اپلیکیشنها بر روی آیفون 5S، دو برابر بیشتر از آیفونهای 5 و 5C کرش میکنند

  • شروع کننده موضوع H A V V A
  • تاریخ شروع
H

H A V V A

پدر جد تالار !
مدیر بازنشسته

1e8de021388d4e3a4cd6358dffd924fd_XL-1.jpg


هرچند که آیفون 5S مجهز به جدیدترین سیستم عامل همراه اپل یعنی iOS 7 میباشد، اما این دلیل قانع کنندهای برای این موضوع نیست که اپلیکیشنها بر روی این سیستم عامل اصلا کرش نکنند. درست است که این سیستم عامل نیز عاری از اشکال نیست اما نکته قابل توجه در این میان این است که اپلیکیشنهایی که بر روی آیفون 5S اجرا میشوند، دو برابر بیشتر از زمانی که بر روی آیفون 5 اجرا میشوند، کرش میکنند.




کمپانی Crittercism که در زمینه کشف باگهای نرمافزاری مربوط به اپلیکیشن موبایل فعالیت میکند، به تازگی متوجه این موضوع شده است که میزان کرش کردن اپلیکیشن بر روی آیفون 5S حدود 2 درصد است. این در حالی است که این میزان بر روی گوشیهای آیفون 5 و آیفون 5C تنها 1 درصد است.
«اندرو لوی»، مدیرعامل Crittercism میگوید:
هر زمان که یک سختافزار یا نرمافزار جدید عرضه میشود، بروز این قبیل مشکلات طبیعی است. این مشکلات به مرور زمان رفع خواهند شد.
وی معتقد است دلیل این موضوع که کرش کردن اپلیکیشنها بر روی آیفون 5S دو برابر آیفون 5C میباشد، این موضوع است که هنگامی که توسعه دهندگان اپلیکیشن قصد داشتند اپلیکیشنهای خود را برای کار کردن بر روی iOS 7 بهینه کنند، سختافزاری که هماکنون در قالب آیفون 5S در دسترس است، وجود نداشت. آیفون 5S مجهز به پردازنده 64 بیتی A7 و پردازنده کمکی M7 میباشد. این در حالی است که مشخصات سختافزاری آیفون 5C درست شبیه به آیفون 5 است.
البته تمامی این اتفاقات زمانی رخ میدهند که کمپانی اپل از هر گونه اظهار نظر پیرامون این مشکلات خودداری میکند.
در جدیدترین مشکل گزارش شده از آیفون 5S گفته میشود که هنگامی که کاربر قصد دارد با اپلیکیشنهای گوناگون کار کند ناگهان با صفحه آبی، درست شبیه به وضعیتی که در نسخههای قدیمی ویندوز هنگام بروز مشکل یافت میشد، مواجه میشوند. این صفحه آبی که «صفحه آبی مرگ» یا BSOD نام دارد باعث عصبانی شدن طیف گستردهای از کاربران آیفون 5S طی روزهای اخیر شده است. البته موضوع به همین جا ختم نمیشود، زیرا به گفته کاربران، پس از نمایش داده شدن صفحه آبی مرگ، دستگاه چندین مرتبه به صورت خودکار خاموش شده و مجددا روشن میشود. به عقیده کارشناسان علت وقوع چنین مشکلاتی به اخلال در عملکرد چندوظیفگی سیستم عامل مربوط است.
با این وجود، لوی میگوید که اقدام اپل در مهاجرت به پردازنده 64 بیتی در آیفون 5S کاملا حساب شده و هوشمندانه بود؛ زیرا اگر کمی به عقب باز گردیم و مهاجرت کامپیوترهای شخصی به پردازندههای 64 بیتی را در نظر بگیریم، خواهیم دید که توسعه دهندگان مجبور بودند برای سازگاری برنامههای خود با معماری 64 بیتی، اقدام به نوشتن درایور و کدهای اضافی نمایند.
در مقابل، اپل نیز بیکار ننشسته و اقدام به انتشار بستههای بروزرسانی برای iOS 7 نموده است تا بتواند بر بسیاری از این مشکلات غلبه کند.

زومیت




 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا