تجویز آنتی بیوتیک برای درمان گلودرد، در اکثر موارد بی تاثیر است

Night Spirit

Night Spirit

گنده تالار !
مدیر ارشد تالار
پژوهشگران علوم پزشکی می گویند :بیشتر گلودردها نیاز به آنتی بیوتیک ندارند . از آنجایی که آنتی بیوتیک ها قادر به از

بین بردن یا مهار باکتری ها هستند فقط در موارد تشخیص عفونت میکروبی توسط پزشک باید مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، آنتی بیوتیک ها قادر به درمان عفونت های ویروسی نیستند ولی ویروس ها مقاومت بیمار را در مقابل عفونت های میکروبی کاهش می دهند.
متخصصین بیماری های عفونی در آمریکا عنوان کردند با وجودی که بسیاری از مبتلایان به گلودرد پس از مراجعه به پزشک، آنتی بیوتیک دریافت می کنند اما اکثر این بیماران برای درمان گلودردشان نیازی به آنتی بیوتیک ندارند.متخصصان انجمن بیماری های عفونی در آمریکا در بیانیه جدیدی یادآور شدند که اکثر گلودردها عامل ویروسی دارند و از آنجا که آنتی بیوتیک ها روی ویروس ها هیچ تاثیری ندارند، تجویز آنتی بیوتیک برای تسکین گلودرد در بیشتر موارد، غیرضروری و بی تاثیر است.
از آنجایی که آنتی بیوتیک ها قادر به از بین بردن یا مهار باکتری ها هستند فقط در موارد تشخیص عفونت میکروبی توسط پزشک باید مورد استفاده قرار گیرند. آنتی بیوتیک ها قادر به درمان عفونت های ویروسی نیستند ولی ویروس ها مقاومت بیمار را در مقابل عفونت های میکروبی کاهش می دهند.ویروس ها برخلاف باکترها نیازی به درمان با آنتی بیوتیک ندارند . ویروس ها اکثر ویروس ها معمولاً به همراه گلودرد علائمی مانند آبریزش آبکی بینی ، عطسه و احساس کوفتگی و درد عمومی بدن دارند .طبق جدیدترین دستورالعمل منتشر شده از سوی انجمن بیماری های عفونی در آمریکا در خصوص مصرف آنتی بیوتیک ها، تجویز این داروها برای بیماران مبتلا به گلودرد فقط باید در شرایطی صورت بگیرد که این بیماران به گلودرد از نوع استرپتوککی که نوعی باکتری است، مبتلا باشند.در دستورالعمل جدید که به تازگی از سوی این انجمن منتشر شده تاکید شد که اگر بیماران مبتلا به گلودرد تست مثبت باکتری استرپتوکک داشتند باید با پنی سیلین و آموکسی سیلین تحت درمان قرار بگیرند. همچنین در این مورد استفاده از آنتی بیوتیک هایی نظیر آریترومایسین و سنالوسپورین باید ممنوع شود چون باکتری استرپتوکک به شدت در برابر این داروها مقاوم می شود.
به گفته پزشکان مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک حتی می تواند عوارض منفی و غیرقابل جبرانی را بر اقتصاد خانواده و جامعه بر جای بگذارد، چراکه با مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک، بدن بیمار در مقابل این دارو مقاوم شده و باید برای اثرگذاری بیشتر از آنتی بیوتیک های قوی استفاده شود که هزینه گزافی را بر جامعه تحمیل می کند.پزشکان توصیه می کنند که بیماران از خرید آنتی بیوتیک ها به میزان زیاد، پرهیز کنند.مدت زمان و مقدار مصرف در بیماران مختلف و مصرف بی رویه این دارو، عوارض گوناگونی را بر جای خواهد گذاشت.  در صورت تجویز آنتی بیوتیک ها، افراد باید طول دوره درمان را کامل کنند و حتی داروها را به طور خودسرانه قطع یا میزان آنها را تغیر ندهند، چراکه طول دوره درمان ناقص از درمان اشتباه و ناقص می تواند بدتر باشد.بروز حساسیت، مقاومت های دارویی و پیدایش میکروب های مقاوم از عوارض مصرف خودسرانه داروها بویژه آنتی بیوتیک ها اعلام می شود. از طرفی  بعضی از افراد آنتی بیوتیک ها را حین درمان با برخی داروها مصرف می کنند که می تواند بر سلامت فرد تاثیر منفی بگذارد.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا