اپل سیام مهرماه کدام محصولات را معرفی خواهد کرد؟ پیشبینی با کنار هم قرار دادن تکههای پازل شایعات

  • شروع کننده موضوع H A V V A
  • تاریخ شروع
H

H A V V A

پدر جد تالار !
مدیر بازنشسته

a6a4bce85944e6271070f55ab0f70673_XL-1.jpg
iPad 5

سال گذشته تیمکوک قول داد که با تشدید تدابیر امنیتی در چرخهی طراحی و تولید محصولات، از انتشار زودهنگام اطلاعات پیشگیری خواهد کرد. اما این سخن در مورد آیفونها و آیپدهایی که از سال پیش تا حال معرفی شدهاند به تحقق نرسیده است. این روند برای آیپد نسل پنجم و آیپد مینی دو نیز ادامه دارد. در آستانهی برگزاری مراسم سالانهی اپل که در 30 مهرماه برگزار خواهد شد، نگاهی به تمامی شایعات مطرح شده، انداختهایم تا با کنار هم قرار دادن پازل شایعات، محصولات معرفی شده توسط اپل را پیشبینی نماییم.




آیپد مینی با صفحه ی نمایش رتینا

آیپد مینی با معرفی در سال 2012 تحول بزرگی را در بازار تبلتها ایجاد کرد. اپل با ارائهی آیپد مینی ۲، قابلیتهای نسخهی بزرگتر تبلت خود را کوچک کرده و در قالب تبلتی دستگیرتر و با قیمتی کمتر به بازار عرضه کرد. در ورای موفقیت کسب شده توسط نسخهی اول آیپد مینی، شایعات در مورد استفاده از صفحهی نمایش رتینا با رزولوشن بالا نیز در آن مطرح بود، اما پس از معرفی آیپد مینی با رزولوشن 1024 در 768 تمامی شایعات موجود در این مورد رنگ باختند.
AppleiPadInternalImage-1.jpg

در نظر گرفتن آیپد مینی با صفحهی نمایش رتینا بسیار اغوا کننده است. در شهریور ماه سال جاری، The Wall Street Journal و Bloomberg طی گزارشی خبر از ساخت تبلتی با صفحهی نمایش رتینا دادند که اندازهی آن در حدود 7.9 اینچ است. حال شواهدی بدست آمده که نشان میدهد اپل قصد دارد تا رزولوشن صفحهی نمایش آیپدی مینی را چهار برابر نموده تا به رزولوشن 2048 در 1536 برسد.
اخبار مختلفی در مورد استفاده از صفحهی نمایش رتینا در آیپد مینی مطرح شده، اما هنوز زمان خاصی برای ارائه آن ذکر نشده است. با این وجود نقطهی مشترک تمامی این اخبار، اشاره به احتمال عرضهی آن در مراسم معرفی محصولات در 30 مهرماه است تا این محصول برای تعطیلات سال نو میلادی در دسترس باشد. نشانهی صحت این خبر را نیز میتوان درز خبری در مورد مشکل اپل در تولید صفحات نمایش رتینا عنوان کرد. طی خبری که در ابتدای ماه جاری منتشر شد، اپل با کمبود موجودی صفحات نمایش رتینا روبرو است و بر اساس تحلیل برخی از کارشناسان، اپل قادر نیست تا زودتر از سهماههی نخست سال 2014 میلادی این کمبود را جبران نماید. اگر بر صحت این اخبار باور داشته باشیم، بنابراین معرفی آیپد مینی ۲ با صفحهی نمایش رتینا در 30 مهرماه ممکن نیست، چراکه براساس سیاستهای اپل، مدت کوتاهی پس از معرفی محصول این کمپانی، پیش فروش محصول باید آغاز شود. اگر مشکل مطرح شده در مورد کمبود صفحات نمایش رتینا را حل شده در نظر بگیریم، مشکلات پیشآمده در تعطیلی روند کاری دولت ایالات متحده مانعی بزرگ برای اینکار است چراکه بسیاری از اعضای FCC به مرخصی اجباری رفتهاند.
شایعات مطرح شده در مورد ظاهر آیپد مینی ۲ نیز در بردارندهی نکات جالبی است. بر اساس این شایعات، اپل تغییرات زیادی را در ظاهر نسخهی جدید آیپد ایجاد نخواهد کرد. تصاویر منتشر شده جزئیات فراوانی را از ظاهر آیپد جدید نمایش میدهد. آیپد مینی جدید همچون آیفون 5s در رنگهای نقرهای و خاکستری عرضه خواهد شد. شایعاتی در مورد عرضهی نسخهی طلایی آیپد مینی نیز مطرح شده که بسیار غیرممکن بهنظر میرسند، چراکه نسخهی طلایی آیفون در تعداد محدودی عرضه خواهد شد که ارائهی آیپد مینی طلایی را با ابعاد بزرگتر را دشوار میسازد.
علاوه بر موارد ذکر شده، تغییرات بنیادی دیگری نیز در آیپد مینی جدید اعمال خواهد شد. خبرهای مختلفی استفاده از چیپ 64 بیتی A7 تعبیه شده در آیفون 5s را
A7Chip-1.jpg
در این تبلت گزارش دادهاند. منابع بسیاری نیز استفاده از نوع جدیدی از چیپ را با کد A7X پیشبینی کردهاند. اگر آیپد مینی جدید از صفحهی نمایش ذکر شده استفاده نماید، مطمئنا بهترین گزینه استفاده از پردازندهای قوی همچون A7 یا A7X خواهد بود تا با صفحهی نمایش رتینا با رزولوشن بالا، نمایش قدرتمندی را ارائه دهند. یکی دیگر از مسائل مرتبط، باتری آیپد مینی خواهد بود. همانطور که میدانیم با تعبیه صفحهی نمایش رتینا در آیپد ۳ با رزرولوشن بالا و همچنین استفاده از پردازندهی قویتر در این تبلت، اپل مجبور به افزایش اندازه و وزن تبلت به منظور بهرهگیری از باتری بزرگتری شد. احتمالا صفحهی نمایش رتینا و همچنین پردازندهی قویتر، ابعاد و مخصوصا ضخامت آیپدمینی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

پیشبینیهایی نیز در مورد دوربین آیپد مینی انجام شده است. بر اساس گفتهها، یک دوربین 8 مگاپیکسلی جایگزین دوربین 5 مگاپیکسلی کنونی در آیپد مینی خواهد بود. شایعات دیگری نیز مبنی بر استفاده از حسگر اثر انگشت برای این آیپد مطرح شده که چنان قابل اعتنا نیستند.

آیپد جدید

شاید ظاهرا اینگونه بهنظر میرسد که آیپد مینی تمام توجهات را به خود جلب کرده است، اما شواهد حاکی از ارائه آیپد نسل پنجم در 30 مهر است. همهی شایعات حکایت از بزرگترین تغییرات سختافزاری اعمال شده برروی آیپد از زمان معرفی آیپد 3 (فروردین ماه 91) دارند. پس از معرفی آیپد جدید، وال استریت ژورنال و بلومبرگ طی گزارشی آیپد نسل بعدی را با ویژگیهای ظاهری متفاوت پیشبینی کردند. بر اساس این گزارش، آیپد نسل جدید که قرار بود در شهریور 92 معرفی شود، از فیزیک باریکتر و سبکتری برخوردار بوده و ظاهر خود را از آیپد مینی نسل اول، به ارث برده است. به گفتهی منابع آگاه خبری در WSJ، اپل قصد داشته بهمنظور ساخت یک تبلت باریک و سبک از همان صفحهی نمایشی استفاده کند که در ساخت آیپد مینی از آن بهره برده بود.
NewiPadInternal-1.jpg

براساس تصاویر فاش شده از قابهای آیپد جدید، این تبلت بسیار شبیه به آیپد مینی خواهد بود، چنانکه ضخامت آن در حدود 15 میلیمتر محاسبه شده و میتوان بهنوعی آن را یک آیپدمینی بزرگ نامید. جزئیات این آیپد، طی یک ویدئو که در آن ابعاد تبلت بهدقت اندازهگیری شده بود، به نمایش درآمد که بر اساس آن ضخامت آیپد در حدود 2 میلیمتر یا 20 درصد باریکتر از مدل پیشین بود. تیز شدن لبههای این آیپد، نشان از شباهت بیش از پیش آیپد به آیپدمینی دارد. در مورد رنگها نیز، تصاویر جدید حاکی از ارائهی آیپد در رنگهای خاکستری و نقرهای دارد که از آیفون 5s به ارث برده است.
بهاحتمال زیاد صفحهی نمایش این آیپد شاهد تغییری نخواهد بود و از نمایشگر آیپد سوم که از نوع رتینا با رزولوشن 2048 در 1536 است، بهره خواهد برد. انجام تغییرات برروی صفحهی نمایش آیپد، نیاز به زمان و همچنین تغییرات دیگری دارد و این عامل احتمال استقاده از نوع دیگری از صفحهی نمایش را کمتر میکند.
NewiPadCamera-1.jpg

احتمال استفاده از چیپ جدید برای این آیپد نیز صادق است. از نظر کارشناسان احتمال دارد اپل، چیپ جدید و قویتر خود را با کد A7X برای آیپد مورد استفاده قرار دهد. همچنین این آیپد نیز همچون نمونهی کوچکتر، از یک دوربین با لنز 8 مگاپیکسلی بهره خواهد برد. با توجه به تغییرات ایجاد شده میتوان قیمت آیپد جدید را در حدود 499 دلار تخمین زد.

آیا مدلهای دیگری در راه است؟

مطمئنا آیپد مینی و آیپد در مراسم مهرماه به بازار عرضه خواهند شد، اما آیا علاوه بر این دو تبلت، نوع دیگری از تبلت نیز در این مراسم عرضه خواهد شد؟ شایعات با تایید این گمانه، از عرضهی یک تبلت در اندازهی آیپد مینی که فاقد صفحهی نمایش رتینا است، با قیمت کمتری حکایت میکنند. طبق شنیدهها اپل برای رقابت با تبلتهای ارزان قیمت اندرویدی همچون نکسوس 7 و کیندل فایر، در نظر دارد تا با حذف برخی ویژگیها همچون دوربین یا ارائه با حافظهی داخلی 8 گیگابایتی، این تبلت ارزان را با قیمتی در حدود 199 تا 249 دلار بهفروش برساند.
کدهای مشخص شده در iOS 7 SDK بیانکنندهی این نکته است که به احتمال فراوان آیپد از چیپ بهروز شدهی مورد استفاده در آیفون 5 برای تبلت ارزان قیمت خود استفاده خواهد کرد. اما بهطور یقین احتمال به حقیقت پیوستن این شایعه، بسیار کمتر از عرضهی آیپد مینی 2 با صفحهی نمایش رتینا و آیپد نسل پنج است.
اخیرا شایعاتی نیز در مورد انجام تحقیقات توسط اپل برروی صفحات نمایش با سایزهای مختلف منتشر شده است. این شایعات حکایت از تولید آیپدی با نماشگر 12.9 اینچی دارد. اما احتمال عرضهی این آیپد عظیمالجثه نیز در مراسم 30 مهر بسیار کمرنگ است.

زومیت




 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا