انجام بوتاكس در آرايشگاه ها غير بهداشتي است | News

  • شروع کننده موضوع M.Bagheri
  • تاریخ شروع
M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
پرشین بکس :

یك متخصص پوست و مو گفت: انجام اعمال زیبایی از جمله بوتاكس در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی غیر اصولی و غیربهداشتی است.مسعود داوودی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مردم باید با علم و آگاهی نسبت به اعمال زیبایی از جمله بوتاكس، از انجام آن در سالن های آرایشی و توسط افراد غیر متخصص پرهیز كنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی بقیه الله با بیان اینكه انجام این اعمال برای جلوگیری از عوارض و صدمات احتمالی باید در كلینیك های تخصصی پوست انجام شود، تاكيد كرد:هر كاری، تخصص و مهارت خاص خود را می طلبد كه بسیاری از آرایشگران در زمینه انجام اعمال زیبایی مثل بوتاكس تخصص لازم را ندارند.
داوودی تصريح كرد: در انجام بوتاكس لازم است فردی كه این كار را انجام می دهد، بداند بوتاكس بر روی چه افرادی اثربخش است، در چه قسمتی از صورت باید انجام شود و در چه قسمت هایی نباید انجام شود و همچنین چه آمپولی استاندارد و با كیفیت است.
این متخصص پوست و مو خاطرنشان كرد: برخی از آرایشگران فقط تزریق این آمپول را آموخته اند و از جزئیات آن بی اطلاع هستند.
داوودی هشدار داد: بیمارانی به مطب های متخصصان پوست مراجعه می كنند كه در اثر تزریق نادرست آمپول بوتاكس دچار ناراحتی و حساسیت های شدیدی پوستی شده اند و بعد از بررسی مشخص می شود كه بیمار آمپول چپنی بوتاكس را كه بی كیفیت است، در آرایشگاه تزریق كرده است.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی بقیه الله ابراز داشت: هیچ گونه كنترلی بر ورود آمپول های بوتاكس چینی به كشور و توزیع آنها در آرایشگاه ها صورت نمی گیرد در حالی كه وزارت بهداشت باید در این زمینه جدی تر برخورد كند.
داوودی افزود: از آنجا كه نوع چینی این آمپول ارزان تر بوده، بیشتر مورد اقبال عمومی قرار گرفته است در حالی كه استفاده كنندگان از این نوع آمپول ها بخصوص در آرایشگاه ها نسبت به عوارض آن بی اطلاع هستند.
وی تاكید كرد: آمپولی استاندارد و بهداشتی است كه شرایط نگهداری آن به خوبی رعایت شده باشد چرا كه آمپول با كیفیت به شرایط نگهداری آن بر می گردد و هر چه شرایط نگهداری آن بهتر باشد، اثربخشی آمپول نیز بهتر خواهد بود و عوارض بسیار كمتری در فرد بر جای خواهد گذاشت.


منبع : جام جم
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا