اعلام نتایج رتبه بندی دانشگاه های جهان/رتبه قابل توجه دانشگاه تهران!

MagicalBOY

MagicalBOY

پدر جد تالار !
مدیر بازنشسته

اعلام نتایج رتبه بندی دانشگاه های جهان / رتبه قابل توجه دانشگاه تهران

تهران- سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با اعلام نتایج رتبه بندی دانشگاه های جهان اظهارداشت: دانشگاه تهران با صعود به رتبه بالاتر نسبت به سالهای گذشته، در دامنه ای بین 301 تا 400 قرار گرفته است.


به گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دكتر 'جعفر مهراد' رییس مركز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: بر اساس اعلام مركز رتبه بندی دانشگاههای ' شانگهای ' ، دانشگاه ژئوژیاتنگ واقع در شانگهای چین از سال 2004 میلادی بر اساس معیارها و شاخص های كاملا كمی، دانشگاه های جهان را رتبه بندی می كند و امروز 25 مردادماه 1391 برابر با 15 اوت 2012 ، نتایج رتبه بندی سال جاری میلادی توسط این نظام رتبه بندی بین المللی منتشر شد.
وی افزود: بر اساس این رتبه بندی دانشگاه هاروارد مقام اول جهان را به دست آورده است كه در بین دانشگاه های ایالات متحده آمریكا نیز حائز رتبه اول است، رتبه های دوم تا پنجم به ترتیب به دانشگاه های استنفورد، انستیتو فناوری ماساچوست، دانشگاه كالیفرنیا در بركلی و دانشگاه كمبریج انگلستان مربوط است.
به گفته مهراد، این دانشگاه ها درسطح ملی به ترتیب رتبه های 2، 3، 4 و 1 را به دست آورده اند.
رتبه های 6 تا 10 متعلق به انستیتو فناوری كالیفرنیا، دانشگاه پرینستون، دانشگاه كلمبیا، دانشگاه شیكاگو و دانشگاه آكسفورد در انگلستان است .
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) افزود: نخستین دانشگاه جمهوری اسلامی ایران كه موفق به حضور در رتبه بندی شانگهای شده است دانشگاه تهران است كه در دامنه ای بین 301 تا 400 قرار دارد.
وی گفت: از كشورهای نوظهور علمی و در حال توسعه كه رتبه ای همسان با رتبه جمهوری اسلامی ایران دارد كشور هندوستان است كه انستیتو علوم هند در حالی كه مقام نخست كشور هندوستان را دارد در این رتبه بندی در جایگاهی بین 301 تا 400 نشسته است. مصر سومین كشور اسلامی است كه بعد از عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و رتبه آن در دامنه ای بین 401 تا 500 است.
مهراد افزود: در رتبه بندی شانگهای در سال های قبل رتبه دانشگاه های تركیه همواره پیشتر از جمهوری اسلامی ایران بوده كه امسال دانشگاه استامبول بعد از دانشگاه تهران قرار گرفته و رتبه این دانشگاه در دامنه ای بین 401 و 500 است.
مهراد در ارتباط با دانشگاه تهران كه با كسب رتبه در این نظام رتبه بندی بین المللی افتخار بزرگی را برای جمهوری اسلامی ایران كسب كرده است، گفت: دانشگاه تهران از سال 2009 موفق شده تا رتبه ای درخور توجه بین 500 دانشگاه جهان كه مورد رتبه بندی نظام رتبه بندی شانگهای می باشد به دست آورد.
وی گفت: دانشگاه تهران در سال های 2009 تا 2010 به ترتیب رتبه ای بین 402 تا 501 و 401 تا 500، در سال 2011 رتبه ای بین 301 تا 400 بدست آورد. امتیاز این دانشگاه در سال 2012 بسیار چشمگیر است و در مقایسه با سالهای اعلام شده رتبه ای بین 301 تا 400 بدست آورده است كه نشان دهنده پیشرفت های علمی و تحقیقاتی این دانشگاه در بین كشورهای جهان است.
وی گفت: از نظر موضوعی نیز دانشگاه تهران در رشته علوم كامپیوتر در سال 2012 رتبه ای بین 151 تا 200 بدست آورده است.
وی افزود رتبه دانشگاه صنعتی شریف در رشته كامپیوتر بالاتر از دانشگاه تهران است و این دانشگاه موفق شده رتبه ای بین 101 تا 150 بدست آورد، سومین دانشگاه ایران كه در رشته علوم كامپیوتر در بین 200 دانشگاه تراز اول جهان خودنمایی می كند دانشگاه امیركبیر است كه در رتبه ای بین 151 تا 200 قرار دارد.
انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 80278908
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا