اهمیت و ضرورت دکوراسیون داخلی

  • شروع کننده موضوع mona39
  • تاریخ شروع
M

mona39

کاربر تالار
کاربر تالار
Banned
اولویت بندی و مهم بودن دکوراسیون داخلی فضاهای داخلی از محیط ساده قسمت پذیرش یک شرکت یا اداره گرفته تا دکوراسیون داخلی ویژه و خاص یک گالری تجاری پر رفت و آمد خیلی گسترده و پرکاربرد می باشد. گوناگونی طرح ها، دست کم به اندازه گوناگونی طرح های چینش محیط ها می باشد و طراحی دکوراسیون داخلی نقش خیلی پراهمیتی در معماری دارد. در صورتی که، نمای بیرونی ساختمان به عنوان محافظی در برابر موارد بیرونی حساب می شود و قادر است به منزله نمایشگر و معرفی کننده ساختمان هم لحاظ گردد، محیط درونی نیز فضایی است که افراد – در جهت زندگی و کار، عبادت، خوردن و آشامیدن، تفریح و سرگرمی و غیره – در آنها مستقر می شوند. فضای داخلی می تواند کاملا جداگانه در نظر گرفته شود و تمام ارتباطات اش را با فضای اطرافش از دست بدهد و یا حتی در فضایی پنهانی واقع شود. حتی میتواند شامل محیطی اوپن ( باز) و یا متحرک در محیطی باشد که آن را محصور نموده است، قرار گرفته باشد. معمولا بایست فرقی بین نحوه چینش و کارکرد یک اتاق و طراحی دکوراسیون داخلی آن در نظر گرفت. در بعضی موارد، مهندس طراح هر دو مورد را در نظر دارد. در موقعی طراحی داخلی به منزله برنامه دسته دوم لحاظ می شود و اثرگذاری پایینی در محیط دارد که در این وضع معماری است که به کمک رده ها، مواد استفاده شده و متریال، و طراحی نور، خصوصیات یک اتاق را معین می کند. به عنوان نمونه در معماری های اماکن مقدس و مسحور کننده “تادائو آندو” و یا “لو کوربوزیه” می توان این موارد را دید.


fe193193942a91ee9cc554f14fb7a987.jpg



با این وجود، مهندس معمار یا طراح دکوراسیون داخلی ، برخی مواقع برنامه تغییر فضایی را دارد که از پیش موجود بوده است. این موضوع، می تواند حالت ساخت و ساز تازه و بازسازی ساختمان را در پی داشته باشد اما برخی مواقع نیز میتواند به تغییر و یا نوسازی دکوراسیون داخلی منتهی شود، چون طراحی داخلی در مقایسه با ساختمان عمر پایینی دارد. این حالت در عرصه ساختمان های شرکتی و تجاری ؛ دکوراسیون فروشگاه ، بوتیک ها و یا رستوران و فست فود ها اهمیت نمایان تری را پیدا می کند. چون در این نوع کاربری ها، تغییرات و طراحی دکوراسیون داخلی اگر باز به طور سریع و حتی یک روزه صورت گیرد ، اصل و شیوه درجهت جذب نظر مشتری می باشد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
H

hamedrezaee

کاربر تالار
کاربر تالار
Banned
knauf-false-ceiling-30.jpg


سقف کاذب اتاق خواب با کناف، ۳۰ نمونه

در این بخش و در ادامه معرفی نمونه های کناف، قصد داریم ۳۰ نمونه سقف اتاق خواب را مورد بررسی قرار دهیم که بصورت سقف کاذب هستند و با متریال کناف کار شده اند. یکی از مزایای استفاده از سقف کاذب این است که شما می توانید نورپردازی ویژه ای بر روی سقف بصورت نور مخفی داشته باشد.

علاوه بر این می توان با استفاده از کناف، طرح های بسیار متنوعی را بر روی سقف اتاق خواب اجرا نمود. به عنوان مثال شما می توانید طرحی را از روی سقف شروع کنید و تا روی دیوار اتاق خواب و پشت سرویس خواب، ادامه دهید. همچنین می توانید طرح هایی مانند شکست را روی سقف اجرا از میان آن نور خاصی را عبور دهید. این طرح ها همگی قابلیت اجرا و پیاده سازی با متریال کناف را دارا هستند.

از طرف دیگر شما می توانید با ایجاد سقف کاذب با متریال کناف، آن را رنگ نموده و دکوراسیون خاصی برای اتاق ایجاد نمایید.

مشاوران شما در گروه پارس آوات این آمادگی را دارند که برای طراحی و اجرای سقف کاذب اتاق خواب و یا هر فضای دیگر، در کنار شما باشند. با ما در تماس باشید.

 
H

hamedrezaee

کاربر تالار
کاربر تالار
Banned


طراحی داخلی منزل، استفاده از چوب طبیعی، طراحی مدرن
در ادامه بررسی نمونه های طراحی داخلی منزل مسکونی، در این بخش قصد داریم سری به آپارتمان بزنیم که در طراحی و اجرای آن، حجم زیادی از چوب استفاده شده است.

وقتی که در عصری زندگی می کنیم که طراحی صنعتی و استفاده از بتن در فضاهای داخلی بسیار محبوب است، شاید زیبایی، گرما و حس زندگانی چوب را فراموش کرده باشیم. به همین دلیل در این بخش به سراغ آپارتمان رفته ایم که ۱۰۰ مترمربع مساحت دارد و در شهر سن پترزبورگ روسیه واقع شده است.

معماری داخلی این آپارتمان توسط استدیو طراحی Kyde Architects صورت گرفته است. اگر به دنبال نمونه ای از طراحی یک آپارتمان ۱۰۰ متری هستید که در آن از مرتیال چوب در ابعاد وسیع استفاده شده باشد، مشاهده این پروژه می تواند بسیار مفید باشد. با خط معمار همراه باشید.



تحریریه خط معمار
 
آ

آرل

کاربر تالار
کاربر تالار
Banned
خیلی مقاله طولانی بود ولی می توان گفت جامع و کامل هم بوده از هر نظر
برای اینکه بتوانید بهترین دکوراسیون داخلی برای خانه خود داشته باشید می توانید با گروه معماری آرل تماس بگیرید
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا