آیا سامسونگ مشکل مسافت در شارژ مغناطیسی بیسیم را حل خواهد کرد؟

  • شروع کننده موضوع H A V V A
  • تاریخ شروع
H

H A V V A

پدر جد تالار !
مدیر بازنشسته


52454b7b161d5c1b65d21a4acb54d04f_XL-1.jpg


با برچیدهشدن موانع موجود در راه توسعهی فناوریهای مربوط به صنعت موبایل، سرعت پیشرفت در این حوزه روز به روز بیشتر میشود. یکی از مشکلات موجود در گوشیهای تلفن یا بهعبارت بهتر، گجتهای قابل حمل، مشکل باتری و شارژ آن است. با توسعه شارژ بیسیم توسط نوکیا، اکنون نوبت به سامسونگ رسیده تا مشکلات این فناوری را حل کند.




پس از ارائهی فناوری شارژ بیسیم توسط نوکیا در لومیا 920 در سال 2012، این تکنولوژی بسیار مورد استقبال قرار گرفت، بطوریکه سایر تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند نیز از این فناوری در گوشیهای خود استفاده کردند که از جملهی این کمپانیها میتوان از گوگل و سامسونگ یاد کرد. این فناوری بهدلیل تسهیل امر شارژ کردن گوشی بسیار مقبول مصرفکنندگان واقع شد. برای شارژ گوشی با استفاده از این فناوری کافیاست تا گوشی خود را روی پد مربوطه قرار دهید و این روش به علت عدم نیاز به اتصال آداپتور شارژر، روشی بسیار ساده و کاربردی است.
اما اینگونه شارژ کردن نیز مشکلات مربوط به خود را دارد، چراکه گوشی باید برای شارژ شدن روی پد قرار گیرد و اگر شما برای پاسخ به تماس دریافتی، ارسال پیام یا استفاده از اینترنت گوشی خود را از پد مربوطه جدا کنید، فرآیند شارژ شدن قطع میشود. اما باید راهحل این مشکل را در آزمایشگاههای سامسونگ جستوجو کنیم. راهحلی که احتمالا تا نیمهی دوم سال آیندهی میلادی راه خود را در قالب گوشیهای سامسونگ به بازار خواهد گشود. سامسونگ از نوعی فناوری شارژ بیسیم مغناطیسی تقویت شده استفاده کرده است مشکل مسافت را مابین منبع برق و گوشی حل خواهد کرد.
اما فناوری مورد استفاده توسط سامسونگ چیست؟ این فناوری تفاوتی با تکنولوژی مورد استفاده توسط نوکیا برای توسعهی شارژ بیسیم ندارد، فقط تنها تغییر ایجاد شده، تقویت این سیستم است که اجازه میدهد تا امواج بیسیم مغناطیسی بدون نیاز به اتصال، تا مسافت بیشتری انتقال یابند، در حالی که در سیستم مورد استفاده توسط نوکیا، گوشی برای شارژ باید حتما روی پد قرار میگرفت و این نقطهی ضعف آن بود. با استفاده از سیستم توسعه داده شده توسط سامسونگ، میتوان تا زمانی که گوشی در حوزهی تحت پوشش شارژر قرار دارد، استفاده کرد و نیازی به قرار دادن گوشی در محل خاصی وجود ندارد.
سامسونگ برای توسعهی این سیستم در یک شرکت نیوزلندی با نام PowerProxi سرمایهگذاری کرده است و احتمالا اولین گوشی عرضه شده توسط سامسونگ در اواخر سال 2014 میلادی از این فناوری استفاده خواهد کرد. مطمئنا این فناوری بسیاری از مشکلات مربوط به گجتهای قابل حمل را حل خواهد کرد، چراکه باید مشکل انرژی و باتری را یکی از موانع بزرگ بر سر راه پیشرفت ابزارهای قابل حمل بدانیم.

زومیت




 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا