پرونده‌ی بازی بررسی بازی Metro: last light / مترو:آخرین نور

Java.Her

Java.Her

گیمر تالار !!!!؟!
کاربر ماندگار
به نام خداوند آسمانها و زمین

136428007011.png



درودی دوباره ، پرونده ی بازی این هفته ی ما ، دو بخش دارد که در بخشی به میان دریاهای مواج و کشتی های جنگی خواهیم رفت و در دیگری به سراغ راهروهای تاریک و ترسناک زیر زمینی ! در ضمن با توجه به اینکه به زودی کنسول های نسل بعدی شرکت های مایکروسافت و سونی ( Xbox و play station) رو نمایی خواهند شد در پرونده های بعدی سعی داریم با پرداختن به این موضوع اطلاعات مفیدی را در اختیار شما گیمرها و علاقه مندان بازیهای رایانه ای بگذاریم ؛ با ما همراه باشید ...


1. تریلر پرونده ی بازی : این هفته ویدیوی پرونده ی بازی به Metro : last light اختصاص داده شده است (برای مشاهده ، روی آن کلیک کرده و تا تکیمل آن را توقف داده و شکیبا باشید !)




[APARAT]tnZgv[/APARAT]



2. پرونده ی بازی ؛ برای مطالعه کلیک کنید ...





3. پرونده آنلاین (برای کسانی که سریع هستند )

ایستگاه آخر :

بررسی بازی Metro :last light // مترو: آخرین نور
// نوشته ای از : امیررضا جواهردشتی

تفاوت زیادی ندارد که اهل مسافرت به مناطق سرد سیر باشید یا اینکه اهل بازی های اکشن و جنگی در هر دو حالت به احتمال قوی متروی مسکو را دیده اید ! اما این بار داستان به کلی متفاوت است چراکه اینبار تنها در دالان های مترو است که زندگی همچنان جریان دارد . پس از در گرفتن جنگی اتمی میان کشورها ، روسیه نیز بمب باران هسته ای می شود و بازماندگان این حادثه ی دردناک برای زنده ماندن به مترو پناه می آورند و همان جا می مانند . (وقایع داستان این بازی در واقع دنباله ای است از بازی روسی مترو 2033 که به روایت اتفاقات سال 2034 خواهد پرداخت ! )

علاوه بر آلوده بودن سطح زمین به مواد رادیواکتیو ، موجودات جهش یافته و هیولاهای ترسناکی که یادگارهای این جنگ هستند و گهگاهی هم از داخل مترو سر درمی آورند عاملی دیگر برای اجتناب از بیرون رفتن از مترو است ؛ البته داخل آن هم وضع خیلی خوبی ندارد زیرا میان ساکنین اختلاف و چند دستگی وجود دارد و در حقیقت مترو به چندین منطقه ی مختلف تقسیم شده است . پس تا اینجا حتماً متوجه شده اید که با یک بازی اکشن مواجه هستیم آن هم از نوع اول شخص (دقیقاً از کجاش باید می فهمیدیم ؟ ) شما در بازی احتمالاً نقش آرتیوم (همان آرشام) را که یکی از محافظین مترو است و حدود بیست سال دارد را به عهده دارید ؛ در زمان وقوع این فاجعه او یک کودک خردسال بود که پیش از بمب باران به مادرش اجازه ی ورود به مترو را ندادند اما به خاطر التماس های مادرش یکی از سربازان او را با خود به داخل بُرد . جالب اینکه در میانه های داستان او برخی از خاطرات دوران کودکی خود را که مرتبط با حوداث زمان حال هستند به یاد می آورد (عجب حافظه ای !)

این بازی نکات جالب توجه دیگری نیز دارد که از مهم ترین آنها می توان به استفاده کردن از ماسک و نیاز به کپسول های اکسیژن برای ورود به مناطق آلوده شده ، اشاره کرد (این ماسک آسیب پذیر است و در برابر آلودگی یا ضربه ، پاشیدن خون و... تغییرات آن را کاملاً حس خواهید کرد ) پس همواره باید حواستان به میزان اکسیژن باقی مانده و میزان آلودگی محیط باشد که به همین دلیل سازندگان بازی برایتان یک ساعت مُچی در نظر گرفته اند تا برای به دست آوردن این اطلاعات و کارهای دیگری بتوانید از آن استفاده کنید . نور و روشنایی نیز از عوامل با اهمیت در این بازی هستند چراکه دشمنانتان شما را در روشنایی می یابند و هیولاها در تاریکی به شما حمله ور می شوند ؛ تقریباً مشابه بازی TombRaider می توان منابع نوری را از کار انداخت. (چه با شکستن لامپ ها چه با قطع فیوز ...) به این ترتیب امکان پیشروی در مراحل با مخفی کاری هم وجود دارد . آن طورکه وعده داده شده دشمنان بازی هوش مصنوعی (AI) بالایی دارند پس اگر به اندازه ی کافی سلاح و مهمات به همراه ندارید ، امیدوار نباشید که بدون مخفی کاری ، زیاد زنده بمانید ! همچنین در مورد اسلحه های موجود در بازی باید گفت که سلاح های بازی متنوع و جدید هستند گرچه خیلی ازآنها واقعی نبوده و سازندگان با خلاقیت خودشان آنها را ساخته اند. ( احتمالاً برای یافتن بعضی از آنها باید محیط بازی را جست و جو کنید) بازی از نظر جلوه های بصری و گرافیک هم پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و شاید در قسمت مبارزات هنوز نقص هایی داشته باشد اما محیط بازی به خوبی طراحی شده است .


1366794744792.jpg


این فقط یک بازی نیست :




اما بیایید کمی عمیق تر به بازی مترو (آخرین نور) نگاه کنیم ؛ این بازی و برخی بازیهای مشابه آن گرچه به ظاهر قرار است فقط یک بازی جالب و سرگرم کننده باشند اما در واقع زنگ خطر و هشداری برای همه ی ما هستند . نمایش رنج و سختی در این بازیها فقط برای این نیست که گیمرهای حرفه ای بتوانند امتیاز کامل را در مراحل آن کسب کنند بلکه به ما نشان می دهد تصمیمات نادرست بشر میتواند چه عواقب بدی برای او به همراه داشته باشد ؛ به ما نشان می دهد که یک جنگ اتمی چقدر نابود کننده خواهد بود و اینکه تسلیحات بیولوژیکی تا چه حد منفورهستند.(گرچه گاهی هم به مسائل اعتقادی نادرستی در آنها پرداخته می شود) بازی مترو :آخرین نور قرار است در انتهای همین ماه(اردیبهشت) برای کنسول های WiiU ، Xbox ، پلی استیشن و کامپیوترها منتشر بشود . اگر از بازی ندای وظیفه (Call of duty) وشرکت اکتیویژن که هرسال دوباره با یک قسمت جدید می آیند کمی خسته شده اید این مترو را از دست ندهید ؛ بازی که با وجود تعطیلی THQ همچنان ساخت آن ادامه یافت .

1366794744853.jpg





دزدان دریاییِ کاراییب ، یا ...




اگر از طرفداران سری بازی گروه حشاشین (Assassins Creed) باشید حتماً از مکانیزم های فوق العاده ی نبردهای دریایی قسمت قبلی (AC3) شگفت زده شده اید و با خودتان گفته اید : چه می شد اگر قسمت بعدی بازی در مورد مبارزات دریایی باشد ؟ چرا که این از اولین تجربه های با کیفیت در یک بازی بود که به این موضوع می پرداخت . خبر خوب این است که یوبی سافتی ها نیز همین عقیده را دارند و قرار است قسمت بعدی گروه حشاشین ( همان پرچمِ سیاه) در مورد دریای کاراییب و دزدان دریاییش ساخته شود و همچنین برای اولین بار درون مایه هایی از نقش آفرینی (Role playing) و واگذار کردن انتخاب ها به گیمر را به آن افزوده خواهد شد .

1366799722412.jpg

پس از اتفاقاتی که در انتهای داستان قسمت سوم بازی رُخ داد و دزموند به نوعی با فدا کردن خود دنیا را از خطر نابودی نجات داد (!) دیدیم که دستگاه انیموس (Animus) که وقایع گذشته به وسیله ی آن بازخوانی می شد ؛ توسط گروهی هَک شد و داده های ذخیره شده در آن به سرقت رفت .(البته برای فهمیدن این مطلب باید عاشق درس هندسه باشید !) حالا در حالی که باز هم می شد به داستان کانر ادامه داد و در تاریخ پیش رفت (گرچه بعضی از وقایع تاریخی ذکر شده در بازی اشتباه هستند !) بازی به سراغ اِدوارد کِنوی یعنی پدر بزرگ کانر خواهد رفت که یک دزد دریاییِ اساسین است . به این ترتیب بخش اصلی حوادث این بازی مربوط به دریا ، کشتی رانی و نبردهای دریایی ، جست وجوی گنج ، غارت کشتی ها و... خواهد بود آن هم با آزادی عملی بسیار بیشتر از همیشه چون این بار بازی قرار است خیلی بزرگ تر و پر جزئیات تر از همیشه ساخته شود . انتشار پرچم سیاه برای اوایل آبان ماه سال جاری تایید شده اما هنوز تا رونمایی کنسول های نسل بعد تقریباً یک ماه باقی است و امکان تغییر در زمان عرضه ی آن وجود دارد . درهر صورت ما که منتظریم تا ببینیم UBI soft با بازی هایش تا چه اندازه در نسل بعد موفق خواهد بود ...

136679474471.jpg



-----------------------------------------

-> برای دانلود تریلر پرونده ی بازی کلیک کنید

-> برای دانلود pdf پرونده ی بازی این هفته کلیک کنید !

-> آرشیو تمامی پرونده ها ...


همواره پذیرای نظرات ، انتقادات و پیشنهادهای شما هستیم.
 
Mёy$αM

Mёy$αM

کاربر تالار
کاربر تالار
کاربر فعال
پاسخ : بررسی بازی Metro: last light / مترو:آخرین نور

خوب بود
حال کردی چقدر سریع خوندم:دی
 
Java.Her

Java.Her

گیمر تالار !!!!؟!
کاربر ماندگار
پاسخ : بررسی بازی Metro: last light / مترو:آخرین نور

خوب بود
حال کردی چقدر سریع خوندم:دی

خب pdf پرونده ی بازی را هم نگاه کن اونجا طرحهای قشنگ تری داره میتونی اونها را هم نگاه کنی :دی
 
M_A_Qolami

M_A_Qolami

-
مدیر ارشد تالار
پاسخ : بررسی بازی Metro: last light / مترو:آخرین نور

بازی بسیار جالبیه ...هیجانی ، وحشت و ترس چاشنی این بازی اکشن شده اند .
 
R

RezaSystem

کاربر تالار
کاربر تالار
پاسخ : بررسی بازی Metro: last light / مترو:آخرین نور

دوستان یه سوال داشتم... آیا دولت روسیه با این بازی مخالفت نکرده؟؟
 
Java.Her

Java.Her

گیمر تالار !!!!؟!
کاربر ماندگار
پاسخ : بررسی بازی Metro: last light / مترو:آخرین نور

دوستان یه سوال داشتم... آیا دولت روسیه با این بازی مخالفت نکرده؟؟



نه ! در واقع این بازی برگرفته شده از یک رمان پر فروش روسی است و تیم اصلی ساخت این بازی همگی روس هستند ! نه این از اون بازیهای امریکایی نیست اشتباه نکنید :دی
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا