اخبار دنیای فناوری

killer666

killer666

demon is back
مدیر بازنشسته
موتور جست وجوی ملی می تواند با موتورهای مطرح دنیا رقابت کند؟


رییس سازمان فن آوری اطلاعات گفت: نمونه های پایلوت طرح موتور جست وجوی ملی آماده است و امیدواریم تا آخر امسال نخستین پایلوت آن را در حال کار داشته باشیم.

علی حکیم جوادی درباره اقدامات انجام شده در راستای راه اندازی موتور جست وجوی ملی اظهار کرد: کار موتور جست وجو آغاز شده هرچند برخی پروژه ها پایان ناپذیر و زنده اند و نمی توانیم زمان تمام شدنی برای آن تعریف کنیم.

وی ادامه داد: موتور جست وجوی ملی هم از این قبیل پروژه هاست که نمی شود زمان پایان یافتنی برای آن تعریف کرد و هرچند امروز ما موتور جست وجو را داریم و تا بخشی به آن رسیده ایم، ولی باید دید آیا این موتور جست وجو می تواند با 120 و 130 موتور جست وجوی مطرح دنیا رقابت کند؟ و این موضوعی است که همکاران ما با مراکز تحقیقاتی داخل کشور در حال کار هستند و خوشبختانه به نتایج خوبی رسیده اند.

رییس سازمان فن آوری اطلاعات گفت: نمونه های پایلوت این طرح آماده است و هم چنان در حال تکمیل است و امیدواریم تا آخر امسال نخستین پایلوت آن را در حال کار داشته باشیم.

وی درباره ی نام آن گفت: هنوز نام گذاری خاصی برای آن نداشتیم و فعلا برروی بحث فنی کار می کنیم، ولی شاید یکی از راه های آن ایجاد همه پرسی باشد.
 
killer666

killer666

demon is back
مدیر بازنشسته
مهم ترین اخبار حوزه ی فناوری اطلاعات در هفته  گذشته



شاید بتوان گفت که مهم ترین خبر حوزه فن آوری اطلاعات در هفته گذشته رونمایی از سامانه ی ملی قبوض الکترونیکی در قم بود.

به گزارش خبرنگار سرویس فن آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این سامانه با هدف کاهش چشمگیر هزینه های چاپ قبوض، توزیع و پرداخت های قبوض در سطح کلان، افزایش درصد پرداخت غیرحضوری شهروندان و توسعه فرهنگ استفاده از فن آوری اطلاعات در زندگی روزمره، افزایش میزان رضایتمندی مردم و تکریم ارباب رجوع، کاهش مراجعات حضوری به بانک ها و کمک به تعدیل ترافیک درون شهری و در نهایت کاهش آسیب های اجتماعی و امنیتی ناشی از مراجعه افراد سودجو به در منازل مردم راه اندازی شد.

سامانه ملی قبض ایران شامل بخش های اطلاع رسانی، تعاملی و تراکنشی است و فاز اول آن که همان پیاده سازی بخش های اطلاع رسانی و تعاملی است، عملیاتی شده است.


* بازنگری قانون مربوط به ماهواره ها

شهاب الدین صدر در پاسخ به تذکر نماینده مردم سمنان تاکید کرد: قانون مربوط به جمع آوری ماهواره ها نیاز به بازنگری دارد.


*پرداخت الکترونیکی مالیات ماشین های عمومی در دفاتر پست

بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان شرکت پست و سازمان امور مالیاتی، امکان پرداخت الکترونیکی مالیات ماشین های عمومی در دفاتر پستی فراهم شده است؛ بر اساس این تفاهم نامه، صاحبان ماشین های عمومی می توانند با مراجعه به دفاتر پستی نسبت به پرداخت مالیات سالانه خودروی خود اقدام کنند.


*انتشار کتاب مرجع ict در دستور کار شورای عالی اطلاع رسانی

دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی با هدف ایجاد پایگاه اطلاعاتی مطمئن و قابل اتکا برای فعالان، متولیان و برنامه ریزان و با بهره گیری از تجربیات گذشته، تهیه "کتاب مرجع فن آوری اطلاعات و ارتباطات" را در دستور کار قرار داده است که به زودی در دسترس عموم قرار می گیرد؛ در این کتاب ضمن معرفی فعالیت های دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی، بانک اطلاعاتی گردآوری شده به طور تخصصی و جغرافیایی طبقه بندی شده است.


*اعلام اولویت های کمیته های تخصصی تدوین استاندارد حوزه ict

هشتمین جلسه کاری کمیته عالی استاندارد در پی فعالیت های انجام شده در زمینه ایجاد هماهنگی و بهینه سازی استانداردهای حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات با حضور جمعی از صاحب نظران و متولیان این حوزه و با میزبانی و محوریت رگولاتوری، در مردادماه سال  جاری برگزار شد.

غلامرضا خاکسار - مدیر استاندارد و تأیید نمونه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - اعلام کرد: اولین سری از اولویت های حوزه های تخصصی مختلف در زمینه تدوین استاندارد طی هفته آینده توسط کمیته های تخصصی استاندارد به کمیته عالی اعلام خواهد شد تا پس از بررسی و تصویب در این کمیته اقدامات نهایی جهت تخصیص کد ملی به آنها صورت پذیرد.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا