پرونده‌ی بازی بررسی جامع نسل بعد کنسول ها

کدام کنسول در این نبرد کنسولی پیروز خواهد شد ؟


  • مجموع رای دهندگان
    16
M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
پاسخ : بررسی جامع نسل بعد کنسول ها

اکی کچلای سونی دوست .
هم امیر ps4 دوست داره هم محمد شما دارید xone در اینجا می کوبونید

خوب فهمیدیااااا کلک :دی
-----
ولی خب در کل همچین چیزی نیست و ما بر اساس انتشار اطلاعات از طرف سازنده ها داریم کار میکنیم.
 
M_A_Qolami

M_A_Qolami

-
مدیر ارشد تالار
پاسخ : بررسی جامع نسل بعد کنسول ها

خوب فهمیدیااااا کلک :دی
-----
ولی خب در کل همچین چیزی نیست و ما بر اساس انتشار اطلاعات از طرف سازنده ها داریم کار میکنیم.

تو گفتی ما هم باور کردیم:هه:هه

در مجموع من نظرم دربارهxone تغییر کرد ما تسلیم:boghz2::9d9c467c2926:
 
NecromanceR

NecromanceR

کاربر تالار
کاربر تالار
کاربر فعال
پاسخ : بررسی جامع نسل بعد کنسول ها

هر دوتاتون داریم یک طرفه دارید تخریب می کنید xone من اینجارو به رسمیت نمی شناسم:هه
 
Java.Her

Java.Her

گیمر تالار !!!!؟!
کاربر ماندگار
پاسخ : بررسی جامع نسل بعد کنسول ها

هر دوتاتون داریم یک طرفه دارید تخریب می کنید xone من اینجارو به رسمیت نمی شناسم:هه

پرونده ی بازی این هفته (که همین چهارشنبه بعد از ظهر عرضه میشود ) 180 درجه خلاف این پرونده است !؟! منتظر باشید ...
 
M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
پاسخ : بررسی جامع نسل بعد کنسول ها

اینم از ویدئو های ایکس باکس وان :چشمک

Xbox One Wireless Controller :
[aparat]r3TEx[/aparat]


Xbox One Chat Headset :
[aparat]cP7vs[/aparat]


Xbox One Play & Charge Kit :
[aparat]g8RHG[/aparat]
 
NecromanceR

NecromanceR

کاربر تالار
کاربر تالار
کاربر فعال
پاسخ : بررسی جامع نسل بعد کنسول ها

کچلای سونی دوست ویدویو بزاره همین میشه :هه
 
M_A_Qolami

M_A_Qolami

-
مدیر ارشد تالار
پاسخ : بررسی جامع نسل بعد کنسول ها

با سلام .
اینهم برسی دیگر کنسول نسل هشتم Wii U

wiiumain-1.jpg


کنسول Wii U اولین بار در نمایشگاه E3 2011 به صورت کامل به نمایش درآمد و سر و صدای زیادی هم به پا کرد. نینتندو قول یک کنسول با قدرت سخت افزاری بالا و همچنین انعطاف پذیر را به همگان داده بود. طبق گفته ی مسئولین نینتندو، قرار بود در کنار بازی های خانوادگی و شاد، بازی های جدی و شوتر که مورد علاقه ی گیمرهای حرفه ای بوده نیز برای این کنسول تولید شوند. سرانجام این کنسول در تاریخ ۱۸ نوامبر ۲۰۱۲ در آمریکای شمالی، در ۳۰ نوامبر در اروپا و سایر مناطقی که از رجین PAL پشتیبانی می کردند و همچنین در تاریخ ۸ دسامبر نیز در ژاپن به صورت رسمی منتشر شد و با بازخوردهای نسبتاً خوبی نیز همراه بود. لازم به ذکر است که این کنسول اولین کنسولی بود که پا به نسل هشتم کنسول های بازی گذاشت و بعد از آن هم کمپانی های سونی و مایکروسافت با معرفی کنسول های خود وارد این نسل شدند و باید شاهد رقابت Wii U با این کنسول ها باشیم.

IMG_20120605_093310-1.jpg


Wii U اولین کنسول شرکت نینتندو است که توانایی پشتیبانی از کیفیت ۱۰۸۰P را دارا می باشد و همچنین این کنسول دارای ۲ گیگابایت رم ( RAM ) است که به گفته ی سازندگان نصف این مقدار از رم به سیستم عامل کنسول اختصاص داده شده است. دو مدل از این کنسول تا بحال منتشر شده است که مدل اول با نام Basic یا همان مدل اصلی، دارای رنگ سفید و ۸ گیگ حافظه ی داخلی برای ذخیره ی اطلاعات است و مدل دوم یا Deluxe که در واقع همان مدل Premium این کنسول است، مشکی رنگ بوده و دارای ۳۲ گیگابایت حافظه ی داخلی نیز می باشد. علاوه بر این نسخه ی Deluxe شامل یک نگهدارنده ی گیم پد که قابلیت شارژ دسته را هم دارا می باشد است. درون هر دو مدل هم یک کابل HDMI موجود می باشد. کنترلر اصلی Wii U یک کنترلر با صفحه ی نسبتاً بزرگ و دارای فناوری تاچ یا لمسی است که البته این صفحه ی لمسی برای کامل کردن گیم پلی بازی بر روی تلویزیون های خانگی استفاده می شود و همچنین این قابلیت را داراست که هنگام خاموش بودن تلویزیون می توان از این صفحه به عنوان نمایشگر برای بازی کردن استفاده کرد.


wiiucontroller-1.jpg


همچنین این کنسول از یک نوع دسته بدون تاچ پد که توسط نینتندو مخصوص این کنسول ساخته شده است نیز پشتیبانی می کند که نام این کنترلر Wii U Pro Controller است که شباهت هایی هم به کنترلر کنسول Xbox 360 دارد. این کنترلر در بیشتر بازی ها قابل استفاده است و البته بهتر است بدانید که کنسول Wii U قابلیت استفاده از کنترلر کنسول قبلی یعنی Wii را هم داراست و می توان از کنترلر این کنسول نیز در Wii U استفاده کرد. همچنین WiiU قابلیت backward به Wii را هم داشته و می توانید از بازی ها و وسایل جانبی کنسول Wii نیز در WiiU استفاده کنید و همچنین قابلیت استفاده از Nunchuk ( دسته ی کمکی کنسول Wii ) نیز در WiiU وجود خواهد داشت ولی متاسفانه قابلیت backward به کنسول محبوب شرکت نینتندو یعنی GameCube در WiiU وجود نخواهد داشت و این کنسول قادر به پشتیبانی از بازی ها و لوازم جانبی GameCube نخواهد بود.


تصاویری از کنترلر Wii U Pro Controller:

WiiUproControler-1.jpg


wiiuprocontroller-1.jpg



کنترلر اصلی Wii U :

WiiUreviewGamePadscreenshot-1.png


اما بهتر است چندی در مورد روند ساخت و توسعه ی این کنسول قبل از انتشار آن بدانیم. پروژه ی ساخت این کنسول در سال ۲۰۰۸ کلید خورد و بعد از اینکه نینتندو بازخوردهای مردم را نسبت به کنسول Wii دید تصمیم به ساخت این کنسول گرفت. نینتندو سعی کرد بیشتر نقاط ضعف کنسول Wii را در این کنسول برطرف کرده و کنسولی کامل تر و با قدرت سخت افزاری بسیار بیشتری نسبت به Wii بسازد؛ کنسولی که برای همه ی سنین مناسب باشد و همه ی سلیقه ها را در بر گیرد. نینتندو تلاش دارد که بتواند گیمرهای Core یا حرفه ای را نیز به سمت کنسول خود کشیده و نظر آنها را نسبت به کنسول های خود تغییر دهد. یکی از مشکلات نینتندو که بعد از انتشار Wii بسیاری به آن اعتراض کردند، عدم پشتیبانی این کنسول از کیفیت HD بود که حتی صدای استاد شیگرو میاموتو ( سازنده ی سری بازی های معروف ZELDA و Super Mario ) را هم درآورد؛ و ایشان یکی از دلایل ضعف کنسول Wii را پشتیبانی نکردن از کیفیت HD خواندند. حال این مشکل در Wii U برطرف شده و شما شاهد کیفیت Full HD یا همان ۱۰۸۰P در این کنسول خواهید بود که این خود یک قدم بسیار مهم و اساسی برای محبوبیت هرچه بیشتر Wii U خواهد بود.


splintercellblacklistwiiu720x404-1.jpg

همچنین نینتندو چندین بار قصد دوباره سازی Wii U و ساخت کنسول از نقطه ی صفر را نیز داشت که بعد ها با برطرف کردن برخی مشکلات این جریان نیز برطرف شد. بعد از آن نیز مهم ترین بحث در مورد این کنسول چیزی نبود جز کنترلر جدیدی که بتواند همچون کنترلر کنسول Wii یک انقلاب در صنعت بازی های ویدئویی باشد، آنها به دنبال یک چیز جدید، ارزان قیمت و خاص بودند و اینطور شد که کنترلر تبلت مانند Wii U متولد شد. صفحه ی تبلت مانند این کنسول دارای قابلیت های فراوانی مانند تاچ است که به شما در تجربه ی یک گیم پلی فراموش نشدنی بر روی Wii U کمک بیشتری خواهد کرد. این صفحه از کیفیت خوبی نیز برخوردار بوده و بازی کردن بر روی آن نه تنها از لذت بازی کم نکرده بلکه باعث هیجان و راحتی بیشتر نیز شده است. برای بازی کردن با این کنسول دیگر نیازی نیست که همه جا به تلویزیون برای بازی کردن نیاز داشته باشید و یا حتی تلویزیون را با خود حمل کنید چون امکان استفاده از کنترلر WiiU به عنوان یک نمایشگر برای بازی کردن نیز وجود خواهد داشت.


DSC_9030-1.jpg


اما بهتر است به نکته ای جالب قبل از انتشار این کنسول اشاره کنیم، بسیاری از مردم بر این باور بودند که نام Wii U قبل از معرفی Wii HD بوده است که نشان از کیفیت HD بر روی این کنسول دارد که البته بعد ها توسط شرکت نینتندو رد شد. همچنین شیگرو میاموتو بعد از معرفی Wii U، ابراز خوشحالی کرد زیرا او از این پس می توانست بازی هایی با گرافیک بالا و با کیفیت HD برای این کنسول بسازد، همچنین میاموتو در سال ۲۰۰۹ اعلام کرده بود که فعلا جانشینی برای Wii در نظر گرفته نشده است ولی قطعا کنسول بعدی دارای کنترلر و قابلیت های جالبی از نظر رابط کاربری خواهد بود. همچنین آقای ایواتا قبل از انتشار Wii U گفت که ممکن است این کنسول از قابلیت ۳D نیز پشتیبانی کند. سرانجام در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۱۲ طی یک سخنرانی که نینتندو در ژاپن برگزار کرده بود به صورت رسمی اعلام شد که تاریخ عرضه ی کنسول در ژاپن ۸ دسامبر خواهد بود و بعد از آن روز هم نینتندو اعلام کرد که تاریخ عرضه ی این کنسول در آمریکا نیز ۱۸ نوامبر ۲۰۱۲ خواهد بود. از Wii U دو مدل طراحی شد که مدل معمولی با قیمت ۲۹۹٫۹۹ دلار در ایالات متحده و مدل Deluxe نیز به قیمت ۳۴۹٫۹۹ دلار به فروش رفت و همینطور نینتندوی اروپا و استرالیا نیز اعلام کردند که این کنسول در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۱۲ به صورت همزمان منتشر خواهد شد. به هر حال این کنسول با فروش نسبتاً خوبی نیز همراه بود و باعث شد که نینتندو از رقبای اصلی خود یعنی مایکروسافت و سونی پیشی بگیرد و با عرضه ی Wii U زودتر از رقبای خود به نسل هشتم کنسول های خانگی وارد شود.


تصویری از منوی اصلی کنسول Wii U :

nintendowiiureviewgamepadmenu-1.jpg

ما بالاخره به یکی از مهم ترین بخش های یک کنسول که همگان حساب ویژه ای روی آن باز کرده اند یعنی بخش سخت افزاری کنسول می رسیم. همان طور که قبلا گفتیم نینتندو قول یک سخت افزار نسبتا قوی را به همگان داد که تا حدودی هم از کنسول های Xbox 360 و PS3 قوی تر باشد. Wii U از یک مولتی چیپ سفارشی که توسط AMD IBM و با همکاری نینتندو ساخته شده است بهره می برد. این میکرو چیپ ترکیبی از یک واحد پردازشگر یا CPU و واحد پردازشگر گرافیکی یا همان GPU است و همچنین به عنوان یک کنترل کننده ی حافظه EEPROM نیز مورد استفاده قرار می گیرد.


news_photo_24369_1354042056-1.jpg


پردازنده ی طراحی شده توسط IBM نیز از یک PowerPC 750 مبتنی بر پردازنده های سه هسته ای استفاده می کند که سرعتی معادل ۱٫۲۴ گیگاهرتز دارد. پردازنده ی گرافیکی کنسول نیز توسط AMD تولید شده است و بر مبنای کارت گرافیک Radeon High Definition ساخته شده است و دارای سرعتی معادل ۵۵۰ مگاهرتز است. همچنین کنسول دارای یک تراشه ی سفارشی ثانویه نیز است که مسئولیت این تراشه تا به حال نامعلوم بوده است! اما احتمال می رود که این تراشه برای یک پارچه سازی در طول بازی و در حالت sleep mode کنسول استفاده می شود. کنسول همچنین دارای یک audio DSP module نیز است. این کنسول همچنین دارای ۲ گیگابایت رم DDR3 نیز است که همانطور که در بالا هم اشاره شد، حدود ۱ گیگابایت آن به سیستم عامل و چیزهای دیگر اختصاص داده شده و تنها ۱ گیگ از آن برای بازی کردن در دسترس خواهد بود. همچنین دیسک هایی که کنسول Wii U از آن ها بهره می برد، یک نوع دیسک شبیه به Blu-ray است که دارای دو لایه ی ۲۵ گیگابایتی می شود و همچنین این کنسول قابلیت پشتیبانی و خواندن دیسک های کنسول Wii را هم دارا می باشد.


نمایی از مولتی چیپ این کنسول: ( تراشه های کوچک سمت چپ – بالا : CPU | تراشه بزرگ: AMD GPU )

wiiu9-1.jpg


همچنین Wii U قابلیت اتصال به شبکه های بی سیم را نیز داراست و از دیگر امکانات این کنسول میتوان به Bluetooth 4.0 NFC و چهار پورت USB 2.0 که در این کنسول به کار رفته اند اشاره کرد. همچنین کنسول قابلیت ساپورت دو دسته یا GamePad همزمان (همان دسته ی اصلی Wii U که تبلت مانند می باشد) و قابلیت ساپورت همزمان چهار دسته ی Wii به همراه Nunchuk را نیز دارا می باشد. همچنین قابلیت استفاده از Balance Board و دیگر لوازم جانبی کنسول Wii نیز در Wii U وجود خواهد داشت. این کنسول از SD کارت ها هم کاملاً پشتیبانی کرده و می توانید بازی های Wii را بر روی آن ها سیو نمایید. یکی از نکات جالب در مورد Wii U قابلیت کنترل کردن تلویزیون به وسیله ی کنترلر Wii U است که بسیار جالب بوده است و می توان در حین بازی صدای تلویزیون یا تنظیمات دیگر آن را نیز به وسیله ی کنترلر Wii U تغییر داد.


wiiu10-1.jpg

ما بهتر است به چند نکته ی مهم در مورد کنترلر این کنسول نیز اشاره کنیم که نینتندو روی آنها مانورهای زیادی داده است:

این کنترلر از یک صفحه ی لمسی خازنی، دکمه های تلویزیون، دکمه های استارت (+) انتخاب (-) و دو آنالوگ، یک D-pad، چهار دکمه ی اصلی A,B,X,Y، دکمه های bumper شامل R و L، دکمه های trigger که شامل ZL و ZR می شوند، یک دکمه ی پاور و دکمه ی Home را شامل می شود. البته همانند دسته ی Wii در این دسته هم یک میکروفون و دو اسپیکر وجود دارد، دوربینی هم در بالای کنترلر جهت چت صوتی طراحی شده است. دکمه ی کنترلر تلویزیون هم همانطور که قبلا گفته شد برای کنترل کردن تلویزیون های خانگی از راه دور است که شامل کم و زیاد کردن صدا، تعویض کانال ها و ….. می شود. همچنین در پشت کنترلر یک قلم هم وجود دارد که در بازی های مختلف قابل استفاده است ( گرچه این قلم کارایی های مختلفی به غیر از بازی کردن را هم دارا می باشد ). این کنترلر دارای جک ۳٫۵ میلیمتری خروجی هدست و هدفون نیز می باشد که به شما قابلیت صحبت کردن و یا شنیدن صدا به صورت همزمان را می دهد، این کنترلر همچنین از سیستم مادون قرمز نیز پشتیبانی می کند و احتمالا بعدها شاهد اتصال وسایل زیادی به این کنترلر خواهیم بود. دیگر بخش این کنترلر بخش ورودی شارژر به کنترلر است که کابل مربوط به شارژر دسته به آن قسمت وصل خواهد شد.


wiiuinforgraphic-1.jpg




مچنین Wii U از قابلیت های آنلاین خوبی نیز برخوردار است که برخی از قابلیت های آنلاین این کنسول عبارت اند از:

Nintendo eShop
EshopWiiU-1.png


Miiverse
WiiU8-1.png

Internet Browser
InternetWiiU-1.png

Nintendo TVii
WiiUTVii-1.png



یکی از جالب ترین مواردی که در بین سرویس های بالا دیده می شود، سرویس Nintendo eShop است. این سرویس شباهت زیادی با PS Store در کنسول PS3 دارد. در این بخش شما می توانید چیزهای مختلفی را برای Wii U خود بخرید و چیزهایی مانند تربلر، دموی بازی ها، ویدئو ها و ….. را نیز دانلود کنید که در کل این امکان یکی از جالب ترین امکانات WiiU می باشد. قسمت بعدی Miiverse است، این سرویس یک سرویس یک پارچه سازی شده توسط نینتندو است و به کاربران این امکان را می دهد تا دستاوردها یا accomplishment های خود را به اشتراک بگذارند، در پروفایل یکدیگر کامنت ارسال کنند و یا اطلاعات و دانسته های خود را در این شبکه به اشتراک بگذارند. همچنین این سیستم در کنسول دستی محبوب شرکت نینتندو نیز گنجانده شده است و قابلیت تبادل اطلاعات بین کنسول های Wii U و ۳DS به وسیله ی این سرویس وجود خواهد داشت. Internet Browser نیز همانطور که از نامش پیداست، قابلیت های وب گردی را برای شما فراهم خواهد کرد و به وسیله ی این سیستم می توانید در فضای مجازی به گشت و گذار بپردازید و از سایت های مختلف دیدن کنید درست همانند یک PC. Nintendo TVii یک سرویس تلویزیونی است که اجازه می دهد تا کاربران از کنسول خود به عنوان یک تلویزیون نیز استفاده کنند، همچنین قابلیت مشاهده ی شبکه هایی چون Netflix و Hulu Plus نیز در این سرویس وجود خواهد داشت.


img_newsoft-1.jpg


wii_u_gamepad_nintendo_eshop675x380-1.jpeg

در پایان بهتر است اشاره کنم که کنسول Wii U از نظر عناوین و بازی نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد و مخصوصا با بازی های معروف خود همچون Zelda و Mario نظر هر کسی را به خود جلب خواهد کرد، همچنین نینتندو قصد دارد با بازی هایی همچون Zombi U، گیمرهای حرفه ای را نیز به طرف این کنسول جذب کند. در پایان می توان گفت که این کنسول پتانسیل بالایی برای برنده شدن نسل هشتم دارد اما باید دید که آیا می تواند با قدرت سخت افزاری پایین تری که نسبت به کنسول های Xbox One و PlayStation 4 دارد باز هم مانند نسل قبل موفق ظاهر شود؟ هنوز چیزی معلوم نیست. جواب این سوال تنها با انتشار کنسول های X1 و PS4 مشخص خواهد شد ولی نینتندو در نسل قبل ثابت کرد که قدرت سخت افزاری هرگز جای خلاقیت را نخواهد گرفت.


یا حق

wiiuscreenhardware-1.png









 
آخرین ویرایش:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا