بنیانگذار نخستین شبکه توزیع روزنامه در ایران درگذشت

senda

senda

Just Music
مدیر بازنشسته
7c9906e7be6e8974d3c0241af74dfa5c._.jpg

نورالدین نوری یکی از مدیران ارشد روزنامهی «اطلاعات» در سالهای قبل از انقلاب و بنیانگذار نخستین شبکهی بزرگ توزیع روزنامه در ایران، شب گذشته درپی یک دورهی طولانی بیماری، در سن 88 سالگی در بیمارستانی در تهران زندگی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نورالدین نوری - روزنامهنگار پیشکسوت - رییس بخش شهرستانهای موسسهی اطلاعات در پیش از انقلاب بود و از او بهعنوان بنیانگذار شبکهی توزیع روزنامه در شهرستانها و شبکهی خبری یاد میکنند. نوری روزنامهنگاری را از سال 1324 در روزنامهی اطلاعات آغاز کرد و تا زمان انتصاب بهعنوان سردبیر اخبار شهرستانها و ایجاد صفحات محلی در این روزنامه که هر صفحه در شهرمربوط توزیع میشد، در میزهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و پارلمانی به کار خبر اشتغال و سالها عنوان خبرنگار اول پارلمان ایران را در دست داشت.

بیژن نفیسی - روزنامهنگار پیشکسوت روزنامهی اطلاعات - دربارهی نوری به خبرنگار ایسنا گفت: گزارشهای او که در دوران حکومت مصدق و سالهای پیش و پس از آن دوران در پارلمان ایران حضور و در جریان فعالیتهای سیاسی وقت قرار داشت دربارهی دادگاه مصدق همچنان در آرشیو روزنامهی اطلاعات بهعنوان نمونه گزارشهای برتر حفظ شده است. نوری نویسنده و گزارشگر مطلب «هرجا که مردمند، همانجا مجلس است» که به شرح یک ابتکار سیاسی دکتر مصدق میپردازد، است.

مرحوم نوری پس از انقلاب اسلامی مدتی در بازداشت بود و پس از آزادی، همکاری خود را با موسسهی اطلاعات قطع کرد؛ اما ارتباطش را با این موسسه حفظ کرد. روزنامهی اطلاعات برای سالنامهی 91 خود، مصاحبهای با او انجام داد که منتشر شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درگذشت این روزنامهنگار پیشکسوت را به خانوادهی او و جامعهی رسانهای ایران تسلیت میگوید.

ایسنا
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا