پرونده‌ی بازی بررسی بازی (Splinter cell (black list

Java.Her

Java.Her

گیمر تالار !!!!؟!
کاربر ماندگار
به نام یگانه هستی بخش

136428007011.png


با سلام ؛ پرونده ی بازی این هفته ی ما سیاه است ؛ سیاه ، ننگین و شرم آور ؛ البته نه برای ما بلکه برای سازندگان و کسانی که حامی آن هستند .در این هفته قرار است به بررسی بازی Splinter cell black list بپردازیم . همچنین اگر با ما همراه باشید با معرفی چهار دسته ی آخر گیمرها ، دسته بندی 16 گانه ی" شما چه گیمری هستید ؟!؟ " را به پایان خواهیم رساند ... (در مورد تاخیر این هفته معذرت می خواهم !)



1/مشاهده ی تریلر پرونده ی بازی این هفته (حتماً ببینید !)



[aparat]T2rqS[/aparat]



2/ برای مطالعه ی پرونده ی بازی این هفته کلیک کنید !











3/ پرونده آنلاین : (برای کسانی که سریع هستند !)



دوستان واقعی ، در وقت سختی شناخته می شوند...

نوشته ای از : امیررضا جواهردشتی



شرکت UBI soft که با سری بازی هایی از جمله Prince of Persia (شاهزاداه ی پارسی) و Assassins Creed (گروه حشاشین) سالهاست که طرفداران زیادی در جهان و مخصوصاً در بین گیمرهای ایرانی پیدا کرده است ، امسال می خواهد یک بازی ضد ایرانی که ادامه ای از داستان بازی Splinter cell به نام لیست سیاه (black list) است ، را عرضه کند ؛ در این بازی افرادی از کشورهایی که از سیاست های جنگ طلبانه ی آمریکا خسته شده اند و دیگر نمی خواهند تحت سلطه ی امریکا باشند ، با یکدیگر متحد می شوند و شمارش معکوسی برای نابودی امریکا و پس گرفتن هرآنچه از دست داده اند را آغاز می کنند (همان لیست سیاه ) و حالا امریکا در خطر فروپاشی است ؛ بنابراین شخص رئیس جمهور از سم فیشر(Sam Fisher) شخصیت اصلی بازی می خواهد که جلوی این عملیات و همه ی اقدامات مشابه این ، علیه امریکا گرفته شود و به او آزادی عمل سطح 5 داده می شود یعنی او بدون هیچ قانون یا محدودیتی همه ی اختیارات ممکنه را در اختیار دارد تا جلوی حملات لیست سیاه را بگیرد ! (حتی یکی از پیش نمایشهای این بازی با نطق سخنرانی ریاست جمهوری امریکا و مخصوصاً قسمتی که به حفاظت از کشور سوگند می خورند نیز هماهنگ شده بود ) حالا سَم آخرین خط دفاع است (!) و جالب تر اینکه ما در یکی از قسمتهای بازی در نقش او قرار است جلوی تروریست هایی ایرانی که در مرز ایران و عراق جایی که آنها در کردستان به سرکردگی مردی موسوم به "جدید" ،عضو سابق MI6، قدرت گرفته اند را بگیریم .


(( سَم ابتدا در لباس یک فرد عادی که صورتش را با چفیه پوشانده درحالی که یک زخمی همراه اوست؛ وارد یکی از اردوگاه های تروریستهای ایرانی (!) میشود . در آنجا دو نفر او را می بینند و سم به آنها می گوید: بیایید و کمک کنید ! (تقریباً همه ی مکالمه ها فارسی است ) یکی از آن دو نفر که پیش از این در حال گذاشتن وسایل در کامیونی بودند به سم می گوید: چی شده ؟ بیا بریم کمک کنیم ؛ سم: نمی دونم، زخمی شده ! سپس آن دو نفر با صدایی لرزان بعد از دیدن وضعیت زخمی می گویند: بیاید ببریمش تو ! بعد فریاد میزنند: سعید! سعید ! کمک میخواد ... ظاهراً اینجا سعید فرد ارشد است و بعد از اینکه آنها وارد چادر شدند سعید می گوید که او را روی میز بگذارند و در حالی که یکی از آن دو نفر اسم زخمی را صدا میزند : امیر و... ،سعید با سم وارد صحبت می شود و از او می پرسد که: چه خبر شده برادر جان؟ (با لهجه ای کردی) و سم جواب می دهد : موقع گشتن او را پیدا کردم! سعید میپرسد که : دور کمپ چی کار داشتی ؟ ولی با حرف زدن امیر این مکالمه متوقف میشود ، یکی از افراد از او می پرسد : کی اینکارو با تو کرده امیر ؟ امیرهم به سختی به سَم اشاره می کند ، سپس سعید بر می گردد به سمت سم و از او می پرسد : گفتی اونجا چی کار داشتی ؟ سَم خیلی سریع یک ضربه ی محکم به صورت سعید می زند و گردن او را می گیرد سپس به سمت آن دو نفر شلیک می کند و آنها را می کُشد. سپس سعید را روی زمین می اندازد و از او می پرسد : جدید را کجا پیدا کنم؟ سعید: به او فحاشی میکند و جوابی نمی دهد ! سم :جوابت اشتباه بود ... سپس سعید را هُل می دهد و چاقویش را درشانه ی او فرو می کند،سپس بازی کنندگان باید سعید را شکنجه بدهند تا اینکه در زیر شکنجه، سعید وادار به اعتراف شود و محل حضور "جدید" را در روستا به سَم بگوید . او در یک مسجد در بالای روستاست ! ؛ پس از این سم ، سعید را رها می کند و در داخل روستا پیش می رود و در نهایت هم جدید را می یابد ، بخشی از صحبتهای بین سَم و جدید وقتی که سم او را می یابد در تریلر پرونده ی بازی (با زیر نویس) قرار گرفته است ؛ می توانید آن را ببینید ... ))

136627813881.gif




در یک نگاه کلی شاید بتوان گفت اکثر بازیهای ضد ایرانی که به تازگی ساخته شده اند همگی بازیهایی پرخشونت هستند که در سبک های اول شخص و یا سوم شخص جنگی ساخته شده اند . در این بازیها شما همواره با تهدیدی از سوی ایران یا ایرانیان روبه رو هستید و معمولاً در صحنه هایی حضور دارید که فضایی ایرانی - اسلامی دارد و با شخصیتهایی روبه رو هستید که به زبان فارسی صحبت میکنند ؛ البته در روند بازی این افراد به عنوان دشمن شناخته می شوند و در بازی کننده احساس تنفر به آنها القا می گردد ؛ گرچه خیلی از این بازیها در زمینه های مختلف چه از این بازی ها نظر روند (game play) و چه از لحاظ طراحی (level design) اشکالاتی دارند اما تبلیغات گسترده ی آنها سبب می شود که عده ی زیادی به سراغ آنها بروند و با تجربه کردن این بازی ها چیزهایی را در مورد ایران و ایرانی ببینند و بشنوند که دروغ است و حقیقت ندارد و نکته اینجاست که سازندگان این بازی ها همان کشورهایی هستند که در دنیای واقعی بزرگترین جنایت کاران و تهدید کنندگان بشریت هستند.
کسانی که امروز در بازی هایشان ایران را به عنوان یک خطر برای دیگران معرفی می کنند همان کسانی هستند که در دنیای حقیقی به خاک دیگر کشورها تجاوز و منابع آنها را غارت می کنند ولی وقتی جلوی دوربین قرار می گیرند برایمان دم از صلح جهانی می زنند ! به راستی تهدید واقعی کیست؟ قضاوت در مورد این موضوع را به خود شما واگذار می کنیم . اما مسئله ی مهم تر این است که با وجود این همه سرمایه گذاری بر روی رسانه های مختلف در غرب برای مطرح کردن چنین چیزهای بی پایه و اساسی ، چرا ما سعی نمی کنیم که حقیقت را به جهانیان نشان دهیم و فرهنگمان را به نمایش بگذاریم ؟ آیا به راستی موضوعی مهم تر از ین برای پرداختن به آن وجود دارد ؟ یا اینکه عده ای در خواب غفلت هستند ؟

البته این صحبت ها به این معنا نیست که تلاش های دیگران را زیر سوال ببریم ویا بازی سازان را از ساخت بازیهایی که به هر نحوی به ایران مربوط شوند منع کنیم ، چون اولاً چنین امکانی وجود ندارد و در ضمن اینکه چنین کاری اصلاً فایده ای هم ندارد. چون ما هم دوست داریم وقتی که بازی می کنیم بتوانیم حال و هوای ایرانی را در آن تجربه کنیم و ساختن چنین بازی هایی را به سازندگان ، مخصوصاً بازی سازان جوان ایرانی توصیه می کنیم قصد ما فقط این بود که شما را با یک تلنگر کوچک آگاه کنیم و بگوییم که راه حل این مشکل کارهای فرهنگی است . چیزی که به آن اطمینان داریم این است که کارهای فرهنگی خوب جواب می دهند چون چیزهایی که در بازیهایی مثل (spec ops the line،Ghost Recon ،Battle field ، Splinter cell و... ) گفته می شود واقعی نیستند ؛ حالا ما با هر توانی که داریم و در هر زمینه ای که می توانیم باید سعی کنیم که حقایق را نشان دهیم ، شک نداشته باشید که در این صورت همه متوجه خیال پردازی های این بازی ها می شوند و آن ها را نخواهند پذیرفت ، مطمئن باشید که خورشید حقیقت همیشه پشت ابر باقی نخواهد ماند .

1366278259611.jpg






1364972823831.jpg


همان طور که سبک های مختلفی از بازیهای رایانه ای وجود دارد ؛ می توان بازی کنندگان را با توجه به سلایق و نحوه ی بازی کردن آنها به گروه هایی تقسیم کرد ! در این جا ما سعی داریم به معرفی گروه های مختلف گیمرها بپردازیم که در قسمتهای قبلی 12 گروه مختلف گیمرها از تکمیل کننده تا درون گرایان و گیمرهای روح ، شوالیه های روشنی ، سازندگان و... را مورد بررسی قرار داده ایم و در این قسمت نیز با بررسی 4 گروه نهایی دسته بندیمان را به پایان خواهیم رساند .
(نوشته شده بر اساس ایده ای از خانم Jess Donell)


1/ نماینده ی شرارت : بعضی از گیمرها واقعاً دوست دارند نابودی دنیا را ببینند واین دسته از گیمرها هم بخشی از آنها هستند ! دقیقاً برعکس شوالیه های روشنی (که در قسمت قبلی آن را معرفی کردیم) به هیچ وجه از این گیمرها انتظار کمک و همکاری و یا تلاش برای نجات دیگران را نداشته باشید. واضح است که این گیمرها با اخلاق و عدالت در بازی کاری ندارند و در عوض ستمگری را ترجیح می دهند ! این دسته از گیمرها مخصوصاً به بازیهایی علاقه دارند که وجود اعمال بی رحمانه در آن کاملاً واضح و آشکار است و از آن جمله می توان بازی های Prototype ، GTA و Over lord را مثال زد . اگر شما عضوی از این دسته از گیمرها باشید ممکن است حتی به نیروهای خودی هم رحم نکنید و یا افراد بی گناه را در داستان بازی به قتل برسانید.درکل میتوان گفت این گروه نزدیکی زیادی به گیمرهای نابودگر نیز دارند.



2/گیمرهای خواننده (!) : گروهی از گیمرها که به درون گرایان ، تحلیل گرها و البته تکمیل کنندگان خیلی نزدیک هستند همین گیمرهای خواننده هستند. این گیمرها مکالمه هایی که در بازی رد و بدل می شود را به طور کامل می خوانند و دنبال می کنند . آنها عاشق این هستند که خودشان را وارد جهان بازی کنند و به طور کامل به داستان آن دست یابند . معمولاً بازی های نقش آفرینی اخیر و سبک استراتژیک و همچنین بازیهای ماجراجویانه ی پر محتوا محبوب این گیمرهاست چراکه در این بازیها به مقدار زیادی نوشته و مطلب برای خواندن و مکالمه های طولانی که خواسته ی خودشان است ؛ دست می یابند . این گیمرها را میتوانید در حال بازی کردن بازی هایی از شبیه Dragon age و Longest journey یا حتی Mass effect بیابید .

3 /نیمه گیمرها : اعضای این دسته در واقع خیلی هم اهل بازی های رایانه ای نیستند( ! ) بلکه فقط گاهی اوقات وقتشان را با بازی کردن سپری می کنند ؛ علایق خیلی خاصی در مورد سبک ها و بازی های مختلف ندارند و به طور معمول تنها برای تفریح است که در حال بازی کردن هستند و با داستان بازی و آنچه در قسمت های پیشین آن رخ داده است ،کاری ندارند ؛ پس دل کندن و رها کردن بازی ها برایشان زیاد سخت نیست .


4/مدافعان : این دسته از گیمرها کسانی هستند که خیلی با سری بازی مورد علاقه ی خودشان درگیر شده اند . برای آنها مهم دنبال کردن قسمت های هر کدام از سری بازی مورد علاقه یشان است و نه کیفیت آن بازی ! در حقیقت در اینجا اهمیت و میزان سرگرم کننده بودن بازی برای گیمرهای مدافع کنار می روند و دنبال کردن و وفادار ماندن به بازی محبوبشان بیشتر از این اهمیت دارد ؛ همچنین این گروه ازگیمرها به مانند تکمیل کنندگان معمولاً تمایل زیادی به تکمیل کردن تمامی مراحل سری بازیهای محبوبشان دارند .
خب اگر ما را از قسمت ابتدایی دنبال کرده باشید تا کنون با شانزده دسته ی مختلف از گیمرها آشنا شده اید . من شخصاً به گروه های تکمیل کنندگان ، شوالیه های روشنی ، کارکتر ساز و روح علاقه داشتم ؛ شما هم ما را از دسته یا دسته های مورد علاقه ی خودتان یا گروه هایی که به نظرتان جزیی از آنها هستید مطلع کنید . ممنون از از این که ما را همراهی کردید ...





1364972561731.png

------------------------------------------------------------------------
> برای دانلود تریلر پرونده ی بازی به آدرس زیر مراجعه کنید :
بازی ضد ایرانی Splinter cell


> برای دانلود PDF پرونده ی بزای کلیک کنید :
http://up.persianbax.ir/up2013/1366225189571.pdf



همواره پذیرای نظرات ، انتقادات و پیشنهاد های شما هستیم
 
آخرین ویرایش:
M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
پاسخ : بررسی بازی (Splinter cell (black list

ایران از همه جهات برای بیگانگان تبدیل به کابوس شده !
 
Java.Her

Java.Her

گیمر تالار !!!!؟!
کاربر ماندگار
پاسخ : بررسی بازی (Splinter cell (black list

اگه تو تریلر دقت کنید پرچم ایران هم برعکس نصب شده.

-> من به این نکته و چند مطلب دیگر در سایت انگلیسی زبان game spot اشاره کردم که خوش بختانه مورد توجه کاربران سایت قرار گرفت ! در واقع خودم هم انتظارش را نداشتم !

بعضی از پاسخ ها را می توانید در همین جا ببینید !

1366304058961.png
 
آخرین ویرایش:
SLASHER

SLASHER

کاربر تالار
کاربر تالار
پاسخ : بررسی بازی (Splinter cell (black list

پرچم بالا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ولی خدایی دیگه گندشو در آوردن هر بازیی که منتظرش نشستم در مورد خودمون بود منم نژاد پرستم بدجور !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
M_A_Qolami

M_A_Qolami

-
مدیر ارشد تالار
پاسخ : بررسی بازی (Splinter cell (black list

موضوع تازه ای نیست...ایران هراسی تمام وجودشون رو فرا گرفته ...

در بازی بتلفیلد 3 که خودم اون رو تا آخرش رفتم ایرانیان رو بسیار ضعیف ، بد دهن و...... درست کردند و اون هارو به انسان های وحشی و ضد بشری تشبیه کردند در صورتی که خودشون در بسیاری از فیلم های خودشون و بازی هاشون بد دهنی خودشون رو نشون میدن نمونش بازی :medal of honor که در افغانستان می جنگند نیرو های آمریکایی بسیار بد دهن هستند .

با این بازی ها میخوان ملیت ما رو زیر سوال ببرن من در فروم مختلف گیم خارجی نظر هایی رو خوندم و باورم نمی شد که اینها با 1 یا چند بازی مردم جهان رو نسبت به ما بد بین کرده ...

بازی بتلفیلد 3 پر هست از عدد های ماسونری و رنگ ها و کلمات معنی دار.
برای مثال در مراحل اول که نیرو ها در عراق هستند رنگ زرد بسیار دیده میشود که به معنای خطر نزدیک هستش یا در ایران از رنگ فرمز استفاده زیادی کرده اند که به معنای خطر اصلی شمرده میشود .
یا ایرانیانی رو که نقش آدم های پلید رو بازی میکنند و به حالتی نقش ادم بد رو دارن لباس های سبز دارن که رنگ مقدس هست .
این بازی ها سراسر توهین به مذهب و ملیت و اصلیت ماست ...
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا