بایرن مونیخ دو (پنج) - چلسی دو (چهار)؛ پپ باز هم ژوزه را برد؛ چک هم چلسی را نجات نداد

Germanitor

Germanitor

Storm of Swords
مدیر بازنشسته
311463_heroa-1.jpg



بایرن تا آخرین لحظات بازی از حریف عقب بود اما بازی را به تساوی کشاند و سپس در ضربات پنالتی پیروز شد.

سایت گل – بایرن مونیخ توانست چلسی را در ضربات پنالتی 5 بر 4 شکست دهد و سوپرجام اروپا را فتح کند. بازی دو تیم در وقت معمول یک بر یک و در وقت اضافه دو بر دو مساوی به پایان رسیده بود.

به این ترتیب پپ گواردیولا باز هم ژوزه مورینیو را مغلوب کرد و بایرن را برای اولین بار به سوپرجام اروپا رساند.

در این مسابقه درباره آمادگی خاوی مارتینس و باستین شوایناشتایگر تردیدهایی وجود داشت و به همین دلیل بود که پپ گواردیولا به فیلیپ لام در پست هافبک دفاعی بازی داد.

ژوزه مورینیو هم به فرناندو تورس در خط حمله بازی داده بود. طولی نکشید تا این که تورس اعتماد مربیاش را پاسخ داد و در دقیقه 8 گل زد.

سازنده اصلی گل ادن آزار بود. این بازیکن بلژیکی با حرکتی تکنیکی دو بازیکن حریف را از پیش رو برداشت و سپس توپ را به آندره شورله در کناره میدان داد. او با سانتری دقیق توپ را به تورس سپرد تا او با شوتی زیبا گل بزند.

ریبری سپس تلاش کرد گلی مشابه به چلسی بزند اما ضربه عالی او را پتر چک فوقالعاده دفع کرد.

بایرن تلاش بسیاری میکرد که گل تساوی را بزند و یک بار دیگر شوت ریبری راهی به دروازه نیافت.

اما برای بهترین بازیکن سال یوفا زیاد طول نکشید که به گل برسد. او توپ را از تونی کروس گرفت و در حالی که نسبت به دروازه زاویه داشت با شوتی ناگهانی سرانجام چک را تسلیم کرد.

بایرن بازی را در اختیار گرفت و چلسی هم دل به ضدحملات بست. در این میان حملات چلسی خطرناکتر بود. یک بار ضربه سر برانیسلاو ایوانوویچ به تیر دروازه خورد و یک بار هم داوید لوییز ضربهاش را مستقیما به سمت مانوئل نویر زد.

اما چلسی در دقیقه 86 ضربه سختی خورد. رامیرس خطای بدی روی ماریو گوتزه تازهوارد انجام داد و با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد. بایرن از برتری عددی سودی نبرد و وقت معمول با تساوی به پایان رسید.

جالب آن که چلسی در همان اوایل وقت اضافه بازی به گل رسید. ادن آزار توپ را گرفت، با حرکتی تکنیکی مدافعان بایرن را کنار زد و شوتی زد که مقابل نویر به زمین خورد و به درون دروازه غلتید.

بایرن در نیمه اول وقت اضافه نتوانست موقعیت چندانی خلق کند، اما در نیمه دوم حملاتی فوقالعاده خطرناک ترتیب داد. اما چک، که در شهر پراگ در جمهوری چک بازی میکرد، با واکنشهایی حیرتانگیز مانع گلزنی بازیکنان بایرن شد. بایرن به شکلی حمله میکرد که مارتینس در خط حمله قرار گرفته بود و نویر بیشتر در دایره مرکزی زمین دیده میشد. او حتی یک بار با ضربه سری قدرتمند از میانه میدان مانع شکلگیری ضدحمله چلسی شد و توپ را هم به جردان شکیری سپرد تا حمله دیگری را ترتیب دهد که البته توپ به بیرون رفت.

ماریو مانجوکیچ و خاوی مارتینس هر کدام یک ضربه سر زدند که شاید اگر هر دروازهبان دیگری بود نمیتوانست کاری انجام دهد اما چک هر کاری کرد که تیمش را در بازی نگاه دارد. مهمترین واکنش او در دقیقه 117 بود که ضربه ایستگاهی ریبری که به نظر میرسید سرنوشتش راهیابی به درون دروازه است را دفع کرد و به کرنر زد.

با این حال چک سرانجام در دقیقه 121 و با آخرین ضربه در وقت اضافه تسلیم شد. در یک حمله توپ به پای دانته خورد و در حالی که اشلی کول آفساید را پر کرده بود به مارتینس رسید و او با ضربهای دقیق توپ را به گل تبدیل کرد.

ضربات پنالتی هر دو تیم بسیار خوب بود تا ضربه پنجم؛ البته ضربه اشلی کول به تیر دروازه خورد و با خوشاقبالی فراوان او به درون دروازه غلتید. شکیری که در بازی به جای آرین روبن به میدان رفته بود و نمایش خوبی نداشت و ضربات خوبی نزد، پنالتیاش را هم خوب نزد اما توپ از زیر دستان چک به درون دروازه رفت. اما روملو لوکاکو در آن سو با پنالتی بسیار بدی که زد توپ را عملا به نویر سپرد. بازی تمام شد و گواردیولا این بار هم مورینیو را شکست داد.

 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا