احتمال سکته قلبی در هوای گرم افزایش یافته و نوسانات زیاد هوا نیز برآن مؤثر است

Night Spirit

Night Spirit

گنده تالار !
مدیر ارشد تالار
پژوهشگران علوم پزشکی می گویند: نوسانات شدید دمای هوا احتمال بروز بیماری های قلبی را افزایش می دهد. آنان عنوان کرده اند مرگ زودرس ناشی از بیماری های قلبی و عروقی، به میزان قابل توجهی در موج هوای گرم افزایش یافته و نوسانات زیاد هوا نیز برآن مؤثر است.به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از مجله قلب آمریکا، زمانی که دمای هوا به طور ناگهانی گرم یا سرد می شود، فشار خون، ضربان قلب و میزان کلسترول متناسب با آن تغییر می کند و این عوامل منجر به ایجاد ناراحتی های قلبی می شود.
تغییر غیر قابل پیش بینی دمای هوا خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را نیز افزایش می دهد.
این تغییرات و صدمان ناشی از آن در افراد چاق و سالخورده و بیماران دیابتی به مراتب بیشتر است.
پزشکان به افراد توصیه می کنند که از قرار گرفتن در محیط هایی با اختلاف دمای زیاد اجتناب کنند؛ برای مثال در زمستان، دمای هوای خانه را خیلی گرم نکنند تا به محض خروج از منزل، قلب دچار شوک ناگهانی نشود.
محققان معتقدند، درجه حرارت مطلوب برای سلامت قلب، ۲۴ درجه سانتی گراد است.این محققان در تحقیق خود، آب و هوای معتدل را بیش از آب و هوای سرد مورد مطالعه قرار دادند.
نتایج نشان داد، آمادگی برای مراقبت های پزشکی قلبی در روزهای گرم باید در بالاترین میزان صورت گیرد.
گرما می تواند با افزایش غلظت خون و برون ده قلب و همچنین کم آبی بدن در اثر عرق کردن به صورت یک ماشه برای حوادث قلبی عروقی عمل کند.
در این تحقیق گزارشات آب و هوایی در عرض ۸ سال به همراه فصل،روز و میزان رطوبت مورد بررسی قرار گرفت؛ نتایج نشان داد در روزهایی که دمای متوسط ۱۰ درجه بوده ۳۰ نفر کشته و در روزهایی با ۳۲ درجه حرارت، ۴۵ نفر در اثر حملات قلبی کشته شده اند.
به نظر می رسد تغییرات آب و هوایی، امواج گرمایی بیشتر، شدیدتر و طولانی مدت تری را تولید و در نتیجه آفراد آسیب پذیر مانند سالمندان و بیماران قلبی را در معرض استرس بیشتری قرار می دهد؛ چراکه گرما بیش از سرما دارای تأثیر ناگهانی است.
تحقیقات در ۵۰ شهر استرالیا نیز نتایج مشابهی را نشان داد. ارتباط بین دما و مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی در موقعیت های مختلف جغرافیایی به جمعیت و تفاوت های اجتماعی-جمعیتی بستگی دارد .
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا