ترفند کلید های میانبر

killer666

killer666

demon is back
مدیر بازنشسته
12 کلید میانبر کاربردی، برای کلیه کاربران مبتدی تا حرفه ای




یکی از شاخصه*هایی که کاربران حرفه*ای را از دیگر کاربران متمایز می*کند استفاده از کلیدهای ترکیبی و میان*بر است. کلیدهای میان*بر، علاوه بر ایجاد سهولت در دستیابی به قسمت*های مختلف، باعث افزایش سرعت کار با کامپیوتر نیز می*گردد. چرا که شما به جای حرکت دادن ماوس و کلیک یا دوبار کلیک، کافی است یک یا چند کلید را از روی کی*بورد فشار دهید. در این ترفند قصد داریم به معرفی 12 کلید ترکیبی در محیط*های مختلف نظیر ویندوز، مرورگرها، سایت*ها و نرم*افزارهای مختلف بپردازیم که حتی بسیاری از کاربران حرفه*ای نیز تاکنون از آن غافل بوده*اند.

ساخت فولدر جدید در ویندوز 7:
شما با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+N می*توانید در محیط ویندوز 7، یک پوشه جدید بسازید. کاری که در ویندوزهای قبلی امکان*پذیر نبود.

بازیابی تب*های به اشتباه بسته شده در مرورگرها:
با استفاده از کلیدهای ترکیبی در Ctrl+Shift+T می*توان آخرین تب بسته شده در مرورگر را مجدد بازیابی کرد. این ترفند بر روی کلیه مرورگرهای جدید عملی است.

ایجاد یک یادداشت جدید با وارد کردن محتویات کلیپ*بورد در نرم*افزار Evernote:
نرم*افزار Evernote یک برنامه پرطرفدار برای یادداشت*برداری است که برای اکثر سیستم*عامل*های معروف عرضه شده است. در صورتی که از این برنامه در محیط ویندوز استفاده می*کنید، با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+V در هر قسمتی از محیط ویندوز، می*توانید آنچه که پیش از این Copy کرده*اید را در یک یادداشت جدید تحویل بگیرید. در نتیجه دیگر نیازی نیست یک یادداشت جدید ایجاد کنید و محتویات کلیپ*بورد را در آن Paste کنید.

دو کلید ترکیبی در فیس*بوک:
پس از ورود به سایت Facebook و ورود به حساب کاربری خود، با استفاده از کلید ترکیبی Alt+1 می*توانید مستقیماً به صفحه News Feed مراجعه کنید. همچنین کلیدهای Alt+2 شما را مستقیماً به صفحه پروفایل*تان خواهد برد. دقت کنید در صورتی که از مرورگر فایرفاکس استفاده می*کنید از کلیدهای Alt+Shift به جای Alt استفاده کنید. همچنین از کلیدهای عددی بالای کیبورد استفاده نمایید.

ارسال پست جدید در توئیتر:
در محیط Twitter، با فشردن کلید n، امکان ارسال یک توئیت جدید مهیا خواهد شد. همچنین فشردن کلید g و پس از آن r، شما را به تب Mentions@ خواهد برد.

فعالیت*های سریع در TweetDeck:
یکی از نرم*افزارهای پرطرفدار در حوزه شبکه*های اجتماعی نرم*افزار TweetDeck است که به کاربر امکان مدیریت حساب*های خود در شبکه*های اجتماعی نظیر فیس*بوک و توئیتر را می*دهد. در صورتی که شما نیز از این برنامه برای حساب توئیتر خود استفاده می*کنید، بعد از اینکه یک توئیت را با استفاده کلیدهای بالا و پایین انتخاب کردید، کلید Space را فشار دهید. خواهید دید که یک پنل کوچک پدیدار می*شود که با فشردن کلیدهای که در آن مشخص شده است می*توانید فعالیت*های مختلفی را بر روی آن توئیت اعمال کنید. لازم به ذکر است فشردن کلید میان*بر / در این برنامه، یک ستون جستجوی جدید ایجاد خواهد کرد.

بررسی نتایج گوگل با کی*بورد:
برای استفاده از این ترفند بایستی در ابتدا از فعال بودن قابلیت Instant در جستجوی گوگل اطمینان پیدا کنید. برای این کار بایستی به صفحه Search settings گوگل بروید و اطمینان پیدا کنید گزینه Use Google Instant انتخاب شده باشد. اکنون در صورتی که عبارتی در گوگل جستجو کنید، پس از مشاهده نتایج، با استفاده از کلیدهای بالا و پایین می*توانید هر نتیجه را به حالت انتخاب دربیاورید. با فشردن Enter وارد آن شوید و با فشردن کلید جهت راست، صفحه پیش*نمایش آن را مشاهده کنید.

ارسال سریع ایمیل در Gmail:
پس از تایپ متن یک ایمیل در محیط Gmail، به جای کلیک بر روی دکمه Send، کافی است کلیدهای ترکیبی Tab+Enter را فشار دهید تا ایمیل ارسال شود.

ورود به آیتم کنونی در گوگل ریدر:
در صورتی که از گودر برای مطالعه فید سایت*های مورد علاقه خود استفاده می*کنید، کافی است به هنگام مشاهده یک آیتم، کلید V را فشار دهید. خواهید دید که مستقیماً به صفحه* پست مورد نظر در سایت اصلی خواهید رفت.

عکس*برداری از پنجره جاری در محیط ویندوز:
اکثر کاربران اطلاع دارند که (ترفندسیتی) با فشردن کلید Print Screen در محیط ویندوز، یک تصویر از کل صفحه در کلیپ*بورد ویندوز ذخیره خواهد شد. اما در صورتی که از کلید ترکیبی Alt+Print Screen استفاده کنید، یک تصویر از پنجره جاری ویندوز در کلیپ*بورد ذخیره می*شود.

ثبت تاریخ جاری در Notepad:
در صورتی که قصد دارید تاریخ و ساعت جاری را در Notepad وارد کنید، نیازی به تایپ آن نخواهید داشت. کافی است کلید F5 را فشار دهید تا زمان کنونی درج گردد.

کلیدهای میان*بر در Windows Live Writer:
نرم*افزار WLW برنامه*ای است که اکثر وبلاگ*نویسان حرفه*ای با آن سروکار دارند و نگارش مطالب خود را توسط آن انجام می*دهند. در صورتی که شما نیز از این برنامه بهره* می*گیرید بایستی بدانید با استفاده از کلید F2 به هنگام نگارش یک پست جدید، می*توانید جزئیات مطلب نظیر موضوع و زمان ارسال آن را تغییر دهید. همچنین کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+1 الی Ctrl+Alt+6 اندازه عنوان را از کوچک به بزرگ تغییر خواهد داد.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا