انفعال شايسته رسانه هاي متعهد نيست

M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : در تحولات بیداری اسلامی وظیفه اطلاع رسانی و تحلیل وقایع بر عهده رادیو و تلویزیون های جهان اسلام است .به گزارش واحد مرکزی خبر، سید محمد حسینی در مراسم آغاز به کار سومین بازار فیلم اسلامی با بیان اینکه ما تلاش می کنیم بر پایه معارف ناب اسلامی و آموزه های دینی برنامه های جاذب و تأثیرگذار در جهان اسلام ارائه کنیم ، خطاب به شرکت کنندگان در این مراسم افزود : بویژه در این مقطع که شاهد بیداری و خیزش اسلامی هستیم رسالت شما بیش از گذشته است ، همانطور که غربی ها و در رأس آنها امریکا سرمایه گذاری کلان کردند تا از این فرصت بهره گیری کنند .
وی گفت : غربی ها تا آخرین روزها از دیکتاتورهایی مانند مبارک و بن علی حمایت کردند و حال که اینها موقعیتی ندارند می خواهند برگردند. از درخارج شدند و می خواهند از پنجره برگردند و می خواهند اینگونه رفتار کنند که مسلمانان به انها نیاز دارند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : در پیروزی انقلاب اسلامی هم چهره هایی معرفی می کردند که تابع غربی ها و یا برای آنها بی خطر باشند و چهره های انقلابی را معرفی نکردند و حتی تا ترور شخصیت ها و حذف فیزیکی آنها پیش رفتند.
حسینی گفت : حتی ترور شخصیت افراد انقلابی نیز مطرح بود ،  علیه آنها فضاسازی می کردند که مردم اقبال به آنها نداشته باشند .
وی افزود : هم اکنون در تونس و لیبی و مصر چنین اقداماتی انجام می دهند و به گونه ای عمل می کنند که حتما باید دوباره آنها یا اعوان و انصار آنها حضور داشته باشند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت : رسالت هنر فقط صرف تفنن و پرکردن اوقات فراغت مردم نیست ، هنر باید بتواند حقایق را بیان ، روشنگری و شیوه ها و شگردهای دشمن را عیان کند و اگر رسانه ای باشد که دشمن ترس و واهمه ای از آن نداشته باشد بهتر است تعطیل باشد.
حسینی با بیان اینکه هرگاه با اتکا به قرآن فیلم و سریال ساختیم پر جاذبه بوده است و میلیون ها نفر از آن استقبال کردند و در کشورهای مختلف علاقمند پیدا کرد ، تصریح کرد : باید از این منابع بهره گیریم ، در قرآن 350 واقعه و رویداد بیان شده است که هرکدام می تواند دستمایه یک فیلم و برنامه باشد و در تاریخ اسلام و روایات هم مطالب قابل استفاده برای ما کم نیست .
وی گفت : آنچه در قرآن آمده فراتر از زمان و مکان است ، ارزشهای متعالی که در آن بیان شده است در چارچوب و قالبی خاص نیست ، داستان ها و رویدادهایی هستند که پیام جهانی و همواره تازگی دارند و می توانند در هر برهه ای پاسخگو باشند .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : اگر مطالب در قالب روایت باشد برای عموم مردم قابل فهم تر است و کار رسانه های اسلامی این است که هم عموم مردم و هم خواص و نخبگان را در نظر داشته باشند و تغذیه مناسب همه را فراهم کنند.
منبع : http://www.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100855087141
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا