اختصاصی تبلیغات اینترنتی موثر از نظر ربات های گوگل

farshidgb

farshidgb

کاربر تالار
کاربر تالار
مفهوم ربات های گوگل یعنی چه و چرا باید به ربات های گوگل اهمیت داد. شاید بدانید که موتور های جستجوگر نظیر گوگل برای بروز رسانی فهرست نتایج جستجوی خود از نرم افزارهای اتوماتیک اینترنتی استفاده می کند که اصطلاحا به آنها ربات های خزنده می گویند. ربات های گوگل که معمولا تحت عنوان google bot نام گذاری می شوند هر از چند گاهی وب سایت ها را باز کرده و مرور می کنند. فاصله زمانی مرور صفحات یک وب سایت بر اساس میزان رتبه آن سایت افزایش می یابد. مثلا وب سایتی با تعداد بازدید کننده بالا از نظر گوگل مهمتر تلقی می شود و ربات ها در فاصله زمانی بسیار کم در حد چند ثانیه صفحات آن وب سایت را بارها مرور یا اصطلاحا fetch می کنند. البته این مرور با تحلیل های بسیار پیشرفته ای همراه است که تحت عنوان الگوریتم های گوگل شناخته می شوند.این ربات ها محتوای صفحات وب سایت را با الگوریتم های خاص و پیچیده بررسی می کنند و به آن صفحه امتیاز می دهند. این امتیاز با عنوان پیج رنک نام گذاری شده است و سبب بهتر جستجو شدن آن صفحات بوسیله جستجوگر می گردد.

72e3ed09b7b1eb8b1b1628f218d1416b.jpg


اما ربات های گوگل نسبت به تبلیغات اینترنتی شما در سایت های مختلف نیز رفتار مشابهی دارند. به محض اینکه شما یک آگهی اینترنتی در یک وب سایت ثبت می کنید ربات هایی که در حال مرور آن وب سایت هستند صفحه جدید مربوط به آگهی شما را می بینند و آن را مرور می کنند. بعد از تحلیل متن و تصاویر آگهی شما به سراغ لینک وب سایت شما در آگهی می روند و البته همین مسئله در افزایش رتبه سایت شما نیز موثر خواهد بود. به همین دلیل است که تبلیغات اینترنتی لینکدار برای شما موثرتر هستند. پس اگر تاکنون برای کسب و کار خود وب سایت اینترنتی راه اندازی نکرده اید بدانید که طراحی سایت برای آن را باید در اولویت بگذارید.

از طرف دیگر در هنگام درج آگهی باید به نکاتی توجه کنید که از نظر ربات های گوگل امتیاز مثبت دارند. این امتیاز چه برای بهتر دیده شدن صفحه آگهی شما و چه برای بهتر دیده شدن وب سایت شما مهم است.

همیشه سعی کنید در هنگام تنظیم متن تبلیغات اینترنتی خود از کپی متون دیگر استفاده نکنید. کپی از نظر الگوریتم های گوگل برای شما نمره منفی به دنبال خواهد داشت. سعی کنید هربار که متن آگهی را تنظیم می کنید از جمله بندی ها و متون جدید استفاده کنید. از طرف دیگر سعی کنید همیشه متن شما شامل کلمات کلیدی مرتبط با حرفه شما باشد. به عنوان مثال شرکتی که در زمینه دوربین مدار بسته فعالیت می کند بهتر است عباراتی همچون خرید دوربین مدار بسته یا فروش دوربین مدار بسته را در بین جملات آگهی خود جای دهد.

شما می توانید هنگام ثبت آگهی تبلیغاتی خود کلمات کلیدی مرتبط را در فیلد مربوطه با ویرگول جدا کنید. مثلا اگر درباره یک سایت ترجمه تبلیغ می کنید کلمات کلیدی شما به این صورت می تواند وارد شود: سایت ترجمه ، ترجمه تخصصی ، سفارش ترجمه ، هزینه ترجمه

نکته دیگر آنکه حتما هنگام درج آگهی ، تصاویر مرتبط را آپلود کنید چرا که از نظر ربات های گوگل استفاده از تصاویر در صفحات، دارای امتیاز مثبت است. تصاویر آگهی بصورت جداگانه شانس دیده شدن آگهی شما را از طریق جستجوی تصاویر گوگل نیز بیشتر می کنند. پس از این فرصت نباید چشم پوشی کنید.

تبلیغات اینترنتی شما هرچقدر در جایگاه بهتری از سایت نمایش دهنده قرار گیرد به مراتب از نظر گوگل دارای امتیاز بالاتری خواهد بود. در بسیاری از سایت های تبلیغاتی اینترنتی جایگاه نمایش آگهی ها بر اساس تعداد ستاره یا امتیاز آگهی مرتب سازی می شود. در واقع تفاوت تعرفه آگهی ها هم در همین چیدمان قرارگیری آنهاست. اینکه ماندگاری آگهی روی یک سایت بیشتر باشد از دیدگاه ربات های گوگل دارای اعتبار است. پس تبلیغات محدود اما ادامه دار بهتر از تبلیغات متعدد اما کوتاه مدت می باشد. همیشه سعی کنید آگهی خود را قبل از اتمام مهلت پایان نمایش تمدید کنید.

در هنگام تنظیم و ارسال آگهی تبلیغاتی خود فراموش نکنید که بلافاصله بعد از ارسال و تایید آگهی ، ربات های جستجوگر مثل گوگل در کمین بازکردن و مرور آنها هستند. پس بهتر است آگهی خود را فقط زمانی ارسال کنید که مطمئن هستید نیاز به ویرایش نخواهید داشت. چون ویرایش آگهی می تواند رتبه یک آگهی را در گوگل به چالش بکشد.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا