بررسی لپ تاپ HP Pavilion dm4x

A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار

قابلیت حمل مناسب ،  سرعت بالا ، ویژگیهای متنوع و کاربردی و قدرت بالای پردازش کافیست تا یک لپ تاپ به صدر جدول لپ تاپ ها و به بهترین برند و مارک لپ تاپ در دنیا برسه . لپ تاپ HP Pavilion dm4x را می توان جزء برترین لپ تاپ های حال حاضر دانست که با پردازنده نسل دوم اینتل Core i5 ، ابعاد فیزیکی کوچک ، حافظه زیاد و ویژگی های بسیار ، برای تفریح و سرگرمی ، کار و تجارت ، مدرسه و دانشگاه مناسب می باشد . لپ تاپی که تمام نیازهای حقیقی یک لپ تاپ را برطرف می کند و برای کامپیوترهای امروزی کافی است .
طراحی :






طراحی سبک و باریکی دارد وزن آن ۴٫۵ پوند یا حدودا ۲ کیلو گرم و ضخامت آن در حالت بسته فقط ۰٫۹۸ اینچ یا کمتر از ۲٫۵ سانتی متر است که این ویژگی منحصر به فرد این لپ تاپ را بسیار قابل حمل کرده و هیچ جای نگرانی برای مسافرت با آن نیست . دارای ۸٫۹۸ اینج ( ۲۲٫۵ سانتی متر ) پهنا و ۱۳٫۴۲ اینچ ( ۳۳٫۵ سانتی متر ) درازا می باشد که در قیاس با هم ردیفان خود برتری دارد . این لپ تاپ در دو رنگ خاکستری استیل و قهوه ای مایل به زرد تیره موجود است .

داشتن تصویر شفاف و تیز همچنین زنده برای دستگاه های الکترونیکی امروزی مثل لپ تاپ و تبلت از اهمیت بالایی برخورداره . این لپ تاپ با صفحه نمایشگر ۱۴ اینچی مجهز به تکنولوژی HD HP BrightView LED و رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۹ نقطه در واحد اینچ ( همان رزولوشنی که در اکثر لپ تاپ ها دیده می شود ) تصاویر را تمیز و شفاف نشان می دهد . این لپ تاپ دارای برچسب ستاره انرژیمی باشد و این بدان معنی است که از ویژگی ذخیره انرژی ( Energy Saving ) استفاده می کند .
کارایی و عملکرد :
قطعا شما یک کامپیوتر با بهترین عملکرد را می خواهید . پردازنده این لپ تاپ پردازنده نسل دوم اینتل Core i5 و ۲٫۵ گیگا هرتزی می باشد که سریع و قابل اطمینان است و برای اجرای برنامه ها نیاز به صرف زمان نیست این پردازنده از تکنولوژی سرعت دهنده اینتل به نام ۲٫۰ Intel Turbo Boost بهره می برد . همچنین این لپ تاپ از تکنولوژی Hyper-Threading شرکت اینتل که برای اولین بار روی پلت فرم های پنتیوم ۴ اجرا شد و باعث اجرای همزمان برنامه ها بدون وقت کشی قابل ملاحظه می شد استفاده می کند .
این لپ تاپ از کارت گرافیک اچ دی ۳۰۰۰ شرکت اینتل ( Intel HD Graphics 3000 ) بهره می برد که این کارت گرافیک نسل جدید گرافیکهای شرکت اینتل است و تکنولوژی ۳ بعدی را نیز ساپورت می کند و ۳ برابر از نسل قدیم خود سرعت بیشتر و عملکرد بهتری دارد که این قضیه HP Pavilion dm4x را برای دیدن تصاویر و فیلم های سینمایی HD و همچنین انجام بازی بسیار مناسب ساخته .
سیستم عامل پیش فرض این لپ تاپ ویندوز ۷ می باشد .
ویژگی ها :
HP Pavilion dm4x جزء سری لپتاپ های سرگرمی اچ پی هست . این لپتاپ نه تنها امکانات خوبی برای کارهای تجاری داره بلکه ویژگی های جالبی برای سرگرمی نیز در خود جا داده . اینترنت وای فای ، بلوتوث و ویندوز اینترنت اکسپلورر برای گشت و گذار در اینترنت مناسب است . HP Pavilion dm4x یک پورت HDMI 1.4 دارد که برای اتصال آن به مانیتورهای بزرگ HD و یا HDTV ها و به منظور داشتن تصویری بزرگ تر استفاده میشود .علاوه بر این شرکت HP پنج بازی رایگان را از قبل در داخل لپ تاپ خود قرار داده که می توانید از آنها لذت ببرید .





این لپ تاپ به درایو اپتیکال یا همان گرداننده نوری برای خواندن و رایت دیسکهای supermulti 8x DVD+/-R/RW و همچنین دیسک های دولایه مجهز شده . وبکم تروویژن اچ پی ( TrueVision HD ) و میکروفن تعبیه شده در داخل لپتاپ نیز برای پیغام های ویدئویی در نظر گرفته شده است .
امکانات امنیتی جالبی نیز در dm4x وجود دارد مثل SimplePass که به شما اجازه دسترسی به حسابهای آنلاین و پسوردهای خود را تنها با کشیدن انگشت خود بر مکان از پیش تعیین شده می دهد . با این قابلیت شما می توانید چندین حساب کاربری را در لپتاپ خود ایجاد کنید و هر فرد برای ورود به حساب شخصی ، انگشتش را بر محل شناسایی اثر انگشت قرار می دهد و بقیه ماجرا . از این رو خیالتان بایت پسورد ها و حساب های کاربریتان حسابی راحت می شود . تنظیمات والدین برای کودکان نیز در نظر گرفته شده .


امکان امنیتی دیگر این لپ تاپ ویژگی HP ProtectSmart یا مراقبت هوشمندانه از هارد دیسک می باشد . خب مسلما قلب اطلاعتی شما هارد درایو هست و محافظت از آن حیاتی . در این ویژگی به محض اینکه لپ تاپ از دست شما در حال سقوط باشد ، هارد قفل می شود . این امکان دو حال عادی و پیشرفته دارد . در حالت عادی حرکت های معمولی مثل عبور از دست انداز و … محسوب نمیشوند اما در حالت مراقبت پیشرفته کوچکترین ضربه و شتابی هارد را قفل می کند . البته هم می توانید این ویژگی را فعال و غیر فعال کنید و هم می توانید عادی و پیشرفته بودنش را انتخاب کنید .
حافظه و عمر باتری :
حافظه رم ۶ گیگا بایتی ، این لپتاپ را از دستگاه های دیگر مجزا کرده . ۶ گیگ را در کامپیوترهای رومیزی نیز به ندرت پیدا می کنید . حافظه ای بسیار مناسب برای عملکرد بهتر برنامه ها ، بازی و پردازش هر گونه نرم افزار سنگین . علاوه بر این ۶۴۰ گیگا بایت نیز هارد درایو آن می باشد که دریای اطلاعاتی است .
در مورد عمر باتری نمی توان آن را برتر از دیگران دانست چون به ۷ ساعت با یک بار شارژ محدود شده اما خب زمان بدی نیست برای اینکه به تمام کارهایتان برسید .
قیمت این لپ تاپ در بازار بین المللی ۶۴۹ تا ۷۰۰ دلارمی باشد .
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا