آیا از سرمایه گذاری در خرده فروشی و ریزه کاری های آن چیزی میدانید ؟

R

razihz

کاربر تالار
کاربر تالار
1 برای مشاغل خرده فروشی یکی از فاکتورهای اصلی سود آوری انتخاب محل کسب و کار است ، چه فایده ای دارد محصول خوب باشد ، شما هم تاجر خوبی باشید اما مشتری نباشد ؟ برای این که این اتفاق نیافتد باید جایی را برای محل کسب تان انتخاب کنید که پر رفت و آمد باشد . برای فعالیت های خرده فروشی و گرفتن بهترین نتیجه از سرمایه گذاری روی این کار باید حسابی برای خود اعتبار کسب کنید و نام خود را سر زبان ها بیاندازید . اگر هم مستقل هستید بهتر است برای مدتی برای جمع کردن مشتری از هر کسی که میتوانید کمک بگیرید . البته با تجربه های این کار پیشنهاد میکنند قبل از سرمایه گذاری ، حتما " یک دمو گرافیک از منطقه مورد نظر تهیه کنید تا با بررسی تمام جوانب کار بهترین لوکیشن را برای کسب و کار خرده فروشی خود پیدا کنید .


2 میتوانیددر خرده فروشی یکی از راه های امتحان پس داده را برای جلب مشتریان به کار بگیرید و آن هم این است که یک سری محصولات را برای تست رایگان در اختیار مشتری قرار دهید این کار به خوبی جواب میدهد چون موجب جلب اعتماد مشتریان میشود .


3 یکی دیگر از نکات جذب مشتری برای کارهای خرده فروشی این است که حتما " از کاتالوگ یا بروشور یا دفترچه راهنما برای یک کالا یا محصولات جدید استفاده کنید ، بعضا " مشتری ها وقتیبا یک کالا یا محصول جدید روبه رو میشوند که طرز کار آن را نمیدانند یا فکر میکنند پیچیده است از خرید آن منصرف میشوند .


4 سعی کنید برای گرفتن نتیجه بهتر از سرمایه گذاری خود در فعالیت های خرده فروشی به کوچک ترین موارد هم توجه کنید ، مثلا" از کالا یا محصولاتی که گارانتی و ضمانت نامه ندارند برای فروش استفاده نکنید ، مشتریان برای خرید چنین کالاهایی همیشه شک و ترید دارند .


5 امروزه فروشگاه های خرده فروشی میتوانند از اپلیکیشن های موبایل برای تبلیغات و بازار یابی موثر تر استفاده کنند، مثلا " فروشگاهی به نام wet seal یک اپلیکیشن موبایلمخصوص فروشگاه خود طراحی کرده و بازار هدف خود را نیز دقیقا" مشخص کرده استکهجوانانو نوجوانان هستند توسط این اپلیکیشن ،افراد به کلیه محصولات دسترسی دارند و میتوانند انواع مختلف لباس را با همست کنندو آن را در اپلیکیشن فروشگاه به اشتراک بگذارند، چنانچهاز ست شان تعداد زیادی استقبال کنند ، همان ست به صورت رایگان در اختیار طراح قرار میگیرد ، این فروشگاه با این ترفند زیرکانه توانسته آمار فروش خود را چند برابر کند .


6 یکی از موارد مهمی که در خرده فروشی ها نقش مهمی بازی می کند مدیریت هزینه هاست ، زیرا امروزه حجم قابل توجهی از بازارهای فروش به شبکهفروشگاه های زنجیره ای پیوسته اند که برای افزایش حاشیه سود بیشتر با یکدیگر رقابت فشرده دارند و کوچک ترین رخنه ای در مدیریت هزینه ها باعث نابودی تمام کسب و کار خواهد شد .


7 شاید بسیاری از مدیران فروشگاه های زنجیره ای که مدت ها روش های مدیریتی و اجرای آن را به صورت سنتی به عهده داشته اند استفاده از به روز ترین اپلیکیشن ها و تبلیغاتو تکنولوژی هابه چشم شان به عنوان یکهزینه اضافی به نطر برسد اما واقعا " برای مطابقت با بازار روز دنیا استفاده از این حجم تکنولوژی هزینه نیست ، سرمایه گذاری بلند مدت است .


8 در حال حاضر یکی از تکنیک های تبلیغاتی که فروشگاه های خرده فروشی دنیا از آن استفاده میکنند این است که آمار بیشترین فروش کالا ها را بر اساس جنسیت ، قدرت خرید مشتریان ، میزان فروش کالا و غیره در می آورند و آن را روی تابلوهایی به نام سرور اد ( server ad ) به نمایش می گذارند ، بدین صورت مشتری را بیشتر به سمت کالایو کالاهای مورد نظر هدایت میکنند . البته در فروشگاه های بسیار مدرن شما این سرور اد هاروی چرخ دستی های خرید مشتری نیز میتوانید مشاهده کنید .


9 یکی دیگر از تکنیک هایی که فروشگاه های خرده فروشی بزرگ دنیا از آن استفاده میکنند استفاده از تکنولوژی های هوشمند در هر قفسه است برای نشان دادن قیمت ها ، مشخصاتو ویژگی های کالاکه به میزان بسیار زیادی از هزینه های جانبی قیمت گذاری به روش سنتی می کاهد و در نظر مشتری ظاهر زیبا تر و دل چسب تری دارد .


10 یکی دیگر ار نکات مهم در خرده فروشی ها توجه مداوم به موجودی انبار است، مشتری ها سرمایه کاری شما هستند و در صورتی که به آن ها بگوئید کالایی را تمام کرده اید یا فعلا" ندارید یا بعدا " خواهید آورد به نوعی در حال از دست سرمایه خود هستید ، با این کار تنها به رقبای خود سود رسانده ایدو مشتری را نیز از دست داده اید . شما باید برای حفظ کردن این سرمایه های گران بها یعنی همان مشتریان ، پیوسته نیاز آن ها را در نظر گرفته و پاسخ گو باشید بهانه هایی مانند وضعیت نامشخص بازار ، تامین کنندگان و توزیع کنندگان بدقول و بلافاصله تمام شدن یک جنس بهانه خوبی برای از دست دادن سرمایه یعنی همان مشتری نیست .


11 در فعالیت های خرده فروشی برای گرفتن بهترین نتیجه از سرمایه گذاری خودو گرفتن حاشیه سود بالاتر به قیمت ها توجه ویژه ای داشته باشید ، همیشه به دنبال این باشید چگونه میتوانید سود خود را بالا ببرید ، اگر به خوبی بازار را رصد کنید همواره تامین کنندگان و توزیع کنندگانی هستند که ارزان تر از بقیه کار میکنند ولی ممکن است شما از آن بی خبر باشیددر ضمن به پائین نگه داشتن قیمت ها نیز توجه کنید .

منبع:سرمایه گذاری مگاشید
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا