افزایش بهره وری ویندوز 8

A

ali@@@

کاربر تالار
کاربر تالار
Banned
این مقاله به شما آموزش می دهد چگونه از ویندوز 8 بهره وری بالاتری داشته باشید.




1ebf2013f1982e4a7c0e5e3bf4d6193a.jpg






غیرفعال کردن صفحه‌ی قفل
اگر دوست دارید سیستم شما با بیش‌ترین سرعت ممکن بوت شود، ممکن است صفحه‌ی جدید قفل ویندوز 8 برای شما خوشایند نباشد. نگران نباشید، زیرا رهایی از این مشکل تنها چند ثانیه زمان می‌برد.

REGEDIT را بازکرده و HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREPoliciesMicrosoftWindowsPersonalizatio را پیدا کنید. ( اگر این گزینه وجود ندارد کلید Personalization را ایجاد کنید)

روی Personalization در نوار سمت چپ کلیک کنید. روی بخش سمت راست، راست کلیک کرده و New > DWORD Valueرا انتخاب کنید. نام آن را NoLockScreen بگذارید.

روی متغیر جدید NoLockScreen خود راست کلیک کنید. مقدار آن را 1 گذاشته و ok را بزنید. دفعه‌ی بعدی که شما سیستم را روشن کنید، صفحه‌ی قفل نشان داده نمی‌شود. اگر به هر دلیلی تصمیم گرفتید آن را برگردانید، مقدارNoLockScreen را صفر قرار داده یا کلاً پاکش کنید.



309ed892a196fa5ea4b301a97504389c.jpg


نصب هر چیز
بیشتر platformهای موبایل نصب برنامه‌هایی را پیشنهاد می‌دهند که از منابع معتبر بوده و امنیت شما را حفظ کند. ویندوز 8 نیز این‌گونه است: این ویندوز تنها به شما اجازه‌ی نصب برنامه‌های معتبر ( با امضای دیجیتالی) را از فروشگاه ویندوز می‌دهد.

ولی اگر این قضیه برای شما ایجاد مشکل می‌کند و حاضرید که ریسک امنیتی آن را قبول کنید ( زیرا این چیزی نیست که بخواهید تست کنید مگر اینکه از سالم بودن برنامه کاملاً مطمئن باشید) سیستم می‌تواند به گونه‌ای پیکربندی شود تا برنامه‌های قابل‌اعتماد را از هر منبعی اجرا کند.

این کار با یک کلید ساده Registry انجام می‌شود. فقط کافی است که REGEDIT را بازکرده و مقدارHKEY_LOCAL_MACHINESoftwarePoliciesMicrosoftWindowsAppxAllowAllTrustedApps را 1 قرار دهید.



8e72f1613689855bf23e9ee9765073ce.jpg


متصل کردن محتوای برنامه‌ها به صفحه‌ی start
وصل کردن برنامه‌ها به منوی start کار راحتی است. ( راست کلیک کرده و pin را انتخاب کنید) اما مجبور نیستید همین جا متوقف شوید. بسیاری از برنامه به شما امکان اتصال محتوای خاصی را برای دسترسی راحت در آینده می‌دهند.

برای مثال اگر برای سفر آینده‌ی خود به رم به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید برنامه‌ی Travel را بازکرده، راست کلیک کرده و گزینه‌ی Destinations را انتخاب کنید و سپس عنوان Rome را برگزینید. سپس هر بار که می خواهید این صفحه را ببینند این مراحل را تکرار کنید. یا به جای آن، می توانید روی قسمتی که نیاز دارید کلیک راست کرده و گزینه‌ی Pin را انتخاب کنید. با اینکار شما قادر خواهید بود آن را مستقیماً از صفحه‌ی start باز کنید.

به همین شکل اگر شما از ایمیل با کاربری‌های متفاوتی استفاده می‌کنید، فقط آن‌ها را بازکرده و برای هر کدام از آنها، یک ورودی زنده و جدا برای خود در قسمت استارت ایجاد کنید.



f8157f01413142fb18abd1b71095ea39.jpg


ورود خودکار
هشدار: با طی کردن این مراحل حساب شما امتیاز admin بودن را از دست می‌دهد.

حتی اگر صفحه‌ی قفل را پاک‌کرده باشید، مجبورید هر بار که سیستم آغاز به کار می‌کند به صورت دستی وارد سیستم شوید. این مسئله نیز با استفاده از همان تکنیک های ورژن های قبلی ویندوز به سرعت حل می‌شود.

کلید ویندوز را نگه داشته و R را بزنید. Netplwiz را تایپ کرده و Enter را برای باز کردن User Accounts فشار دهید.

تیک بخش Users must enter a user name and password to use this computer را برداشته و OK را بزنید.

نام کاربری و رمز عبور را برای حسابی که دوست دارید به صورت خودکار وارد شود تایپ کنید. OK را بزنید. سیستم Restartشده و این بار مستقیماً به صفحه‌ی start می رود.



استفاده از 6 برنامه به صورت همزمان
اگر یک برنامه‌ی ویندوز 8 را باز کنید، این برنامه به صورت تمام صفحه نشان داده می‌شود. این قابلیت برای تبلت‌ها خوب است اما زمانی که یک صفحه‌ی نمایش 27 اینچی دارید که باید پر شود، زیاد جالب نیست.

جعبه‌ی ابزار در ویندوز 8 ، با جمع کردن 12 برنامه‌ی متفاوت در یک بسته به شما کمک می‌کند. شما به ابزار Facebook، برنامه مرورگر اینترنت، ماشین‌حساب، برنامه‌ی آب و هوا، ساعت و... را به طور همزمان دسترسی خواهید داشت. نکته خوب این است که به جای آنکه همیشه این برنامه ها به صورت تمام صفحه باشند، می‌توانید با 2، 3، 4 و حتی 6 عدد از این برنامه ها به صورت همزمان کار کنید.



aff02d85b9e1a401d958df9b87968064.jpg


جایگزینی منوی start
اگر ابزارهای جستجو و پیمایش در ویندوز 8، همچنان شما را در حسرت منوی Start همیشگی گذاشته‌اند، نصب برنامه مجانی Classic Shell سبب جایگزینی صفحه استارت با چیزی خیلی آشنا برای شما می‌شود.

این برنامه را نصب کنید و شما یک منوی استاندارد از برنامه های نصب شده خود، به همراه قسمت های جستجو و اجرا، منوی موارد اخیر، گزینه های خاموش کردن مشابه ویندوز 7 و مواردی دیگر خواهید داشت. بعلاوه این برنامه می تواند کاری کند که زمان آغاز ویندوز ، ویندوز مستقیم به دسکتاپ باز شود.

با این وجود Classic Shell کاملا دنیای رابط کاربری مدرن را نادیده نمی گیرد. یک منو از برنامه های نصب شده به شما امکان می دهد که آنها را مستقیما از دستکاپ نصب کنید و همچنین می توانید به راحتی و تنها با یک کلیک، به صفحه استارت بازگردید.



a83d3500d31c01198cfcaed79a0f1476.jpg


یادگیری کلیدهای میانبر ویندوز
Win: جابجایی بین صفحه‌ی start و آخرین برنامه‌ی در حال اجرا در ویندوز 8

Win + C: نمایش صفحه Charms که شامل Settings, Devices, Share and Search options است.

Win + D: رفتن به دسکتاپ

Win + E : اجرای Explorer (رفتن به My computer)

Win + F : باز کردن صفحه جستجوی فایل ها

Win + H : باز کردن صفحه Share (اشتراک)

Win + I: باز کردن Settings

Win + K: باز کردن Devices

Win + L: قفل کردن رایانه

Win + M: پایین دادن پنجره Explorer یا Internet Explorer ( در IE تمام صفحه هم کار می‌کند)

Win + O: قفل کردن و باز کردن چرخش در وسیله لمسی

Win + P: تعویض صفحه نمایش به صفحه نمایش دوم یا پروژکتور

Win + Q: باز کردن صفحه App Search

Win + R: باز کردن بخش RUN

Win + U :باز کردن Ease of Access Centre

Win + V : نشان دادن پیغام های ویندوز (toasts)

Win + W: جستجو در تنظیمات سیستم ( برای مثال اگر POWER را تایپ کنید، کلیه‌ی لینک های مرتبط با POWERبه شما نشان داده خواهد شد.)

Win + X: نشان دادن یک منوی متنی از ابزارهای مفید ویندوز

Win + Z: نمایش محتویات منوی راست کلیک، زمانی که در یک برنامه تمام صفحه هستیم.

Win + +: شروع Magnifier و زوم کردن

Win + -: زوم خارج

Win + ,: قابلیت Aero peek به دسکتاپ (یعنی بررسی دسکتاپ زمانی که یک برنامه در حال اجرا است)

Win + Enter: آغاز Narrator

Win + PgUp: انتقال صفحه‌ی کنونی به نمایشگر سمت چپ

Win + PgDn: انتقال صفحه‌ی جاری به نمایشگر سمت راست

Win + PrtSc: از صفحه‌ی جاری عکس گرفته و در پوشه‌ی عکس‌هایتان ذخیره کنید

Win + Tab: جابجایی بین برنامه‌های در حال اجرا



اجرای سریع تر برنامه‌های دسکتاپ
درحالی‌که هنوز هم می‌توانید برنامه‌های دسکتاپ در ویندوز 8 را به گونه‌ای تنظیم کنید که با شروع کار ویندوز آغاز شوند اما اولویتی که قبل داشتند را حالا ندارند. در حقیقت ویندوز 8 برای اطمینان از باز شدن سریع تر بقیه‌ی موارد، باز شدن آن‌ها را به تأخیر می‌اندازد. این باعث می‌شود ویندوز زمان بوت شدن قابلیت واکنشی بیشتری داشته باشد اما اگر مستقیماً به دسکتاپ می‌روید کار شما را آهسته می‌کند. بنابراین شاید بد نباشد که این تاخیر را قطع کنید تا ببینید که می توانید تفاوتی را مشاهده کنید یا خیر.

REGEDIT را بازکرده و HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerSerialize را بیابید. کلید Serialize را در صورتی که وجود ندارد ساخته و آن را از منوی سمت چپ انتخاب کنید.

روی منوی سمت راست، راست کلیک کرده و متغیر جدید DWORD را با نام tartupDelayInMSec بسازید و مقدار آن را صفر قرار دهید ( اگر خودش ساخته شده بود تنها مقدار آن را صفر کنید)

RESTART کنید. الان احتمالاً برنامه های دسکتاپ سریع تر اجرا خواهند شد . 3 یا 4 بوت را امتحان کنید تا ببینید آیا بهبودی بوده است یا خیر. اگر نبود متغیر StartupDelayInMSec را پاک‌کرده و به تنظیمات پیش‌فرض بازگردانید.



88786ef38ba1320685c6cd9c30dbf83a.jpg


آغاز سریع برنامه‌ها


چه چیزهایی را باید بدانید


d2719d7108f8dcaae5e08257876268b3.jpg


اگر شما طرفدار کلیدهای میانبر هستید و دوست ندارید برای یافتن برنامه‌ی مورد نیازتان در بخش‌های مختلف پیمایش کنید، نگران نباشید. ویندوز 8 هنوز هم از تعدادی از کلیدهای میانبر قدیمی پشتیبانی می‌کند. که مثلاً اگر می‌خواهید تنها با یک کلیک سیستم خود را خاموش کنید، بسیار عالی خواهد بود.

دسکتاپ را بازکرده و روی فضایی خالی راست کلیک و New > Shortcut را انتخاب کنید.

برنامه‌ای که دوست دارید اینجا باز شود را بیابید و یا برای این مثال عبارات زیر را وارد کنید:

عبارت shutdown.exe -s -t 00 را برای خاموش کردن (Shut down) کامپیوتر

عبارت shutdown.exe -h -t 00 را برای هایبرنیت کردن (Hibernate) کامپیوتر

اسم میانبر خود را به طور مثال Hibernate و یا هر چیزی که دوست دارید قرار داده و Finish کنید.

روی میانبر راست کلیک کنید. Pin to Start را زده تا در راست‌ترین بخش صفحه استارت نشان داده شود. کاشی ( بخش ) آن را به هر جا دوست دارید درگ کنید.



گرفتن screengrab های هوشمند
اگر یک برنامه‌ی ویندوز 8 چیز جالبی را نشان می‌دهد و شما می‌خواهید آن را برای بعداً ضبط کنید، کلید ویندوز را نگه داشته و PrtSc را فشار دهید.عکس تنها به clipboard نمی رود، بلکه به صورت خودکار در پوشه‌ی عکس‌های شما با نامScreenshot.png ذخیره می شود . ( به ترتیب Screenshot(1).png, Screenshot(2).png و ...)



قرار دادن Photo Viewer به عنوان پیش‌فرض
روی یک عکس در Explorer دابل کلیک کرده و می‌بینید که دیگر پنجره‌ی Photo Viewer باز نمی‌شود، حداقل نه به صورت پیش‌فرض. به جای آن به یک برنامه‌ی تمام صفحه‌ی عکس ویندوز 8 منتقل می‌شوید.

اگر می‌خواهید آن را تغییر دهید به Control Panel > Programs > Default Programs رفته و Set your default programs را انتخاب کنید.

به سمت پایین رفته و از لیست برنامه ها، Windows Photo Viewer را انتخاب کنید.

در پایان اگر دوست دارید Viewer کلیه‌ی فایل های را که توانایی باز کردن آن‌ها را دارد باز کند 'Set this program as default'را بزنید یا اگر می‌خواهید مشخص کنید کدام نوع از فایل ها را باز کند گزینه‌ی Choose default را انتخاب کنید. زمانی که کارتان تمام شد کلید OK را بزنید.



2cb5c6674312f2b32f2b734ae0710e1a.jpg
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا