باشد.
• مقاطع میله و سیم ارت باید مطابق دستورالعمل سیستم زمین باشد.



استفاده از بنتونیت در چاه های عمودی بانصب صفحه مسی(W-E-1-303)1- چاهی به قطر تقریبی 90-60 سانتی متری و عمق3 متر حفر کنید.
2- سیم ارت یا تسمه مسی را حداقل در دو نقطه به صفحه متصل کنید.
3- صفحه ارت (500´500´ 3میلی متر) را بصورت عمودی در انتهای گودال قرار دهید.
4- بنتونیت را بصورت دوغاب سفت طوری تخلیه کنید که ضمن فشردگی مناسب تا 35 سانتی متر بالای سطح صفحه را بپوشاند.
5- برای پر کردن مابقی چاه به نسبت (30%بنتونیت + 70%خاک + آب) مخلوط کرده و چاه را پر کنید.
6- برای فشردگی بیشتر خاک اطراف هادی با صفحه و کیفیت مناسب تر، پس از هر 20 سانتی متر که با مخلوط خاک و بنتونیت پر می شود، مخلوط را کمپکت نموده تا بیشتر به صفحه متصل شود.
توجه: برای پرکردن چاه ارت با مشخصات فوق 250-200 کیلوگرم و برای 2 متر بعد از آن برای مخلوط کردن با خاک 150-120 کیلوگرم بنتونیت خشک موردنیاز است.
• تبصره: بعلت جذب شدید آب توسط بنتونیت اکتیو حتماً توجه داشته باشید که برای تهیه دوغاب بطریق زیر عمل نمائید: پودربنتونیت را به تناوب در آب ریخته و حل می نمائیم تا دوغاب بوجود آمده یک دست و یکنواخت گردد. در صورت انجام عکس این عمل (یعنی اضافه کردن آب به پودر بنتونیت) در درست کردن دوغاب با مشکل مواجه خواهیم شد.
• ترجیحاً برای ایجاد چاه ارت از دستورالعمل(W-E-1-302) استفاده شود.
• استفاده از نمک و ذغال در این نوع چاه ارت ممنوع است.
• بنتونیت مورد استفاده باید از نوع فعال شده که مخصوص چاه ارت است انتخاب گردد.
• در مخلوط (بنتونیت + خاک رس + آب) دقت نمائید تا عناصر بخوبی مخلوط گردد (بنتونیت بصورت کلوخ نگردد)


مهم

دوغاب بنتونیت: 35% بنتونیت را در 65% آب بخوبی حل کرده و در قسمت انتهایی چاه پای الکترود (صفحه، میله یا سبد مسی) می ریزیم. بهتر است که دوغاب تخلیه شده در چاه، را در چندین مرحله به سمت پائین چاه فشرده و در اطراف الکترود متراکم کنیم.​
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا