پرونده‌ی بازی تاریخ عرضه ی PS4 / زن ها در بازیهای اکشن ! / گیمرهای کلکسیونر !؟!

Java.Her

Java.Her

گیمر تالار !!!!؟!
کاربر ماندگار
بسم الله



سلام ؛ پرونده ی بازی این هفته برای طرفداران سونی بسیار خوشحال کننده خواهد بود ؛ جنگ کنسولی دوباره به گرمای هفته های قبل رسیده (!) از اخبار پی در پی ندای وظیفه که بگذریم این هفته این مطلب را بررسی می کنیم که چرا خیلی از گیمرها بازیهای خود را به صورت کلکسیونی جمع میکنند ؟ پرونده ی این هفته را با ما همراه باشید ...




> پرونده ی بازی این هفته ؛ برای دانلود کلیک کنید !








> تریلر این هفته ی پرونده ی بازی ، معرفی بخش چند نفره ی Call Of Duty Ghost (خیلی جالب با کیفیت HD):





> پرونده آنلاین : مطالعه کنید !؟!





کنسول شرقی در راه است ...



در طی نمایشگاه Games Come ، زمان عرضه ی کنسول نسل بعد سونی اعلام شد . در حالی که انتظارش را نداشتیم Andrew House ساعاتی پیش زمان انتشار PS4 را برای امریکا در 15 نوامبر و اروپا در 29 نوامبر تایید کرد. این به این معناست که اواخر آبان انتظارمان برای عرضه ی این کنسول بالاخره به پایان می رسد ؛ پس بهتر است خودتان را آماده کنید ! اطلاعات کاملی در پرونده های قبلی در مورد بررسی کنسول های نسل بعد قرار گرفته که پیشنهاد می کنم آنها را مطالعه کنید .



مطابق اطلاعات موجود ، 33 عنوان تا انتهای سال 2013 میلادی (فقط تا اوایل دی ماه !) برای پلی استیشن 4 در راه خواهند بود که از آن جمله می توان به Kill Zone ShadowFall ، Battle Field4 ، Watch Dogs ، NFS Rivals ، KNACK ، Drive Club ، Assassins Creed BlackFlag ، FIFA14 اشاره کرد . دقت کنید که در مجموع بیش از 180 بازی توسط استودیوهای بزرگ و کوچک درحال آماده سازی برای PS4 هستند که رقمِ قابل توجهی است ! زمان عرضه ی تعداد زیادی از این بازی ها ، سال 2014 میلادی اعلام شده است ؛ خیلی زودتر از آنچه که فکر می کنید عناوین زیادی برای PS4 منتشر خواهد شد.


اما کنسول دستی سونی PSVita این هفته هم خبر ساز شده است چراکه سونی قیمت این کنسول را با 50 دلار کاهش به 200 دلار رساند ! مسئولان سونی اعلام کرده اند که قیمت کارت های حافظه ی ویتا را نیز کاهش خواهند داد ! از طرفی نسخه ی جدیدPS3 با حافظه ی داخلی 12 گیگابایت با همان قیمت 200 دلاری عرضه شده است . دارندگان پلی استیشن 3 همچنان عرضه ی بازی هایی از جمله Beyond و Gran Turismo 6 و مخصوصاً GTA V را در پیش رو دارند . ( که البته مورد آخر برای Xbox 360 نیز خواهد آمد )



> جنگ کنسولی دوباره بالا گرفته است ؛ ماکروسافت هم لیست بازی های کنسول نه چندان محبوب نسل بعد خود Xone را منتشر کرد گرچه همچنان زمان دقیقی برای عرضه ی Xbox One اعلام نشده است ...




زن های اکشن در بازیهای اکشن :


کمی به بازی های اخیر دقت کنید ؛ متوجه نکته ی خاصی نمی شوید ؟ اصلاً تا به حال به افزایش حضور شخصیتهای اصلی زن در بازی ها دقت کرده اید ؟ خب البته این مطلب نگران کننده ای نیست اما به خبر جدید بازی ندای وظیفه (Call Of Duty) مربوط می شود !

هفته ی گذشته همزمان با معرفی بخش چند نفره ی COD جدید ، فهمیدیم که در این بازی سربازان زن هم خواهیم داشت ؛ جالب این که در حالت MultiPlayer ، گیمرها می توانند در نقش یک سرباز زن نیز بازی کنند !؟! ( احتمالاً اکتیویژن قصد دارد خانم های گیمر را هم به بازیهای اکشن اول شخص متمایل کند !)




در هر حال بخش چند نفره ی Ghosts ، قرار است به بزرگترین قسمت در بین بازیهای این سری بعد از سال 2007 و جنگ آوری نوین (Modern Warfare) تبدیل شود . محیط بازی بیش از هر زمانی تاثیر پذیر شده و می تواند روند بازی و واکنش ها بازی کنندگان را تغییر دهد . در کنار این حرکتهای جدیدی از جمله سُر خوردن روی زانو ها و تکیه به اشیا ، 30 سلاح جدید نیز به بازی اضافه شده اند . در حال حاضر 14 نقشه ی مختلف برای این بخش در نظر گرفته شده که برای Xbox باید هفت مرحله اختصاصی را به این تعداد اضافه کرد !

اکتیویژن همچنین ، دو سبک جدید به حالت های چند نفره (Team Dead Match, Domination ,Free For All … ) اضافه خواهد کرد که Search And Rescue (جست وجو و نجات) و Cranked نام خواهند داشت ! در حالت جست و جو و نجات خب هدف مشخصاً نجات دادن است (!) ولی در صورت کشته شدن هر گیمر ، یک نشان در آن مکان ظاهر خواهد شد ؛ اگر هم تیمی ها آن را بردارند ؛ گیمر به بازی بر میگردد و در صورتی که دشمنان آن را تصاحب کنند ؛ بازی کننده ای که کشته شده بود تا نوبت بعدی به بازی بر نخواهد گشت .

اما در بخش Cranked (کوک شده ! ) هر یک از سربازان که موفق به از میان برداشتن نیروهای دشمن شود وارد یک شمارش معکوس برای کشتن بعدی خواهد شد ! در صورتی که فرد نتواند به موقع دشمن دیگری را بُکشد خودش منفجر می شود که کمی دیوانه وار به نظر می رسد ! (خیلی بیشتر از کمی ... )





از این که بگذریم Call Of Duty:Ghosts شامل بخش کاملاً جدید ساخت و شخصی سازی سرباز و PERK خواهد بود . (Perks : افزونه هایی هستند که قابلیت های مختلف از جمله امکان حمل چند سلاح ، سلامتی بیشتر ، سرعت واکنش ها و... را فعال می کنند ) در این بخش بیش از 20 هزار اِمکان برای ترکیب کردن و شخصی سازی ( چیزهایی مثل چهره ی ظاهری ، کلاه خود، زره و نوع لباس ، استایل سرباز و وسایلی که حمل می کند ) وجود خواهد داشت که البته برای یک بازی اول شخص کمی زیاده روی محسوب میشود ! (معمولاً این قابلیت شخصی سازی در بازیهای سوم شخص به خصوص نقش آفرینی ها کاربُرد دارد ) . تاریخ عرضه و پلتفرم ها را دیگر تکرار نمی کنم ؛ می توانید به خبرهای قبلی این بازی رجوع کنید .




"
چرا گیمرها ، کلکسیونی از بازیهای کامپیوتری خود جمع می کنند ؟ "

بر اساس مطلبی از : Cam Rabinson

فرقی نمی کند ؛ اگر یک گیمر باشید باید از شما بپرسم که آیا شما هم کلکسیونی از بازیهایتان جمع می کنید ؟ اگر نه آیا در بین دوستانتان کسانی را سراغ دارید که این کار را انجام دهند ؟

بزرگترین مجموعه ی یادگاری بازی های رایانه ای که در بین رکوردهای گینس ثبت شده با 8030 وسیله (!) توسط بِرت مارتین از کلورادوی امریکا به ثبت رسیده است ؛ نمونه های زیادی از این کار وجود دارد چه کم و چه زیاد ، اما سوال اینجاست که دقیقاً چرا برخی تمایل دارند این کار را انجام دهند و برخی نه ؟





* در حالت کلی سه دلیل برای اینکه ما دوست داشته باشیم چیزهایی را جمع آوری کنیم و نگهداریم وجود دارد :

1
/ فکر می کنیم آن وسیله بعداً کاربردی برایمان خواهد داشت یا می توانیم آن را بفروشیم

2
/ ممکن است برایمان ارزش احساسی داشته باشد

3
/ و یا شاید فقط می خواهیم پولمان را به طریقی با تهیه ی این وسایل خرج کنیم !


در مورد بازی ها به نظر می رسد این یک حس نوستالوژیک باشد ؛ بازیهایی که در گذشته و در زمان کودکی انجام می داده اید ؛ کنسول بازی قدیمیتان همه حس هایی را در شما زنده می کنند و داشتن آنها حس خوبی خواهد داشت ؛ اما حقیقتاً در این موارد چه اتفاقی در ذهن ما در حال رُخ دادن است ؟

تحقیقات علمی ، اخیراً مشخص کرده که دو ناحیه از مغز به طور مشترک در انسان حس دردی در هنگام رها کردن هر چیز ایجاد میکند (و در حقیقت باعث میشود که این مجموعه ها را جمع کنیم!). جالب این که این دو بخش ( قِشر کمربندی قُدامی و اینسولا ) همان بخش هایی هستند که از طریق آنها درد بر اثر آسیب های فیزیکی را حس می کنیم ! این بخش ها همچنین در پُشت امیال و هوسهای ما قرار دارند .

در حقیقت آن طور که دکتر روان شناس Kelly Mc Gonigal می گوید ساده ترین راه برای فهمیدن کارکرد این بخش از مغز این است که اینجا سیگنال هایی ایجاد می کند که به شما می گوید یک چیزی اشتباه است .




پس با نگه داشتن نسخه ای از بازی مورد علاقه تان در واقع شما خودتان را از یک آسیب نادیدنی حفاظت می کنید ! نکته ی قابل توجه دیگر در ارتباط و اتصال با اشیا ، مدت زمانی است که صاحب آنها هستید ؛ البته منظور فقط داشتن یک وسیله برای مدت زمان خیلی خیلی زیاد نیست ! در حقیقت تنها این که این وسایل در اطرافتان باشند و هر از گاهی آنها را لمس کنید کافی است تا تاثیر خود را بگذارد. پس هر اندازه که شما یک وسیله را برای مدت بیشتری در اختیار داشته باشید و از آن استفاده کنید ؛ برای آن ارزش بیشتری قائل می شوید .

پس با توجه به این نکات می توان بهتر توضیح داد که چرا نسخه های فیزیکی بازیها (به صورت جعبه ای) برای برخی افراد از نسخه های دیجیتالی آنها با اهمیت تر است ! احتمالاً فکر می کنید که این اهمیت چندانی ندارد اما دقت کنید وقتی تعداد زیادی از این وسایل مورد علاقه در کنارتان و در محیط کار یا اتاقتان قرار داشته باشند می تواند جلوی تمرکز شما را بگیرد ؛ تحقیقات دانشگاه پرینستون این مطلب را ثابت می کند . خب در هر حال نظر شما چیست ؟ آیا شما بازیهایتان را به صورت مجموعه ای جمع می کنید یا خیر ؟
 
آخرین ویرایش:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا