پرونده‌ی بازی بررسی بازی Company Of Heros 2

Java.Her

Java.Her

گیمر تالار !!!!؟!
کاربر ماندگار



به نام ایزد تعالی


136428007011.png



سلام ؛ یک بعد از ظهر تابستانی دیگر و ما با شماره ی جدید پرونده ی بازی برگشتیم ؛ این هفته کمی به بازی Watch dogs و معرفی شخصیتهای این بازی جالب خواهیم پرداخت بعد از قسمت ویژه ای که در آن به بررسی قسمت جدید Need For Speed پرداخته بودیم پرونده ی این هفته به یک بازی استراتژیک اختصاص پیدا کرده ؛ با ما همراه باشید ...




1
/ پرونده ی بازی ؛ برای دانلود آن کلیک کنید !







2/ ویدیوی پرونده ی بازی این هفته : (این ویدیو مربوط به بخشی از بازی Watch dogs است که در E3 2013 نمایش داده شده بود ! )








> متاسفانه این ویدیو به دلیل حجم بالا ، قابلیت پخش در آپارات را ندارد ! آپارات همواره برای ما مشکل درست می کند حتی برخی از ویدیوهای پرونده ی بازی را به عمد پاک میکنند !؟! درهرحال برای دانلود کلیک کنید ... <




3/ پرونده آنلاین !


سایت بازی Watch Dogs ، برخی از شخصیت های اصلی آن را که تا اینجا در پیش نمایش های بازی حضور داشته اند را معرفی کرده است ؛ در اینجا با هم نگاهی به این شخصیت ها می اندازیم تا کمی بیشتر با آنها آشنا شویم :



> نگاهی به شخصیت های Watch Dogs :


> شما آیدین پیرس هستید ؛ مردی که با خشونت و وسواس زیادی، تمام مدت به صورت مخفیانه مراقب خانواده اش است تا از آنها در برابر اتفاقاتی که در گذشته رُخ داده حفاظت کند ؛ ولی با وجود این متاسفانه خانواده اش بار دیگر در خطر معرض خطر قرار می گیرند .آیدین تلاش می کند که خودش عدالت را برقرار کند ؛ او با هر سلاح ممکن در برابر نظام فاسد حاکم بر جامعه اش می ایستد . او یک قهرمان مردمی است که از بین مردم برخاسته و در هر حال عواقب هر یک از تصمیماتش بر عهده ی خودش خواهد بود .


do.php




> کلارا لایل : سیستمی وجود ندارد که کلارا نتواند به آن نفوذ کند ! او زن خطرناکی است مراقب باشید که شما را اغوا نکند ؛ هر رازی را که برای مخفی کردنش تلاش می کنید او توان افشا کردنش را دارد .

do.php


>
جوردی چِین : می خواهید مخفی شوید ؟ با افرادی مشکل دارید و می خواهید از دستشان خلاص شوید ؟ کسی اعصاب شما را به هم ریخته ؟ با جوردی تماس بگیرید ! او کارها را برایتان درست می کند و البته پول خوبی هم برای اینکار دریافت می کند .





do.php

> تی – بُن گِرادی : او یک متفکر و هکر حرفه ای است ؛ از وقتی اینترنت تازه در حال شکل گرفتن بود تی- بن مشغول کارش شد ! او واقعاً نمی تواند جلوی ذهنش را برای نفوذ و به جاهایی که برایش ممنوع است بگیرد و این کار او مجازات های قانونی خودش را به همراه دارند ! با همه ی اینها او همچنان به کارش ادامه خواهد داد .




do.php






>
به زودی با اطلاعات بیشتری از بازی Watch dogs بازخواهیم گشت ؛ منتظر باشید ...



do.php





برای خاموش کردن شعله ی جنگ فقط یک راه وجود دارد




بررسی بازی Company of Heros 2 // نوشته ای از : محمد فهیمی (lighting)



> در گذشته سبک استراتژیک طرفداران بیشتری داشت. زمانی که کنسول های ناتوان نسلهای قبلی قادر به ارائه ی یک بازی با وسعت استراتژی های وقت نبودند، پلتفرم PC این سبک را به انحصار خود درآورده بود ؛ البته مسئله کنترل هم در این انحصار بدون شک دخیل بوده است .
سال ۲۰۰۶ نخستین قسمت بازی Company of Heroes عرضه شد. هم اکنون این بازی، با وجود آن که هفت سال از تاریخ انتشارش می گذرد به عنوان پادشاه سبک Real-time Strategy شناخته می شود و آن را بهترین بازی استراتژی تاریخ نامیده اند . تا مدت ها عرضه ی قسمت بعدی این بهترین بازی استراتژی در هاله ای از ابهام بود اما بالاخره انتظار ها به پایان رسیدند و حال Company of Heroes 2 عرضه شده است.
پیش تر ، در هیچ یک از بازی های استراتژی داستان نقش بسیار حاشیه ای داشت و کمتر بازی می توانست عنصر داستان و گیم پلی را در بازی های استراتژی با قدرت نمایش دهد.این کار برای اولین بار به صورت ابتدایی در بازی Diablo و به صورت کاملاً پیشرفته و خوب در بازی Warcraft انجام شد به گونه ای که شخصیت های بازی Warcraft در حال حاضر نیز یکی از جذاب ترین و به یاد ماندنی ترین شخصیت های بازی های رایانه ای هستند . اما پس از این مقدمه بگذارید به سراغ بررسی بازی برویم :



داستان :


در این بازی ، شما در نقش یکی از فرماندهان ارتش سرخ شوروی به نام لو آبرامویچ ایزاکوویچ ( Lev Abramovich Isakovich) هستید. در شبی مملو از سکوت از در کلبه ای کوچک لو آبراموویچ را بازجویی می کنند. وقتی آبراموویچ خاطرات را از سپتامبر ۱۹۴۲ شروع به تعریف می کند، فلش بکهای داستانی عملاً تمام گیم پلی بازی را تشکیل می دهند . از سایر جذابیت های بازی هم که بگذریم؛ بیشتر شناختن آبراموویچ عامل مهمی در ایجاد انگیزه برای اتمام بازی است . در حین بازی هم سینماتیک های بسیار زیبای روند داستانی بازی در خاطرات این فرمانده را جذاب تر می کند.
COH2 تمام تمرکزش را بر گذشته ی ایزاکوویچ نگذاشته و همواره به چهره ی کثیف جنگ هم طعنه میزند . ناچاری های سربازان و آوارگی مردم همواره در میان پرده های بازی و محیط های مختلف آن نمایان هستند. حتی این چهره تا جایی کثیف است که در مرحله ی اول می بینیم ایزاکوویچ آن فرد خموده ی زمان حال نیست که در سال ۱۹۴۲، حتی به سرباز آلمانی که خودش را تسلیم شوروی ها کرد، رحم نکرد و چندین گلوله ی ناقابل به بدن آن سرباز بی اراده هدیه می دهد. یا دعوای سربازان بر سر آذوغه! علاوه بر این منوی آغاز بازی هم اثباتی بر نمایش چهره ی کثیف جنگ است . (( گرچه درهر حال می دانیم که مهم ترین عامل پیروزی روسها ، زمستان های فوق العاده سرد آن منطقه است که سربازان و تجهیزات نازی را زمین گیر کرد و تانک های تایگر را از کار انداخت همین بود که مقدمات شکست های بعدی ژرمن ها را در جنگ جهانی دوم فراهم آورد ؛ بگذریم چون تاریخ را فاتحان جنگ ، به نفع خود تغییر می دهند ! ))


do.php



روند بازی :


سبک استراتژی از آن دسته ژانرهایی است که به معنای واقعی کلمه اعتیادآور است. پس به جرات می توان سبک استراتژی را از ژانرهای گیم پلی محور و مملو از چالش دانست و گیم پلی را در این سبک نسبت به سایر بخش های بازی در جایگاه والا تری قرار داد.
اجازه دهید از بخش آموزشی بازی شروع کنیم. اولین نکته ای که به چشم می خورد سیستم کاور گیری است که سربازان با فرمان شما اِعمال می کنند؛ استفاده از سیستم کاور گیری به هیچ وجه بی فایده نیست و تاثیرات به سزایی در روند بازی می گذارد؛ قسمت اول هم از این مکانیک بهره مند بود و در CoH 2 هم به نحو احسن پیاده شده است . اما برسیم به خود سربازان که در بخش های اعظمی از بازی بیشترین و مهم ترین داشته های شما در این بازی هستند . سازندگان به وعده هایشان عمل کرده اند و همچون آن چه که تاریخ می گوید ؛ سربازان شوروی قدرت برتری در جنگ های رو در رو در مقابل همتایان نازی خود دارند.
اما یکی از مهم ترین نکاتی که همواره در عناوین استراتژی مورد تحلیل قرار می گیرد، محیط و نقشه ای است که به عنوان میدان نبرد به شما معرفی می شود. در CoH 2 المان های موجود با طراحی محیط سازگاری جالب توجهی دارد و قادر هستید تا از محیط حداکثر استفاده را بکنید. البته این موضوع برای دشمنان آلمانی شما هم صدق می کند؛ از سیستم کاورگیری که بگذریم، برای مثال می توان به تخریب پل ها و ذوب شدن یخ رودخانه های منجمد اشاره داشت که نابودی تجهیزات نظامی و سربازان شما یا دشمنانتان را موجب می شود . به علاوه هم شما و هم دشمنانتان می توانید بناهای موجود در محیط بازی را به عنوان محلی برای استتار به کار بگیرید . استفاده ی بهینه و استراتژیکی از این بنا های به ظاهر بی خاصیت را فراموش نکنید !



do.php


برگردیم به روند مراحل؛ یکی از مواردی که CoH 2 را به حقیقت جنگ نزدیک تر می کند، سیستم اعزام سربازان و سایر ماشین آلات نظامی است. دیگر مانند برخی RTS های قدیمی نیاز مبهمی به استخراج منابع و پرورش سرباز و ساخت تجهیزات جنگی ندارید . در حقیقت شما فقط وظیفه ی مدیریت سربازان و ماشین آلاتی را دارید که در آغاز هر مرحله تحت فرمان شما قرار می گیرند و این که تا چه حد می توانید از پایگاه های اصلی سرباز و ماشین آلات دریافت کنید، به دستورات مقامات بالا وابسته است. حتی در ماموریت های بخش کمپِین شما قرار نیست فقط سربازان را جلو ببرید یا دفاع کنید؛ بلکه رسیدن به اهداف خاصی که به شما محول شده کار اصلی شماست ؛ به عبارتی شما مبدا و مقصد تصمیمات جبهه ی موافق نمی باشید. حتی کنترل برخی سربازان هم رزم از عهده ی شما خارج است و قادر به این نیستید که به هر کسی دستور دهید. شاید در نگاه اول به نظر بیاید این سیستم از توان مدیریت شما می کاهد ؛ اما چالش هایی که بازی برایتان ایجاد می کند همواره حس فرمانده بودن و مدیریت را امری لازم معرفی می کند. در حقیقت با این کار بازی خیلی بیشتر به سبک های بازی هایی همچون Down Of War نزدیک شده است و دیگر خبری از استراتژی های سنتی نیست که این یک عامل منفی برای این بازی بوده است .




do.php


همانطور هم که گفته شد عناصر بازی و مکانیک های بازی متنوع هستند که باعث ایجاد مراحل مختلفی با محوریت ماموریتهایی مثل آتش زدن ساختمان ها ، مدیریت پزشکان ، کارگذاشتن مین و یا استفاده از مهندس ها که در مراحل پایانی آن هم با سرعت زیادی ، موظف به استفاده ی مفید از آنها هستید. از سایر مکانیک های قابل ذکر می توان به استفاده از برخی سلاح های دشمنان اشاره داشت. از سلاح های بازی هم نباید گذشت ؛ از تانک ها که ظاهراً به طور کامل مطابق با واقعیت ساخته شده اند (!) تا تناسب قدرت سلاح ها و ماشین آلات این بازی ، که هیچ ایرادی را پذیرا نیست و CoH 2 از این نظر هم همواره یک استراتژی موفق است. مطمئنا در مورد تغییرات آب و هوایی این بازی هم شنیده اید. باید اقرار کرد که سازندگان از اِعمال وعده های خود در این بخش غافل نشده اند و کولاک ها ضمن کاهش سرعت، مرگ سربازان دور از آتش را موجب می شوند و این تاثیرات یکی از چالش های جدی دومین قسمت Company of Heroes است.

یکی از ایراد های قابل توجه در بخش گیم پلی درجه سختی بازی است. حقیقت این است که Company of Heroes 2 با توجه به جایگاه RTS در حال حاضر یک بازی سخت برای خیلی از گیمرها تلقی می شود؛ ایراد از هوش مصنوعی نیست، ایراد از این است که این بازی نیاز به تجربه دارد. به عبارتی اگر CoH 2 اولین استراتژی هم زمانی است که بازی می کنید، قطعیت این که به راحتی می توانید این بازی را به اتمام برسانید، هیچ تعریفی ندارد.


تمام نکات مذکور در مورد دو بخش دیگر بازی با نام های Theater of War و Skirmish صدق می کند. در تئاتر جنگ ، شما موظف به تسخیر سرزمین ها هستید و سختی بیش از حدی هم متوجه این بخش است. بخش چند نفره ی این بازی شبیه به Skirmish است . محدودیت ها در بخش چند نفره بیشتر از کمپین تک نفره خواهد بود و این می تواند نبردی حساس تر و طولانی تری را در بین شما و دوستانتان رقم بزند.




do.php




گرافیک ، صداگذاری و موسیقی :


در هیچ بازی استراتژی یک گرافیک چشم نواز و یا هنری را مورد نظر ما نیست تنها سطحی قابل قبول مورد نیاز است ! در Company of Heroes هم همین گونه است. هرچند بازی با موتور انحصاری Essence Engine 3 ساخته شده اما باز هم مشکلات فنی گرافیکی در بازی فراوان هست و یکی از نقاط ضعف مهم بازی به حساب می آید.

موسیقی بازی اما بسیار حماسی و زیباست که کاملاَ حس جنگ جهانی را در بازی کنندگان ایجاد می کند . موسیقی این قسمت از سری Company of Heroes را آقای کریس ولاسکو تهیه کرده که خالق موسیقی های سری بازی God Of War نیز هست. دیالوگ های بازی هم بسیار زیبا تنظیم شده و لهجه روسی در بازی محیط بسیار واقع گرایانه ای را به وجود آورده .
هر چند سری دوم Company of Heroes نتوانست مثل قسمت اول خود جایگاه مناسبی را کسب کند. اما این بازی همچنان برای دوستداران این سبک یکی از بهترین انتخاب های حال حاضر است. عنوان Company of Heroes نشان داد که سبک استراتژی روز به روز کمرنگ تر می شود و استراتژی های کلاسیک دیگر جایی در میان بازیباز ها ندارد. (اتفاقی که بی شک در نهایت به ضرر بازیها تمام می شود ! )



-----------------------------------

برخی لینکهای دیگر ؟!؟


> ویدیوی انحصاری پرشین بکس از بخش چند نفره ی Call Of Duty black ops2


>رقابتِ بی پایان /NEED FOR SPEED RIVALS


> نگاهی به بازی The Division
 
آخرین ویرایش:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا