براساس یک مطالعه ارزش برند اپل 183 میلیارد دلار

Night Spirit

Night Spirit

گنده تالار !
مدیر ارشد تالار
پی سی وار:در ارزیابی اخیر برندها مختلف که توسط Interbrand و Milward Brown انجام شده است، شرکت اپل در صدر لیست اعلام شده توسط Milward Brown با ارزشی در حدود ۱۸۳ میلیارد دلار قرار گرفت، در حالیکه توسط تحلیل های صورت گرفته Interbrand این ارزش حدود ۳۳.۵ میلیارد دلار می باشد.

447.jpg


به گفته Michael Belch استاد بازاریابی در دانشگاه ایالتی سن دیگو، مدل ها و روشهای مختلفی برای سنجش و بدست آوردن ارزش یک شرکت وجود دارد و دقیقا به همین دلیل است که نتایج بدست آمده متفاوت است. اختلاف ارزش برند اپل در بین دو مطالعه صورت گرفته ۸۱.۶۹ درصد می باشد که این موضوع همانطور که اعلام شد بدلیل متفاوت بودن روش سنجش ارزش یک برند بوده است، ضمن اینکه در همین ارتباط برندهای Disney و McDonalds نیز به ترتیب دارای اختلافی حدود ۶۹ و ۶۲ درصد در مقایسه نتایج دو مطالعه می باشند.اما چرا تفاوت های بسیار زیادی بین دو مدل یا دو روش سنجش وجود دارد؟ ظاهرا دلیل اصلی آن نوع سنجش و مطالعه این شرکت هاست. Milward brown با استفاده از مدل های مختلف از جمله مجموع ارزش اقتصادی و سهم برند این مقدار را تعیین می کند، در حالیکه Interbrand عملکرد مالی پنج ساله شرکت، نقش برند در بازار و قدرت برند را مورد ارزیابی قرار می دهد. نتایجی که به هر حال نشان از ارزش بالای این شرکت دارد.
448.jpg
 
آخرین ویرایش:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا