آیپدایر چگونه باریکتر و سبکتر شده است؟

H

H A V V A

پدر جد تالار !
مدیر بازنشسته
873d536679c7dd70570264f8804d062a_XL-1.jpg


آیپد 3 و آیپد 4 اپل بهدلیل بهرهگیری از باتری بزرگ و صفحه نمایش رتینا، کمی سنگین و البته ضخیم بودند. اما اپل در آیپد ایر با حفظ طول عمر باتری بیش از 10 ساعت توانسته ضخامت و وزن دستگاه را به شکل عجیبی کاهش دهد.





آیپد 4 با داشتن وزنی در حدود 652 گرم، کمی سنگین بهنظر میرسید. اما آیپدایر کمتر از 450 گرم وزن دارد. اپل چگونه موفق به این کاهش وزن شده است؟ جواب سوال در کالبدشکافی آیپدایر نهفته است.
نسل جدید آیپد دارای یک باتری دو سلولی 33 واتساعتی است که از باتری عضیمالجثهی سهسلولی 43 وات ساعتی آیپد نسل 4 سبکتر، کوچکتر و کم ظرفیت تر است.
iPadAirBoard-1.jpg

تصویر بالا نشاندهندهی مدیریت اپل در فضای داخلی آیپدایر است. کاهش اندازه و همچنین حجم باتری این تبلت در کاهش وزن آیپد نقش بسزایی داشته که سهم 28 درصدی در کاهش وزن و 20 درصد در کاهش اندازه را موجب شده است.
Wayne Lam، یکی از تحلیلگران در HIS iSuppli، در مورد این تغییرات چنین اظهار نظر میکند:
اپل تنها به کاهش حجم و وزن باتری اکتفا نکرده و تمامی قسمتهای تبلت را بازنگری کرده است. این بدینمعنی است که اپل در شاسی آلومینیومی آیپد نیز تغییراتی را ایجاد کرده است.
از نظر Lam، پروسهی جدید ساخت بدنه و همچنین کاهش حاشیهی اطراف صفحه ی نمایش در آیپدایر، عواملی هستند که روی هم باعث کاهش وزن بدنهی آلومینیومی شدهاند. همچنین، استفاده از صفحهی نمایش سبکتر نسبت به نسلهای پیشین نیز در این کاهش وزن موثر است.
در نهایت استفاده از قطعات الکترونیکی کم مصرف با بهرهوری بالا موجب شده تا کارایی آیپدایر افزایش یابد و مصرف انرژی در آن به میزان قابل ملاحظهای کاهش یابد. همه اینها به دلیل استفاده از پردازنده بهینه و سریع A7 میسر شده است.
پردازنده ی بهروز شدهی A7، صفحه نمایش بهینه و سایر قطعات بهکار رفته که مصرف انرژی پایینی دارند، موجب کاهش حجم باتری شده است.
iPadAir-1.jpg

نتیجهی دیگری که کالبدشکافی آیپدایر داشته است، استفاده از نسخهی دیگری از پردازنده ی 64 بیتی A7 در این تبلت است. در واقع A7 آیپد ایر، با آنچه در آیفون 5s بکار گرفته شده متفاوت است. براساس بررسیهای Ananadtech، اپل سرعت و فرکانس کاری پردازندهی A7 را از 1.3 گیگاهرتز در آیفون 5S به 1.4 گیگاهرتز در آیپدایر افزایش داده است. اما باریک شدن معایبی را نیز باخود بههمراه دارد که سخت شدن پروسهی تعمیر، یکی از آنها است، بطوریکه آیپدایر نمرهی 2 را از 10 برای سهولت تعمیر کسب کرده است. کارشناسان امر، فشردگی و ظرافت را یکی از عوامل سخت شدن خارج کردن قطعات از دل آیپدایر برشمردهاند، چنانکه خارج کردن باتری نیز سختترین مورد در بین آیپدها است.

زومیت




 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا