احتمال رفع ف ی ل ت ر فیسبوک

killer666

killer666

demon is back
مدیر بازنشسته
به نفل از ایسنا : شنیدهها حاکی از تصمیم دولت روحانی برای گشوده شدن دایره سایتهایی است که به دلایل عجیب و یا با نگاهی سیاسی ف ی ل ت ر شدهاند.
دکتر روحانی در تبلیغات انتخاباتی با انتقاد از وضعیت حاکم بر فضای مجازی، گفته بود که شرایط فعلی اینترنت را در شأن مردم نمیداند و یکی از وعدههای دولت تدبیر و امید، سازماندهی به وضعیت کنونی فضای مجازی است.

هاشمی در همایش تحولات خاورمیانه و آینده نظم منطقهای که خرداد ماه سال ۹۱ در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد به بیان نکاتی متفاوت درباره انقلابهای منطقه و ابزارهای نوین اطلاعرسانی پرداخته بود که گزیده سخنان مرتبط با موضوع ابزارهای جدید اطلاع رسانی و فیسبوک در پی میآید.


«نقطه ضعف همه کشورهای جهان سوم این است که اجازه نمیدهند احزاب در آنها شکل بگیرند. اگر احزاب در این دولتها شکل میگرفت و مردم وارد صحنه میشدند و اصلاحات به وجود میآمد دیگر انقلابی صورت نمیگرفت. در این شرایط نیروهای سیاسی و فرهیخته عمیقاً ناراضی هستند که به بازی گرفته میشوند. اگر در مسیر درست به حضور نیروهای سالک، خیرخواه و باسواد به صورت NGO ها و احزاب بزرگ اجازه فعالیت داده میشد دیگر نیازی به انقلاب نبود. اصلاحات مفیدتر از انقلاب جامعه را به سمت درستی حرکت میدهد. امروز عصر انفجار اطلاعات است و این مهمترین تفاوت شرایط زمانی برای انقلاب ما و انقلابهای امروز منطقه است. قیام ۱۵ خرداد را که مردم ما انجام دادهاند و شهدای بسیاری داشت در دنیا بسیار کم مطرح شد. روزنامههای خارجی تنها چند کلمهای و آن هم حرفهای رژیم را مینوشتند اما اکنون وقتی یک خبرنگار به زندان میرود در کل دنیا پخش میشود. رسانههای آزاد و مخصوصاً سایتها که درگیر دولت نیستند گاهی هم با اغراق و بزرگنمایی این موضوعات را مطرح میکنند. این گونه انفجار اطلاعات دیگر بسته نمیشود البته عوارض بدی هم دارد اما ما برخلاف عدهای که فکر میکنند این جریانها خطرناک است فکر می کنیم این جریان به سعادت بشریت کمک میکند و چیز مبارکی در دنیاست. امروز یک صفحه فیس بوک که هزینهای برای مردم ندارد تبدیل به موضوع خبری در تمام تلویزیونها و دستگاههای دنیا میشود.»


با توجه به نزدیکی دیدگاهها و نیز نیروهای مورد استفاده دکتر روحانی به هاشمی رفسنجانی، بازنشر این نظر هاشمی در این مقطع نشانه قوی احتمال رفع ف ی ل ت ر شبکه اجتماعی فیسبوک است که بنا بر آمارهای منتشر شده چند میلیون از ایرانیان در آن عضویت دارند.

هم اکنون فرزندان و دیگر اعضای خانواده بسیاری از مقامات کشوری و نیز برخی از مسولان رده پایینتر و همچنین بسیاری از فعالان سیاسی و تقریبا اکثریت فعالان مطبوعاتی و همچنین بسیاری از چهرههای شناخته شده دیگر حوزهها، صفحاتی به نام خود در فیسبوک دارند که هر از گاهی برخی از آنها در رسانهها هم بازتاب پیدا میکند.

نکته جالب اینکه طبق گفته مسئولان (از جمله مهدی اخوان بهابادی، دبیر شورایعالی فضای مجازی)، «عضویت در این شبکهها بهطور طبیعی جرم نیست اما دور زدن سامانه فیلترینگ کشور طبق قانون جرم محسوب میشود»! موضوعی که از نظر افکار عمومی توجیه شدنی نیست؛ آخر اگر عضویت در آن جرم نیست و مردم بخواهند وارد آن بشوند پس چرا ابتدا با قرار دادن ف ی ل ت ر، جلوی این عمل غیرمجرمانه(دسترسی به فیسبوک) گرفته میشود تا بعد از آن گفته شود که عبور از ف ی ل ت ر، عملی مجرمانه است؟
 
Java.Her

Java.Her

گیمر تالار !!!!؟!
کاربر ماندگار
پاسخ : احتمال رفع ف ی ل ت ر فیسبوک

> الان چی باید گفت ؟ روحانی موچکریم یا چی ؟ :سوت

لطفاً ف ی ل ت ر سایتهای خبری گیم رو بردارید !
 
آخرین ویرایش:
M_A_Qolami

M_A_Qolami

-
مدیر ارشد تالار
پاسخ : احتمال رفع ف ی ل ت ر فیسبوک

> الان چی باید گفت ؟ روحانی موچکریم یا چی ؟ :سوت

لطفاً ف ی ل ت ر سایتهای خبری گیم رو بردارید !

موافقم الان مثلا سایت گیم اسپاد چی داره که ف ی ل ت ر ش کردن؟فیسبوک که بد تره
 
killer666

killer666

demon is back
مدیر بازنشسته
پاسخ : احتمال رفع ف ی ل ت ر فیسبوک

منم اولین بار که دیدم گیم اسپات فیلتره داشتم شاه در میاوردم:shok5:
 
Java.Her

Java.Her

گیمر تالار !!!!؟!
کاربر ماندگار
پاسخ : احتمال رفع ف ی ل ت ر فیسبوک

من می تونم درک کنم که مسئولان ما در مورد برخی سایتها نگران هستند ! درسته هیچ جای دنیا هم اجازه ی دسترسی به تمامی سایتها وجود نداره ! اما دیگه بعضی چیزها واقعاً عجیبه ! مثلاً مادرم چند وقت پیش داشت برای نوشتن کتاب در مورد CPR دنبال اطلاعات و بروز رسانی های سایتهای معتبر می گشت و متاسفانه خیلی سایتها در زمینه ی پزشکی حتی محدود شده اند ! در هر حال کتابش رو تمام کرد ولی سوال اینجاست که آیا اگر این مشکلات نبود کیفیت کار بالاتر نمی رفت ؟
 
آخرین ویرایش:
MagicalBOY

MagicalBOY

پدر جد تالار !
مدیر بازنشسته
پاسخ : احتمال رفع ف ی ل ت ر فیسبوک

شما بگو چی فی لتر نیست دیگه
از 5 تا سایت اول دنیا (گوگل - فیس - توییتر - یوتیوب - یاهو) 3 تاشون فی ل تره شما تا تهشو بخون :|
 
lighting

lighting

Light Of GuidancE
کاربر ماندگار
پاسخ : احتمال رفع ف ی ل ت ر فیسبوک

تا این فروم رو هم .... نکردن بیخیال این بحث بشید:دی
چون فایده نداره:|
اب تو هاون بکوبی سنگین تری:|
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا