پرونده‌ی بازی بازبینی بازی Tomb Raider

شما عضو چه گروهی از گیمرها هستید ؟

  • تکمیل کنندگان

    رای: 3 75.0%
  • دونده های سرعت

    رای: 0 0.0%
  • نابودگران

    رای: 0 0.0%
  • برون گرایان

    رای: 0 0.0%
  • سازندگان

    رای: 1 25.0%
  • تحلیل کنندگان

    رای: 0 0.0%
  • درون گرایان

    رای: 0 0.0%
  • کارکتر سازها

    رای: 0 0.0%
  • شوالیه های روشنی

    رای: 0 0.0%
  • عضو سایر دسته ها هستم

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    4
Java.Her

Java.Her

گیمر تالار !!!!؟!
کاربر ماندگار
به نام خداوند جان آفرین


136428007011.png


با سلام ، بعد از وقفه ای دو هفته ای به خاطر تعطیلات عید نوروز ، امروز دوباره با پرونده ی بازی بازگشته ایم تا پرونده ی Tomb Raider را مورد بازبینی قرار دهیم و نیز بخش "شما چه گیمری هستید ؟!؟" را ادامه بدهیم ؛ما یک گله هم از پرشین بکس داریم ! چون ما پرونده ی بررسی بازی های ضد ایرانی را پیش از عید به آنها تحویل داده ایم که تا کنون آن را منتشر نکرده اند و با توجه به این که آن متن با حال و هوای عید نوشته شده بود دیگر نمی شود برایش کاری انجام داد ! همچنین در سال نو طرح های پرونده ی بازی را نیز تغییر داده ایم که امیدواریم مطابق میل مخاطبان و همراهانمان باشد(البته مشخصاً این طرح ها فقط در PDF پرونده ، به طور کامل موجود است نه در پرونده آنلاین ) ؛ با ما همراه باشید...



1/ تریلر پرونده ی بازی این هفته را در پرشین بکس مشاهده کنید ...
(برای مشاهده ی ویدیو روی آن کلیک کرده سپس آن را توقف دهید و تا تکمیل شدن آن صبر کنید !)





[aparat]5t9aW[/aparat]​



2/ پرونده ی بازی ، برای مطالعه ی آن کلیک کنید .





3/ پرونده آنلاین (برای کسانی که دوست دارند سریع باشند)

بازمانده متولد شد :

تقدیم به مادرم که قهرمان خانواده ی ماست ...




دختری 21 ساله و یک جزیره ی پرماجرا ... .همه چیز از این جا شروع می شود که لارا کرافت که دانشجوی رشته ی باستان شناسی است به همراه تیمی تحقیقاتی با کشتیشان به دنبال آثاری از تمدن یاماتای می گردند و زمانی که در حال جست و جو در منطقه ی مثلث اژدها در حوالی ژاپن هستند ؛ طوفانی بسیار شدید در میگیرد و کشتی به شدت آسیب می بیند و از اینجاست ماجرای لارا که همیشه به دنبال ماجراجویی می گشت آغاز می شود .
تلاش برای بقا مفهوم اصلی این بازی بود ؛ سعی برای اینکه زنده بمانید ، به هر قیمتی که شده حتی اگر لازم باشد در این راه دیگران را به قتل برسانید . ولی آیا از این جزیره گریزی هست ؟ ساکنان این جزیره که بیشتر آنها افرادی هستند که پیش تر از ما به شکلهای مختلف وارد آن شده اند(سقوط هواپیما ، سربازان جنگ جهانی ، ماهیگیران گم شده و سربازان ژاپنی قدیمی و... ) ولی هرگز نتوانسته اند از آن رهایی پیدا کنند . انگار که طلسم و جادویی این جزیره را غیر قابل خروج کرده است که این موضوع به عقیده ی ساکنان بد برخورد و وحشی آن ، مربوط یاماتا ها و فرمانروای آنها ملکه ی خورشید یعنی Himiko است که سالها پیش مُرده و در مقبره ای مدفون است . آیا این ملکه حقیقتاً می تواند آب و هوای جزیره را کنترل و این جزیره را رهایی ناپذیر کند ؟ یا تنهایی در این جزیره ی دور افتاده اثر خودش را روی ساکنان آن گذاشته است ؟ راستی لارا تنها نیست کشتی ، بازماندگان دیگری هم داشته . همراهان او و ملوانان کشتی که که از سانحه جان سالم به در برده اند و بیشتر از همه سَم (سامانتا) چون لارا (یعنی شخصیتی که شما در نقش او بازی می کنید) و سم با همدیگر همکلاس بوده اند و حالا لارا نمی تواند او را تنها بگذارد . پس با این همه دردسر ، لارا فقط یک حق انتخاب دارد ؛ او باید بتواند و گرنه دیگر زنده نخواهد ماند. لارا باید کارهایی را انجام دهد که پیش از این انجام آنها برایش غیر ممکن بود و در کل می توان گفت حس مبارزه برای زنده ماندن در این بازی به خوبی القا شده و در تمامی لحظات بازی با شما همراه است. (اولین باری که لارا به یک انسان دیگر شلیک می کند شاید از تاثیر گذارترین صحنه های بازی باشد که او مجبور می شود ماشه ی سلاح را بِکشد برای اینکه زنده بماند . لحظاتی مشابه این در بازی مهاجم مقبره کم نیستند !)



1364971556641.jpg


اما سری بازی مهاجم مقبره همواره داستانی داشت پر از معما و پازل برای حل کردن . در بازی جدید گرچه قسمت اکشن بازی خیلی بیشتر و البته پرهیجان تر از همیشه شده است ولی همچنان معما های فکری در مسیر بازی قرار دارند تا توانایی های شما را به چالش بکشند به این ترتیب می توان نتیجه گرفت ، تلاش های سازندگان نتیجه داده است چراکه بر خلاف بسیاری از بازآفرینی های ضعیف از سری بازیهای مشهور این مقدمه برای بازی مهاجم مقبره توانست بسیار موفق عمل کند و به بهترین شکل تبدیل لارا کرافت به یک قهرمان را به تصویر بکشد .
شخصی سازی سلاح ها و تجهیزات در بازی هم تجربه ای بسیار جالب بود . به تدریج و با پیشروی در بازی لارا سلاح هایی مختلف به دست می آورد که می تواند آنها را به دلخواه تغییر دهد و این تغییرات کاملاً در ظاهر این وسایل و هم در نحوه ی کارکردن آنها تاثیر گذار خواهد بود . (خب این که واضح است ، نیاز به توضیح ندارد !) البته برای ارتقاع تجهیزاتتان لازم است وسایل و اشیای اوراقی را در محیط بیابید که این مسئله بازی کنندگان را تشویق می کند محیط بازی را خوب بگردند و در اینجاست که متوجه می شویم محیط جزیره ، حالتی مشابه دنیای باز( Open world ) دارد و داستان ها و معماهای فرعی متنوعی در گوشه و کنار مراحل قرار گرفته است و می توانید در کنار مسیر اصلی و یا پس از تمام کردن داستان بازی به آنها بپردازید البته انجام برخی از آنها هم نیاز به وسایل یا مهارتهایی دارد که در مراحل بالاتر به دست می آورید ، پس بعد از تمام کردن بازی ، بازهم به محیط عجیب و غریب این جزیره سر بزنید ؛ شاید چیزهای جدیدی در آن پیدا کردید !

هفت خوان رُستم لارا :

اگر نگاهی دقیق تر به داستان این بازی بیندازیم متوجه میشویم که این در واقع یک داستان کلاسیک است. رالف کاپیتان کشتی که برای لار ا به مانند یک پیر و مُرشد عمل می کند و او را در انجام مراحل یاری میدهد ، توانایی ها و مهارتهای لارا که به تدریج و در حین انجام مراحل افزایش می یابند ، باس فایت ها یا همان مبارزه با غول آخر در مسیر بازی ( Boss fight ) و نابود کردن Himiko در انتهای بازی برای نجات سَم و نیز نجات پیدا کردن از این جزیره ، به ما نشان می دهد که این بازی یک داستان کاملاً کلاسیک دارد که با اضافه کردن ماجراها و اتفاقات جدید ، معماها و مسائل چالش برانگیز ، اکشن های نفس گیر و مبارزه برای بقا ، برخورد آب وآتش ، استفاده از کمان ، افکتهای بسیار زیبا و محیط ناشناخته ی جزیره همه و همه در کنار هم بازی Tomb Raider را تشکیل داده است .


1364971556993.jpg



[info]

1364972823831.jpg


شما عضو چه دسته ای از گیمرها هستید ؟ هر گیمری سبک و سلایق خاص خودش را در انجام بازیهای کامپیوتری دارد اما می توان در کل آنها را به گروه های مختلفی تقسیم کرد . در پرونده ی بازی ما در کل به بررسی 16 گروه از بازی کنندگان خواهیم پرداخت که تا کنون 6 دسته از آنها را برایتان معرفی کرده ایم ؛ در اینجا هم به بررسی سه گروه دیگر از آنها می پردازیم پس با ما همراه باشید و به ما بگویید که شما عضو کدام یک از این دسته ها هستید ؟ (نوشته شده بر اساس ایده ای از
خانم Jess Donell )


1. گیمرهای کارکتر ساز (!) : اگر شما از اعضای این دسته باشید همواره قبل از شروع کردن هر بازی باید مطمئن شوید که ساختن شخصیت و کارکتر خود را در بازی به طور کامل تکمیل کرده اید . بازی کنندگان این گروه دوست دارند هر قدر شخصی سازی که در بازی ممکن است را به کار گیرند تا کارکتر مورد علاقه ی خود را بسازند . آنها علاوه بر چهره و تمامی اعضای بدن ، دوست دارند خصوصیات رفتاری شخصیت خود در بازی خود را ( در صورت امکان ) خودشان انتخاب کنند . خیلی هم تفاوتی ندارد که آنها بازیهای نقش آفرینی (RPG) و اکشن ماجراجویی ( Action-Adventure ) را بازی کنند و یا شبیه ساز زندگی ( Life simulation ) را . هرقدر امکانات برای ساختن کارکترها بیشتر وپیچیده تر باشد بهتر است ! پس به این ترتیب بازیهایی مشابه SIMS ، Brink و هر بازی دیگری که چنین امکاناتی را داشته باشد ؛ بسیار مورد علاقه ی آنها هستند .


2. درون گرایان : همان طور که از نام آن ها مشخص است این دسته وضعیتی دقیقاً عکس گیمرهای گروه برون گرا ،که در قسمت قبل به آن اشاره کرده بودیم ، دارند . گرچه ممکن است گاهی آنها را در بخش های چند نفره ی بازی ها ببینیم اما در هرحال این گروه از گیمرها علاقه ای به کارهای گروهی و بازیهای چند نفره ندارند و بیشتر دوست دارند که بازی ها را تک نفره و به تنهایی انجام دهند و در کل می توانیم بگوییم که آنها را میتوانید در حال بازی کردن انواع بازی ها در سبکهای مختلف بیابید ولی فقط در قسمتهایی که به صورت انفرادی و بدون اشتراک با دیگران قابل انجام است . این گروه همچنین نزدیکی زیادی به دسته ی گیمرهای سازنده و تحلیل گر دارد .

3. شوالیه ی روشنی : اگر با دقت کافی نگاه کنید می توانید در هر ژانر و سبکی از بازی ها این گروه از گیمرها را بیابید .در هر جایی که این گیمرها باشند سعیشان ایجاد عدالت ، نیکو کاری و بخشش در بازی است . این دسته از گیمرها همواره خوبی را بر بدی ترجیح می دهند و سعی می کنند با انتخاب های خود در بازی به همه ی کسانی که اطرافشان هستند کمک کنند چه شخصیتهای دوستانشان و چه مردم عادی در بازی گرچه در اغلب اوقات این کمک ها می تواند خود آنها را در مسیر بازی به خطر بیندازد و به آنها آسیب برساند ! ولی این مسئله برای شوالیه های روشنی اهمیتی ندارد و همچنان انتخاب های آنها خوب و اخلاقی خواهد بود . اگر شما نیز یکی از اعضای این گروه باشید حتماً در بازی کارهای فداکارانه ای را انجام داده اید و و در داستان بازی با شخصیت ها همدلی و همراهی داشته اید که پرداختن به مشکل شخصی میراندا در مورد خواهرش آریانا در Mass effect2 ، کمک به بازماندگان در I am Alive و مهربانی کردن با دختر بچه ها در Bioshock 1 تنها نمونه هایی از آن هستند .

در این پرونده نیز سه گروه دیگر از گیمرها را برایتان معرفی کردیم ؛ ما را با خبر کنید که شما جزء کدام گروه یا گروه ها هستید ؟ و یا از کدام دسته ای که تاکنون به معرفی آنها پرداخته ایم بیشتر خوشتان آمده است و فراموش نکنید که ما را در قسمت های بعدی دنبال کنید تا معرفی گروه های مختلف گیمرها را با همراهی شما کامل کنیم ...

[/info]


1364972561731.png


----------------------------------------------

دانلود تریلر پرونده ی بازی این هفته : بازی Tomb Raider


دانلود PDF کامل پرونده ی بازی : http://up.persianbax.ir/up2013/1364975065931.pdf



همواره پذیرای نظرات ، انتقادات و پیشنهادهای شما هستیم.


 

پیوست ها

  • 1364974114891.jpg
    1364974114891.jpg
    37.9 کیلوبایت · بازدیدها: 69
آخرین ویرایش:
M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
پاسخ : بازبینی بازی Tomb Raider

ممنون امیر جان
راجع به گله بگم که والا یه کار خارج از برنامه یا بهتره بگم یه سفر خارج از برنامه تمام معادلاتم رو بهم ریخت . ضمنا کم بودن مطالب هم باعث شد تا کار مجله عقب بیافته!
 
M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
پاسخ : بازبینی بازی Tomb Raider

امیر
شخصیت لارا باید واقعی باشه درسته؟
من زیاد اسم لارا رو دیدم و شنیدم
 
Java.Her

Java.Her

گیمر تالار !!!!؟!
کاربر ماندگار
پاسخ : بازبینی بازی Tomb Raider

امیر
شخصیت لارا باید واقعی باشه درسته؟
من زیاد اسم لارا رو دیدم و شنیدم

خب بازی Tomb Raider یک مجموعه بازی قدیمی است و گهگاهی از آن فیلم هم ساخته شده و کریستال داینامیک قصد دارد برای این قسمت هم یک فیلم سینمایی تولید کند . به هرحال ممکن است شخصیت لارا کرافت واقعی نباشد ، اما ماجراجویان زن و کسانی که خودشان را برای اکتشافات جدید به مخاطره می اندازند ، کم نیستند !
 
آخرین ویرایش:
♥moien♥

♥moien♥

کاربر تالار
کاربر تالار
پاسخ : بازبینی بازی Tomb Raider

سلام من این بازی رو به پایان رسوندم واقعا بازی جذابیه.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا