افزودن گزینه Open With Command Prompt به منوی راست کلیک فولدرها

Jason Statham

Jason Statham

دل شکسته
کاربر تالار
کاربر فعال

محیط Command Prompt یا مفسر دستورات یکی از کلیدی‏ترین بخش‏های ویندوز است که کاربران حرفه‏ای زیاد با آن سر و کار دارند. از این رو دسترسی آسان و سریع به آن از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور طبیعی بایستی در Run عبارت CMD را وارد کرد تا پنجره Command Prompt باز شود و سپس مسیری که مد نظر است را تایپ نمود. این موضوع می‏تواند بسیار وقت‏گیر باشد. در این ترفند قصد داریم نحوه افزودن گزینه Open With Command Prompt به منوی راست کلیک فولدرها را برای شما بازگو کنیم. با این کار و کلیک بر روی این گزینه، بلافاصله Command Prompt با دسترسی مستقیم به آن پوشه باز می‏گردد. از مزیت های این روش این است که از طریق رجیستری ویندوز انجام می‏گیرد و بر روی کلیه نسخه‏های ویندوز نیز عمل می‏کند.برای این کار:
اگر ویندوز شما XP است از منوی Start بر روی Run کلیک نمایید و عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید. در صورت استفاده از ویندوز ویستا یا 7، پس از کلیک بر روی منوی Start بلافاصله عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا وارد محیط ویرایشگر رجیستری ویندوز شوید.
حال به مسیر زیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Folder\shell

اکنون بر روی shell راست کلیک کرده و New > Key را انتخاب کنید و نام کلید جدید را Command Prompt قرار دهید.
سپس در حالی که Command Prompt در حالت انتخاب است، از قسمت سمت راست صفحه، بر روی (Default) دو بار کلیک کنید.
در قسمت Value data عبارت Open With Command Prompt را وارد کرده و بر روی دکمه OK کلیک کنید.
در مرحله بعد، این بار بر روی کلید Command Prompt راست کلیک کرده و New > Key را انتخاب کنید. نام کلید جدید را Command بگذارید.
اکنون در حالتی که Command در حالت انتخاب است از قسمت دیگر صفحه بر روی (Default) دو بار کلیک کنید.
در قسمت Value data کد زیر را وارد نمایید و بر روی دکمه OK کلیک کنید:
Cmd.exe /k pushd %L


در پایان رجیستری را ببندید.

اکنون در صورتی که بر روی یک فولدر راست کلیک کنید گزینه Open With Command Prompt به چشم می‏خورد که با کلیک بر روی آن، فولدر مذبور در محیط Command Prompt فراخوانی می‏گردد. (ترفندستان)
برای حذف این گزینه از منوی راست کلیک فولدرها، کافی است کلید Command Prompt را از مسیر یاد شده در رجیستری Delete کنید.
به نقل از ترفندستان
مسئولیت استفاده با خود کاربر است
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا