اسپینر چیست ؟

  • شروع کننده موضوع M.Bagheri
  • تاریخ شروع
M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
فیجت اسپینر چیست ؟ what is spinner

اسپینر یا فرفره بی قراری
فرفره بی‌قراری (به انگلیسی: fidget spinner) یک نوع اسباب بازی برای تسکین استرس و افزایش تمرکز است. فرفره بی قراری متشکل از یک یاتاقان در مرکز طراحی ساخته شده از هر یک از انواع مواد از جمله برنج، فولاد ضد زنگ، تیتانیوم، مس و پلاستیک.

این اسباب بازی به افرادی که مشکل تمرکز یا بی قراری توسط اقدام به عنوان یک مکانیزم انتشار برای انرژی عصبی و یا استرس ممکن است کمک کند.

این وسیله در سال ۱۹۹۷ توسط کاترین ا. هتینگر (به انگلیسی: Catherine A. Hettinger) در آمریکا ثبت اختراع شده است و بسیاری از تولیدکنندگان شروع به ساخت انواع مختلف این فرفره کرده‌اند.

اسپینر ها نوع خاصی از فیجت هستند که خاصیت چرخش بسیار سریع دارند و این چرخش زیبایی بصری توهم گونه خاصی ایجاد می کند که نگاه کردن به آن در کنار خود این عمل فیزیکی به فرد آرامش می دهد. اگر شما هم آن دسته از افراد هستید که همیشه موقع نشستن پای خود را تکان میدهید یا با وسیله ای مثل خودکار بازیی می کنید این اسپینر ها برای شما ساخته شده است.

28c838b501a4843d901f3245685c140c.jpg

فیجت اسپینر چیست ؟ what is spinner

فیجتینگ به حرکت های کوچکِ تکراری گفته می شود. ما این کارها را معمولا به طور ناخودآگاه برای تخلیه انرژی و آرامش گرفتن انجام می دهیم.

با وجود اینکه فیجتینگ و حرکات عصبی در جامعه معمولا به عنوان صفتی منفی شناخته می شود، تحقیقات اخیر نشان داده است که تخلیه انرژی استفاده نشده و اضافی با این حرکات جنبه تمدد اعصاب دارد و می تواند تاثیر روانی مثبتی داشته باشد.

فیجت ها ابزار های محبوبی هستند که درواقع کاربرد فیزیکی خاصی ندارند اما کار با آنها لذت بخش و آرامش بخش است. فیجت در هر خانه ای پیدا می شود و ساده ترین چیزها می توانند به عنوان فیجت استفاده شوند. دکمه خودکار، جوی استیک یا حتی حرکات اعضای بدن مثل پا جزو چیزهایی هستند که به طور روزمره سوژه فیجت قرار می گیرند.

فیجت ها همیشه به عنوان کاربری جانبی برخی اشیا حضور داشته اند اما اینکه یک جسم به منظور این کار طراحی شده باشد یک پدیده نو است. فیجت ها اشیایی هستند که به صورت تخصصی برای تخلیه عصبی طراحی شده اند و هدفی جز این کار ندارند، همین باعث می شود که در دادن آرامش روانی بسیار موثر باشند.

فیجت ها انواع مختلفی دارند برخی خاصیت چرخشی دارند و برخی خاصیت های دیگر لمسی مانند دکمه ، کلید و … که در شکل به انواع آن ها اشاره شده است.
 
-Ndyw-

-Ndyw-

کاربر تالار
کاربر تالار
لاکچری بازی:|
اسپینر:|
والا فقط بدرد استوریِ اینستا میخوره:)):|
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا