با آواست ۸ و قابلیت های جدید آن آشنا شوید !

P4NISh3R

P4NISh3R

Comming soon...
مدیر بازنشسته
11636-1.jpg


شرکت آواست را همگان به خاطر محصولات قدرتمند امنیتی که در اختیار کاربران سراسر دنیا قرار می دهد می شناسند . این کمپانی که مقر اصلی آن در جمهوری چک واقع شده است تا به حال موفق به کسب جوایز و گواهینامه های بسیاری از طرف سوی سازمان های بررسی کننده محصولات امنیتی شده است . اما اکنون این شرکت جدیدترین نسخه از محصولات امنیتی خود را ارائه کرده است که در ادامه قصد داریم تا به قابلیت های ارائه شده اشاره ای داشته باشیم .
بر خلاف برخی شرکت های نرم افزاری که برای تعیین نسخه محصولات خود از سال انتشار ( یا سال بعدی ) استفاده می کنند ، شرکت آواست روش تعیین نسخه خود را دارد . اکنون یعنی در سال ۲۰۱۳ این شرکت نسخه ۸ محصولات خود را منتشر کرده است که این نسخه شامل همه ی محصولات می شود . محصولاتی از قبیل نسخه رایگان ، نسخه حرفه ای و نسخه اینترنت سکیوریتی .
در این مطلب ما در مورد نسخه رایگان آنتی ویروس آواست توضیحاتی را به شما ارائه خواهیم کرد . پس ادامه مطلب را از دست ندهید ……
نکته : برای اینکه بتوانید شخصی سازی بیشتری در هنگام نصب آواست اعمال کنید ، بهتر است که حالت Custom Installation را انتخاب کنید . با استفاده از این حالت نصب قادر خواهید بود تا برخی ماژول های حفاظتی که ممکن است به آنها نیازی نداشته باشید ( مثل ماژول حفاظتی گوگل درایو ) را غیر فعال کنید . با این کار هم حجم آنتی ویروس کاهش می یابد و هم سردرگمی کمتری در هنگام کار با آن خواهید داشت .
ظاهر کامل جدید
21244-1.jpg

ظاهر این نسخه در مقایسه با نسخه های قبلی کاملا متفاوت طراحی شده است و شاید بهتر بگوییم که یک باز-طراحی در این نسخه از آواست صورت گرفته است . محیطی کاملا ساده که اگر به صورت عمیق به آن توجه کنید ، شاید شباهت هایی را با طراحی ساده ویندوز ۸ نیز متوجه شوید . این رابط کاربری جدید برای صفحات لمسی بهینه سازی شده است و کاربران ویندوز ۸ که از صفحات لمسی استفاده می کنند ، می توانند تجربه خوبی از رابط کاربری جدید داشته باشند .
اگر با نسخه های قبلی آواست کار کرده باشید ، حتما می دانید که در نسخه های قبلی برای دسترسی به ابزارهای مختلف باید به سربرگ های مختلف مراجعه می کردید . اما در این نسخه تمامی ابزارهای مورد نیازی که باید دسترسی سریعی به آنها داشته باشیم ، در همان صفحه اصلی قابل مشاهده اند . مثلا برای دسترسی به فایروال لازم نیست به یک سربرگ دیگر بروید .
شاید در این قسمت یک چیز توجه شما را جلب کرده باشد و آن هم مستطیل سبز رنگ بزرگ با یک صورتک خندان است . در واقع این مستطیل سبز رنگ به شما نشان می دهد که همه چیز روبراه است و سیستم از هرگونه تهدیدی در امان می باشد .
بروز کننده نرم افزارها
3437-1.png

در گویا آی تی و در خیلی از سایت های دیگر همیشه و همیشه به این نکته اشاره کرده ایم که بروز رسانی نرم افزارها برای دوری از تهدیدات ، یک گام بسیار بلند به شمار می رود . ممکن است شما هم با مطالب ماهانه ما در زمینه بروز رسانی نرم افزارهای شرکت مایکروسافت آشنا باشید . این سری مطالب برای محصولات شرکت مایکروسافت کاربرد دارد . اما برای نرم افزارهای سایر شرکت ها چه باید کرد ؟
شما چند راه کار پیش رو دارید . اول اینکه به صورت دستی از بروز بودن همه برنامه ها اطمینان حاصل کنید . دوم اینکه در از برنامه های موسوم به Software updater استفاده کنید . این برنامه ها کارشان این است که نرم افرارهای بروز نشده را پیدا کرده و راهکارهای بروز رسانی آنها را پیش پای شما قرار دهند .
اما راه حل سوم در نسخه جدید آواست نهفته است . در واقع در این نسخه از آواست می توانید برنامه های خود را از طریق بخش Software Updater برای دریافت بروز رسانی های جدید بررسی کنید . این بخش از طریق صفحه اصلی و هم از طریق سربرگ Security قابل دسترسی می باشد . پس از مراجعه به این بخش ، لیستی از نرم افزارهای نصب شده روی سیستم و وضعیت بروز رسانی شان در اختیار شما قرار خواهد گرفت و شما می توانید موارد دلخواه تان را بروز رسانی کنید . البته باز هم پیش نهاد می کنیم که در صورت امکان همه نرم افزارها را بروز رسانی نمایید .
یکی دیگر از قابلیت های جالب این بخش نیز در زمینه اطلاع رسانی در مورد بروز رسانی های جدید ارائه شده برای نرم افزارهای نصب شده روی سیستم است . مثلا در تصویر مشاهده می کنید که آواست در حال اطلاع رسانی در مورد بروز رسانی جدید منتشر شده برای برنامه Adobe Reader است .
4382-1.png

پاکسازی مرورگرهای شما از شرح ابزارهای مزاحم
5348-1.png

هیچ حسی بدتر از داشتن یک مرورگر شلوغ و پر از نوار ابزارهای بی خاصیتی مثل Babylon و Ask.com که صفحه را بسیار تنگ می کنند نیست . این نوار ابزارها بیشتر به خاطر همان Next زدن های پیاپی و بی توجهی به هنگام نصب برنامه هاست . اما حالا اتفاقیست که افتاده ؛ اما برای خلاصی از شر آنها باید چه کاری انجام داد ؟
پاسخ به این سوال شما را به ابزار Browser Cleanup آواست واگذار می کنیم . با استفاده از این ابزار می توانید خیلی سریع و به راحتی از شر این نوار ابزارها خلاص شوید . در حال حاضر تنها سه مرورگر اینترنت اکسپلورر ، فایرفاکس و گوگل کروم توسط این ابزار پشتیبانی می شوند . البته با استفاده از Browser Cleanup می توانید افزونه هایی که به صورت موقت به آنها نیازی ندارید را نیز غیر فعال کنید .
لازم به ذکر است که این ابزار به صورت یک برنامه مجزا کار می کند و برای استفاده از آن باید روی دکمه Download کلیک کنید تا نصب و سپس قابل استفاده شود .
نابود سازی اطلاعات
6283-1.png

یکی دیگر از قابلیت های فوق العاده ای که به همراه نسخه های تجاری آواست ارائه می گردد ، قابلیت نابود سازی اطلاعات است . با استفاده از این ابزار می توانید اطلاعات حساس را به شکلی نابود کنید که دیگر امکان بازگرداندن آنها با تکنیک های ریکاوری اطلاعات امکان پذیر نباشد . در این بخش سه گزینه در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت .
گزینه اول که همان Random Overwrite می باشد به کاربر این امکان را می دهد تا با تعیین یک عدد دلخواه ، چندین بار عمل overwrite اطلاعات را روی فایل های قبلی انجام دهد تا از غیر قابل بازگشت بودن آنها اطمینان حاصل کند . در واقع در این روش روی فایل هایی که قصد نابودن کردن آنها را دارید ، چندین و چند بار ( بسته به انتخاب کاربر ) بایت های تصادفی نوشته می شوند و به همین دلیل دیگر آن فایل ها قابل بازیابی نخواهند بود .
روش بعدی نیز روش استاندارد بازنویسی یا همان overwrite اطلاعات است که در این نسخه از آواست با عنوان Department of Defense شناخته می شود . البته به نظر می رسد که این روش برای نابود سازی اطلاعات مطمئن تر است .
اما روش سوم هم که به نوعی مطمئن ترین روش و در عین حال کندترین روش است به Gutmann شهرت دارد . این روش با استفاده از الگوریتم های پیچیده ریاضیاتی اقدام به پاکسازی فایل های می کند . لازم به ذکر است که این روش توسط دکتر Peter Gutmann و Colin Plumb اختراع شده است .
دسترسی به کامپیوترتان از همه جای دنیا
7243-1.png


این قابلیت هم می توانید برای برخی افراد مفید باشد . هر جای دنیا و در هر ساعت از شبانه روز می توانید به فایل های روی کامپیوتر خود دسترسی داشته باشید و یا اینکه فایل هایی را به آن انتقال دهید . با استفاده از قابلیت Access Anywhere که در نسخه های تجاری آواست موجود می باشد ، امکانات مذکور را در اختیار خواهید داشت . البته باید روی هر دو کامپیوتری که عملیات از طریق آنها انجام می شود ، یم نسخه از آواست نصب باشد .
 
آخرین ویرایش:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا