( آموزش فتوشاپ ) اضافه کردن بافت سنگی به پوست

NIKE

NIKE

پکر!؟
مدیر بازنشسته
1377940946_adding-texture-to-the-skin.jpg



اضافه کردن بافت سنگی به پوست


در این آموزش، روش اضافه کردن بافت سنگی به پوست را به شما نشان خواهیم داد.




ابتدا تصویری بیابید که بتوانید بافت را بر روی آن إعمال کنید. می توانید در گوگل جستجو نموده و یا از این تصویر استفاده کنید:

01-9206091.jpg




هم چنین به یک بافت سنگی نیاز دارید که می توانید از تصویر زیر استفاده کنید:

02-9206091.jpg


حال هر دو تصویر را در فتوشاپ باز کنید. می توانید تصاویر را در اندازه خودشان استفاده نموده و یا اندازه آن ها را کمی کاهش دهید. پس از آن، تصویر بافت را به داخل فایل تصویر مدل انتقال داده و آن را بر روی صورت مدل قرار دهید: 03-9206091.jpg




برای لایه بافت، به مسیر Edit > Transform > Flip Vertical رفته و Opacity را روی مقداری بالاتر از 50% تنظیم نمایید:

04-9206091.jpg




سپس Blend Mode و Opacity/Fill را دستکاری کنید. من Blend Mode را روی Multiply و Opacity را روی 80% تنظیم کرده ام. پس از آن، به مسیر Edit > Transform > Warp بروید و بافت را مانند تصویر زیر تغییر دهید:

05-9206091.jpg




این بافت، صورت مدل را خواهد پوشاند و برای گردن مدل هم به یک تصویر دیگر نیاز داریم. از بافت سنگی یک بار کپی بگیرید و Blend Mode لایه کپی را روی Multiply قرار دهید. هم چنین Opacity آن را روی 80% تنظیم نمایید. سپس اندازه تصویر را کمی کاهش داده و با رفتن به مسیر Edit > Transform > Warp، آن را کمی تغییر دهید:

06-9206091.jpg




اکنون زمان این است که دو لایه بافت را در یک لایه با هم ترکیب نموده و قسمت هایی از بافت را که خارج از پوست قرار گرفته حذف کنیم. لایه بالایی را مخفی کنید (بر روی آیکن چشم کنار لایه کلیک کنید) و به لایه بافت پایینی بروید. ابزار پاک کن (Eraser) را بردارید و با یک براش گرد لبه نرم با اندازه 20px بر روی لبه ها بکشید تا تصویری مانند تصویر زیر به دست بیاورید:

07-9206091.jpg




لایه مخفی شده را مجدداً فعال کنید. حال فرایند مرحله قبل را برای آن تکرار کنید:

08-9206091.jpg





دو لایه بافت را با هم ادغام کنید و Blend Mode آن را روی Multiply تنظیم نمایید. شاید مایل باشید تصویر را کمی شارپ کنید. ابزار Sharpen را بردارید و با یک براش لبه نرم بزرگ (400px) بر روی تصویر بکشید:

09-9206091.jpg




حال می خواهیم کاری کنیم که چشم ها واضح تر به نظر برسند. بدین منظور، ابزار پاک کن را بردارید و با اندازه حدود 10px بر روی چشم ها بکشید:

10-9206091.jpg




اکنون می خواهیم بافت را سه بعدی کنیم. برای ایجاد این افکت، از ابزار Dodge با تنظیمات
Range: Highlights, Exposure: 35% و ابزار Burn با تنظیمات Range: Shadows, Exposure: 40% برای درخشان تر کردن قسمت هایی از صورت و اضافه کردن سایه به قسمت های تیره استفاده کنید. سعی کنید نتیجه کار شما واقع گرایانه باشد.
11-9206091.jpg




حال می خواهیم لباس مدل را کمی شارپ کنیم. از ابزار Sharpen با تنظیمات
Size: 90px, Mode: Normal, Strength: 50% برای این کار استفاده کنید. تصویر شما مانند زیر خواهد بود:

12-9206091.jpg





تصویر قابل قبول به نظر می رسد ولی کار ما هنوز به پایان نرسیده است. اکنون باید مقداری رنگ به پوست اضافه کنیم. جهت ایجاد ناحیه انتخابی مانند تصویر زیر، به مسیر Select > Load Selection بروید. سپس لایه جدیدی بسازید و ناحیه انتخاب را با کد رنگ 331e01 پر کنید:
13-9206091.jpg




با زدن کلیدهای Ctrl+D ناحیه را از حالت انتخاب خارج کنید و Blend Mode این لایه را روی Color تنظیم نمایید:
14-9206091.jpg




پس از اضافه کردن رنگ به چهره مدل، باید کمی رنگ سرد به صورت او اضافه کنیم. برای ایجاد این افکت، ابزار Rectangular Marquee را بردارید. Feather را روی 100px تنظیم نموده و ناحیه انتخابی مانند تصویر زیر ایجاد کنید: 15-9206091.jpg




سپس به مسیر Image > Adjustments > Hue/Saturation بروید و تنظیمات زیر را انجام دهید:

16-9206091.jpg




با زدن کلیدهای Ctrl+D ناحیه را از حالت انتخاب خارج کنید. حال افکتی مانند تصویر زیر داریم:

17-9206091.jpg




تصویر خوبی به نظر می رسد. برای تکمیل طرح، ابزار پاک کن را بردارید و با یک پاک کن لبه نرم به اندازه 100px قسمت پایین صورت و گردن را کمی پاکسازی کنید.

18-9206091.jpg

شاد بودن تنها انتقامی است که میتوان از دنیا گرفت ، پس همیشه شاد باش . . .
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا