استفاده از دربهای فاضلاب به عنوان شارژر بیسیم در نیویورک

H

H A V V A

پدر جد تالار !
مدیر بازنشسته
ed93b4733db39837bdcd5884894e4b35_XL-1.jpg


احتمالا خبر قبلی در مورد اتوبوسهای توقف ناپذیر را خواندید، حالا تصور کنید فناوری به کار رفته در آن اتوبوسها به طور مشابهی برای سایر وسایل نقلیه نیز به کار رود. شرکت Hevo Power قصد دارد تا با ترکیب شارژرهای بیسیم با درهای فاضلاب که البته در همهی شهر وجود دارند، این فناوری را به تمام خیابانهای شهر گسترش دهد.




مدیرعامل Hevo Power آقای Jeremy McCool در خصوص این ایده میگوید:
من در حال قدم زدن در خیابان بودم و به روشهای انتقال انرژی بیسیم فکر میکردم، تا اینکه ناگهان چشمم به در فاضلابی افتاد که درست جلوی من قرار داشت. همان لحظه بود که فهمیدم این بلیت برنده است! در آن جا هیچ سیم و لوله در کار نیست، کاملا هم بی خطر است، ضمنا هر چیزی را میتوان در زیر آن قرار داد.
نتیجهی این ایده، سامانهای است که Hevo میخواهد تا سال 2014 در بخشی از شهر نیویورک ایجاد کند. این سامانه به جای استفاده از روش القایی معمول که در شارژ تبلتها یا گوشیهای هوشمند به کار میرود، از روش تشدید (Resonance) برای شارژ کردن دستگاهها استفاده میکند، سیستمی که خودروی برقی نیسان نیز از آن استفاده میکند.
روش القایی از دو سیم پیچ در فرستنده و گیرنده استفاده میکند که با استفاده از میدان مغناطیسی به سادگی انرژی را بین خود تبادل میکنند. در روش تشدید این دو سیم پیچ به خازنهایی متصل اند که قادرند در فرکانس معینی تشدید کنند، مزیت این روش در انرژی بسیار کمتری است که به هرز میرود، اینکه انتقال انرژی بسیار سریع تر است.
HEVO_Vehicle_Receiver-1.jpg

سامانهی Hevo از سه قسمت اصلی تشکیل شده است، فرستنده انرژی که میتواند در زیر خیابان قرار بگیرد، گیرنده که در زیر وسیلهی نقلیه قرار میگیرد و به باتری متصل است و یک اپ گوشیهای هوشمند که با راننده امکان اتصال خودروی خود به منبع انرژی را میدهد.
در حال حاضر سیستم Hevo قادر است، برق 220 ولتی را با توان 10 کیلووات منتقل کند. به گفتهی مدیرعامل این شرکت سامانهی آنها میتواند توانهای بالاتری را نیز منتقل کند اما فعلا تمرکز این شرکت روی دستگاههای کوچک تری است که بیشتر برای مسافرتهای درون شهری مناسب اند. هر چند این شرکت هم اکنون نیز در حال مذاکره با شرکتهای دیگر برای استفاده از این فناوری در مقیاس بزرگتر، برای خودروهای بزرگتر است.

زومیت




 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا