بتمن در شهر آركهام

M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
734.jpg

پلتفرم:PC , PlayStaion3 XBOX 360

توسعه دهنده: Rocksteady Studios

منتشرکننده: Warner Bros. Interactive Entertainment

سبك: اكشن ماجراجويي


در ميان كميك استريپ ها به جرأت مي توان گفت كه بتمن از موفق ترين آنها چه در فيلم و چه در بازي بوده است. بعد از موفقيت بي نظير فيلم Dark knight شايد بهترين ايده اين بود كه اين شخصيت يك بار ديگر شانس حضورش را در دنياي بازي ها امتحان كند.
سال ۲۰۰۹ بازي بتمن به نام Arkham Asylum به بازار آمد كه باعث شد همه توجه ها را به خود جلب و از ديد بيشتر منتقدان بازي، رتبه قابل قبولي كسب كند و حتي نامزد بهترين بازي سال شود. اين موفقيت براي همه تعجب برانگيز بود؛ چرا كه تا به حال سابقه نداشته است بازي هايي كه بر مبناي اين گونه شخصيت ها ساخته مي شود، موفقيتي به اين بزرگي كسب كند.
تيمارستان آركهام در كنار ارائه يك داستان جالب و غيرتكراري، با طرح يك گيم پلي خلاقانه نشان داد با كمي نوآوري (هرچند به نظر ما گيم پلي بازي تا حدود زيادي شبيه به متال گير بود) مي توان يك بازي لايق تحسين ساخت.
داستان بازي اراخام سيتي در حقيقت بعد از اتفاقات تيمارستان آركهام به وقوع مي پيوندد. در بيمارستان آركهام، جوكر پس از يك شورش توسط بتمن دستگير مي شود و به تيمارستان Arkham منتقل مي شود. در اين ميان زندان شهر گاتهام بر اثر انفجاري از بين رفته و بسياري از زنداني ها را ( كه از دوستان جوكر نيز بودند) به اين تيمارستان مي آورند.
در اين ميان ناگهان جوكر كنترل تيمارستان را به دست مي گيرد و تهديد مي كند اگر كسي وارد تيمارستان شود، بمب هايي را كه در شهر كار گذاشته است منفجر مي كند. اين همان نقطه اي بود كه شما كنترل بازي را به وسيله بتمني كه در اين تيمارستان گير افتاده است، به دست مي گرفتيد.
با آن كه فضاي بازي تيمارستان آركهام محدود بود، ولي اين موضوع باعث خستگي بازيكن نمي شد؛ چرا كه به اندازه كافي معما ها و نبرد ها براي مشغول كردن شما طراحي شده بود. با اين حال بازي اراخام سيتي در محيط شهري اتفاق مي افتد. Quincy Sharp (كويينسي شارپ) همان مدير تيمارستان آركهام، طي يك سري اتفاقات، شهردار شهر گاتهام مي شود. او تصميم مي گيرد زندانيان را به مكاني خاص منتقل كند و شهر جديدي به نام اراخام را در آنجا به وجود بياورد. اين دفعه محيط بازي در شهر اتفاق مي افتد و همچنين دشمناني كه شما بايد در طول بازي با آنها بجنگيد، بسيار بيشتر شده اند و در اين ميان نقش جوكر كمرنگ تر شده، در عوض Two Face تبديل به دشمن درجه يك شما شده است. Riddler همان شخصيتي كه هيچ چيزي جز صدايش براي ما آشنا نبود، باز هم قصد دارد با معماهاي مشكلش ما را به دردسر بيندازد؛ هر چند يكي از نقاط قوت بازي، وجود چنين كاراكتري است.
با اين حال بتمن اين بار تنها نيست؛ CatWoman دوست معروفش كه شخصيتي خاكستري است، در كنارش هست.
Two-Face در اين ماجراها تصميم مي گيرد CatWoman را بكشد و وقتي بتمن متوجه اين قضيه مي شود، خودش را به CatWoman مي رساند و او را نجات مي دهد.
گيم پلي اراخام سيتي تا حدود زيادي شبيه گيم پلي نسخه قبلي بازي است و طبق گفته سازندگان آن، اشكالات و كمبود هاي گيم پلي تيمارستان آركهام در اين بازي رفع شده است و در همين بين گجت ها و وسايلي كه مي توانيد براي جنگيدن با دشمنانتان استفاده كنيد، بسيار بيشتر شده است.
بتمن مي تواند با بال هاي خفاشي اش بر فراز آسمان گاتهام پرواز كند و شهر را زير نظر بگيرد.در اين نسخه دو نوع ماموريت براي شما در نظر گرفته شده كه اولي ماموريت اصلي و بعدي ماموريت فرعي است. در بازي ARKHAM CITY شما با شخصيت هايي جديد و متنوع آشنا مي شويد. براي نمونه در اين سري از بازي BATMAN شاهد اضافه شدن يك قابليت جديد هستيد كه كار را براي شما آسان تر از قبل مي كند.
اولين آن SMOKE BOMB است كه بايد از ميان دشمنان خود عبور كنيد يا حتي آنها را به قتل برسانيد. اگر چه معماهاي ريدلر سختي هاي بيشتري نسبت به قبل دارد، اما بايد بدانيد كه حل كردن آنها الزامي نيست و مي توانيد از آنها بگذريد و اين شايد كار را كمي براي شما راحت تر كند. زيباترين حركت مبارزه اي بتمن Fallen نام دارد كه با زدن مشت و لگد ابتدا دشمن به هوا پرتاب مي شود و بعد مي توانيد وي را در هوا نابود كنيد. شما از هر چيزي مي توانيد بالا برويد؛ از ديوارهاي ساختمان گرفته تا سيم هاي برق و مي توانيد از پنجره خانه اي بر فراز شهر پرواز كنيد. همچنين شما هنگام پرواز در آسمان و رويت موردي مشكوك در يك ساختمان، مي توانيد از پنجره آن وارد شويد و با شكستن شيشه و حمله ناگهاني به دشمنان، آنها را غافلگير كنيد.

همچنين هنگام دويدن مي توانيد از گجت هاي خود استفاده كنيد. مخفيكاري يكي از مهم ترين نقاط گيم پلي محسوب مي شود كه بتمن با استفاده از آن در كسري از ثانيه پشت دشمنان حاضر مي شود و آنها را نابود مي سازد. البته انتخاب كردن اين حالت بازي بستگي به خود شما دارد.
در ميان بازي مي توانيد گجت هاي جديدي را به دست بياوريد كه روند پيشرفت در بازي را براي شما آسان تر مي كند.
در مورد گرافيك بازي اطلاعات زيادي منتشر نشده است و فقط مي دانيم كه اين نسخه از موتور گرافيك Unreal Engine 3 بهره مند شده است كه يكي از قدرتمندترين موتورهاي گرافيك است. افكت هاي آب، انفجار وديگر افكت ها به گونه اي به كار رفته اند كه طي مراحل بازي، آنها را بخوبي حس خواهيد كرد. تكسچر، نورپردازي و شخصيت پردازي ها به صورتي دقيق طراحي شده اند، البته نسخه قبلي بازي هم گرافيك قابل قبولي داشت.
صدا گذاري و موسيقي بازي همانند تيمارستان آركهام در حد عالي است و به طور كامل حس بازي را به شما منتقل مي كند و همچنين صداگذاري بتمن و جوكر باعث جذاب تر شدن اين شخصيت ها شده است. به هر حال در اواخر مهر ماه يا ۲۱ اكتبر كه زمان منتشر شدن اراخام سيتي است، منتظر يك تجربه جديد و زيبا در اين شخصيت خيالي هستيم.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا