امنیت یاهومیل را با ssl بالاتر ببرید

P4NISh3R

P4NISh3R

Comming soon...
مدیر بازنشسته

امنیت در اینترنت حرف اول را می زند . بدون امنیت هیچگاه احساس راحتی نخواهید داشت . مدام ترس از اینکه برخی افراد خراب کار بتوانند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند ، شما را آزار خواهد داد . روش های زیادی هم برای جلوگیری از خرابکار برخی افراد ابداع شده است . اما مسئله مهم این است که هیچگاه نمی توان امنیت را به ۱۰۰ % رساند و همیشه راهی برای دور زدن روتین های امنیتی وجود دارد . ولی در هر صورت با استفاده از این روتین های امنیتی و کمی هم محتاط بودن ، می توان امنیت را تا حد زیادی بالا برد .
یکی از روش های امنیتی که اکثر وبسایت های بزرگ و مهم دنیا که قصد رد و بدل کردن اطلاعات مهم را دارند ، از آن استفاده می کنند ، استفاده از روش اتصال SSL است . این ارتباط از طریق پروتکلی به نام HTTPS فراهم می شود . این پروتکل در واقع ترکیبی از HTTP و SSL است . شاید بد نباشد که بدانید در پروتکل HTTP امنیت زیادی وجود ندارد . به همین دلیل است که آن را با SSL ترکیب کردند و پروتکل جدیدی به نام HTTPS بوجود آمد . در این پروتکل تمامی ارتباطات رمزنگاری می شوند و اگر در بین راه نیز فردی به اطلاعات رد و بدل شده بین شما و سرور مقصد دسترسی پیدا کند ، چیزی جز یکسری اطلاعات بی معنا و مفهوم نصیبش نخواهد شد .
همانطور که گفتیم ، اکثر وبسایت هایی که قصد امن سازی ارتباطات خود را دارند ، از پروتکل HTTPS استفاده می کنند . سرویس یاهومیل نیز از این پروتکل استفاده می کرد . اما فقط در صفحه ورود اطلاعات کاربری . یعنی هنگامی که اطلاعات خود را در این صفحه وارد می کردید ، کسی نمی توانست در میانه راه این اطلاعات را بدزدد . اما هنگامی که از صفحه ورود اطلاعات کاربری یا همان لاگین به صفحه اصلی مدیریت ایمیل ها می رفتید ، دیگر از SSL خبری نبود . در صورت که در سرویس های دیگری مثل جی میل شرکت گوگل ، در همه جا از پروتکل HTTPS استفاده می شود . این موضوع به امن ماندن شما در شبکه های عمومی مثل فرودگاه ها ، رستوران ها و … کم زیادی خواهد کرد . چون در واقع شبکه های عمومی بسیار ناامن هستند و هر لحظه ممکن است که اطلاعات تان به سرقت برود .
حالا سرویس یاهومیل امکان فعال کردن همیشگی SSL را فراهم کرده است و این بدان معناست که نه تنها در صفحه لاگین ، بلکه در همه مراحل استفاده از اکانت یاهومیل می توانید از پروتکل HTTPS استفاده کنید . با اینکار همه اطلاعات رد و بدل شده رمزنگاری می شوند و خیال شما هم راحت خواهد شد .
برای فعال کردن پروتکل HTTPS در یاهومیل باید مراحل زیر را طی کنید :
۱- وارد اکانت خود شده و موس خود را برای چند لحظه روی آیکون ” چرخ دنده ” که در گوشه بالا و سمت راست صفحه قرار دارد نگه دارید . سپس در منوی باز شده روی گزینه Mail Options کلیک کنید .
۲- در صفحه باز شده کمی پایین تر بروید و گزینه Turn on SSL را فعال کنید . این گزینه در قسمت Advanced Settings قرار دارد .


۳- پنجره ای باز شده که به شما یادآوری می کند که برای فعال شدن SSL باید یک بار صفحه یاهومیل را رفرش کنید ( کافیست کلید Ctrl + R یا F5 را بزنید ) .
۴- در پایان نیز روی دکمه زرد رنگ Save کلیک کنید تا تنظیمات اعمال شوند .
حالا دوباره اطلاعات خود را وارد کرده و لاگین کنید . اگر به آدرس بار مرورگرتان نگاهی بیندازید ، یک آیکون قفل را مشاهده خواهید کرد که نشان دهنده فعال بودن SSL می باشد .


در حالت عادی نباید با فعال کردن SSL مشکلی بوجود بیاید . هرچند اگر پس از فعال کردن SSL به مشکل برخوردید ، می توانید خیلی راحت دوباره مراحل بالا را طی کرده و SSL را غیر فعال کنید . برای کسب اطلاعات بیشتر نیز میتوانید به لینک زیر که مربوط به بخش کمک رسانی یاهو است مراجعه کنید .
صفحه کمک رسانی یاهو برای کسب اطلاعات بیشتر
منبع
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا