انفجار مرگبار در پشت صحنه پروژه دهنمکی / 5 کشته و 2 زخمی

senda

senda

Just Music
مدیر بازنشسته

انفجار در پشت صحنهی فیلم و سریال «معراجیها»ی مسعود دهنمکی به کشته شدن 5 نفر و زخمی شدن 2 نفر منجر شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،در حالی که مراحل پایانی فیلم «معراجیها» در حال انجام بود، صبح امروز، 18 دیماه، در پشت صحنه این فیلم در شهرک سینمایی دفاع مقدس انفجاری رخ داد.

خبرنگار ایسنا در تماس با عوامل حاضر در صحنه مطلع شد که بر اثر این انفجار، حداقل یک نفر - جواد شریفی، مسؤول جلوههای ویژه - کشته شده است.

طبق پیگیریهای بعدی،خبرنگار ایسنا مطلع شد که بر اثر این انفجار 5 نفر کشته و 2 نفر زخمی شدند که حال آن دو نفر نیز مساعد نیست.

********

عضو هیأت مدیره انجمن جلوههای ویژه خانه سینما با تأیید خبر انفجار در پشت صحنه فیلم مسعود دهنمکی گفت: این انفجار در حین حمل مواد منفجره رخ داده است.

عباس شوقی به ایسنا گفت: مواد منفجره جنگی بوده و دست ما به هیچ جایی بند نیست چون اجازه نمیدهند موادی را که مخصوص استفاده در فیلم است، وارد کنیم و به همین دلیل مجبوریم از مواد جنگی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: این مواد در حین حمل منفجر شده و سر صحنه فیلمبرداری نبوده است.

شوقی با اشاره به اینکه در حدود 600 فیلم و تجربه حضور در چنین صحنههایی را دارد، گفت: همه چیز بازی سیاسی شده و با وجود اعتراضهایی که ما همواره در این باره داشتیم هیچ اتفاق نیفتاده است و به دلیل اینکه مجبور به استفاده از مواد منفجره جنگی بودیم، شاهد کشته شدن سه چهار نفر از عوامل فیلم «معراجیها» هستیم.

به گفتهی وی؛ این اتفاق در شهرک سینمایی دفاع مقدس و در حالی که فیلمبرداری فیلم «معراجیها» به روزهای پایانی خود رسیده، رخ داده است.


به گزارش ایسنا، نسخه اولیه فیلم «معراجیها» در حالیکه 10 درصد فیلمبرداری باقیمانده بود، اوایل دی ماه به دفتر جشنواره فیلم فجر تحویل داده شد.

در خلاصه داستان «معراجیها» آمده است: قرار است تعدادی از شهدای گمنام تفحص شده در یکی از دانشگاهها دفن شوند اما گروهی از دانشجویان با تحریک استاد گنجی اقدام به آشوب وجنجال در دانشگاه میکنند که آغاز قصهای میشود که گروه دانشجویان مجبور به سفری ناخواسته میشوند...

در این فیلم بیش از 40 بازیگر حضور دارند که به محمدرضا شریفینیا، اکبر عبدی، سید جواد هاشمی، مهرداد ضیایی، مهران رجبی، نیما شاهرخ شاهی،برزو ارجمند، امیر نوری، کاوه خداشناس، حسین مهری، غلامحسین لطفی، مجید شهریاری، اصغرنقی زاده، اسماعیل سلطانیان ، بهاره افشاری، مریم کاویانی، پوراندخت مهیمن، لاله صبوری، سمانه پاکدل و حدیثه تهرانی میتوان اشاره کرد.

پروژه «معراجیها» به کارگردانی مسعود دهنمکی و تهیهکنندگی سید محمود رضوی قرار بود در صورت انتخاب، با نسخه سینمایی در جشنواره فجر امسال شرکت میکند و سپس به صورت مجموعه تلویزیونی از شبکه اول سیما پخش شود.

Isna
 
killer666

killer666

demon is back
مدیر بازنشسته
پاسخ : انفجار مرگبار در پشت صحنه پروژه دهنمکی / 5 کشته و 2 زخمی

اگه این اتفاق برای یعضی از کارگدان های خاص میافتاد مثل فرهادی اون وقت میشد عذاب الهی :|
 
senda

senda

Just Music
مدیر بازنشسته
پاسخ : انفجار مرگبار در پشت صحنه پروژه دهنمکی / 5 کشته و 2 زخمی

قربانیان انفجار پشت صحنه فیلم ده نمکی/عکس




خبر شوک آور و تلخ انفجار در پشت صحنه «معراجی ها» قطعا یکی از مهم ترین خبرهای چهارشنبه بود. جدیدترین ساخته سینمایی «مسعود ده نمکی» داشت آخرین روزهای فیلمبرداری اش را سپری می کرد که به یکباره، صبح چهارشنبه اتفاقی تلخ و شوک آور، همه چیز را فعلا متوقف کرد. انفجار مواد منفجره آن هم در حالی که عوامل جلوه های ویژه این فیلم مشغول فراهم کردن مقدمات شروع کار بودند، جان 6 نفر را گرفت و چند نفر دیگر را هم به بیمارستان های جنوب شهر تهران فرستاد. این انفجار که در شهرک سینمایی دفاع مقدس واقع در اتوبان تهران- قم رخ داد، جان مسئول جلوه های ویژه فیلم و همچنین مدیر شهرک سینمایی دفاع مقدس را هم گرفت و نام «اکبر رنجبر» و «محمدجواد شریفی راد»را هم در میان قربانیان این حادثه قرار داد. به غیر از این 2، «رضا فرجی» جانشین تولید فیلم به همراه یک بدلکار و یکی از نیروهای تدارکات فیلم معراجی ها افرادی بودند که بر اثر این حادثه درگذشتند. ضمن این که به گفته خبرگزاری فارس، یکی دیگر از عوامل فیلم که به شدت مجروح شده بود هم در بیمارستان «صاحب الزمان » اسلامشهر درگذشته است.
حادثه چطور اتفاق افتاد؟
ده نمکی و گروهش که برای فیلمبرداری آخرین صحنه های فیلم معراجی ها به شهرک سینمایی دفاع مقدس رفته بودند، خود را آماده فیلمبرداری می کردند. هنوز کارگردان و گروه بازیگران برای شروع کار نیانده بودند و گروه جلوه های ویژه مشغول فراهم کردن مقدمات صحنه های مربوط به انفجارهای فیلم بودند که ...
ادامه ماجرا را به روایت «سید جواد هاشمی» از بازیگران این فیلم که در صحنه حضور داشته بخوانید:« TNT مورد نظر برای انفجار در یکی از صحنههای این فیلم - سریال در کنار خودرو سمند جواد شریفی قرار داشت که ناگهان TNT منفجر شد که باعث انفجار خودرو سمند هم شد.جواد شریفی و چهار نفر دیگر از عوامل پشت صحنه کنار خودرو ایستاده بودند و در حال آماده کردن صحنه برای آغاز فیلمبرداری بودند که ماشین منفجر شد. من اجساد هر 5 نفری را که کشته شدند، دیدم و این مسئله برای من خیلی ناگوار بود.»
هاشمی که با خبرگزاری مهر گفتگو کرده، درباره کشته شدن مدیر جلوه های ویژه میدانی معراجی ها در این حادثه گفته:«جواد شریفی یکی از بهترین مدیران جلوه های ویژه بود که هیچ گاه بی احتیاطی نمی کرد. این اولین بار بود که بعد از 30 سال فعالیت در حوزه سینما و تلویزیون و به خصوص در حوزه دفاع مقدس با چنین صحنهای مواجه شدم.» «جواد شریفیراد» ازجمله باسابقهترین مدیران جلوه های ویژه در سینمای ایران بود که مسئولیت جلوههای ویژه بیش از 30فیلم سینمایی را برعهده داشت. او از جمله عومل پروژه بزرگ «محمد(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی هم بود.
13921018142641887_PhotoL-1.jpg
«جواد شریفی راد» مدیر جلوه های ویژه فیلم معراجی ها بود که در انفجار روز چهارشنبه جان خود را از دست داد
از سوی دیگر مدیر شبکه اول سیما هم که دقایقی پس از وقوع حادثه به شهرک سینمایی دفاع مقدس رفته بود، به خبرگزاری «تسنیم» گفته:« چون سانحه، قبل از شروع فیلمبرداری صحنه بوده است آسیبی به بازیگران و کارگردان فیلم مسعود دهنمکی نرسیده است، اما متاسفانه جواد شریفی، مدیر جلوه های بصری فیلم سینمایی «معراجی ها» به همراه رضا فرجی، جانشین تولید فیلم؛ مهدی مرادی، دستیار جلوه های ویژه و یکی از کارگردان جلوههای ویژه در این حادثه کشته شدهاند. آن طور که فرجی گفته، «اکبر رنجبر»مدیرعامل شهرک سینمایی دفاع مقدس هم در صحنه حاضر بوده است و جان خود را از دست داده است. ضمن این که به گفته او، علت دقیق این حادثه هنوز مشخص نشده است و کارشناسان هم اکنون کار بررسی دقیق این حادثه را شروع کردهاند و به زودی علت آن اعلام میشود.
IMG13081433-1.jpg
علی اکبر رنجبر مدیر شهرک سینمایی دفاع مقدس از جمله قربانیان حادثه انفجار امروز بود​
بازی های سیاسی و تحریم، بلای جان فیلمسازان
در حالی که معمولا برای ساخت صحنه های انفجار، از مواد بی خطر استفاده می شود، یک
عضو هیأت مدیره انجمن جلوههای ویژه خانه سینما از محدودیت های استفاده از مواد منفجره مخصوص فیلمسازی در ایران سخن گفته. «عباس شوقی» به «ایسنا» گفته :« مواد منفجره جنگی بوده و دست ما به هیچ جایی بند نیست چون اجازه نمیدهند موادی را که مخصوص استفاده در فیلم است، وارد کنیم و به همین دلیل مجبوریم از مواد جنگی استفاده کنیم.این مواد در حین حمل منفجر شده و سر صحنه فیلمبرداری نبوده است.» شوقی با اشاره به اینکه در حدود 600 فیلم و تجربه حضور در چنین صحنههایی را دارد، این را هم گفته که: «همه چیز بازی سیاسی شده و با وجود اعتراضهایی که ما همواره در این باره داشتیم هیچ اتفاق نیفتاده است و به دلیل اینکه مجبور به استفاده از مواد منفجره جنگی بودیم، شاهد کشته شدن چندنفر از عوامل فیلم «معراجیها» هستیم.»​
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا