تشریح حادثهی انفجار در پشت صحنهی "معراجیها"

senda

senda

Just Music
مدیر بازنشسته
dbc32759809c775d1dc9b81d34f8970e._.jpg

قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، حادثهی انفجار در شهرک سینمای انقلاب و دفاع مقدس را تشریح کرد.

روحالله سهرابی در گفتوگویی با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: متأسفانه انفجار ساعت 10 و 30 دقیقه امروز صبح قبل از شروع فیلمبرداری اتفاق افتاد و تعداد قطعی از بین رفتگان این عروج شهادتگونه پنج نفر هستند و سه نفر دیگر نیز مجروح شدند که حال یکی از این عزیزان نگرانکننده است.

وی محل انفجار را صندوق عقب ماشین زندهیاد شریفیراد مسئول جلوههای ویژه فیلم «معراجیها» عنوان کرد و گفت: این انفجار قبل از فیلمبرداری بوده و در حالی اتفاق افتاده که گروه مشغول فضاسازی صحنه بودند و کسی داخل ماشین حضور نداشت. هنگام انفجار کسانی که در عقب ماشین حضور داشتند کشته شدند و چند نفری که جلوی ماشین بودند مجروح شدند ومهندس علیاکبر رنجبر -مدیر شهرک سینمای دفاع مقدس نیز هم که برای سرکشی به صحنه آمده بود در این انفجار کشته شد.

سهرابی ادامه داد: تیمهای مختلفی از سپاه، نیروی انتظامی و قاضی کشیک در حال بررسی علت این انفجار هستند اما طی چند ساعتی که من در محل حادثه بودم فکر میکنم جرقه کوچکی باعث این حادثه شده است. اما هنوز به طور دقیق روشن نیست.

قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس خاطر نشان کرد: جنازهها به پزشک قانونی منتقل شدند و فردا به دستور قاضی تحویل خانوادهها خواهد شد. متعاقبا نحوه تشییع این عزیزان اعلام میشود.

سهرابی محل تشییع را به احتمال زیاد از محل سابق بنیاد روایت و انجمن سینمای دفاع مقدس در خیابان سپهبد قرنی اعلام کرد.
 
senda

senda

Just Music
مدیر بازنشسته
پاسخ : تشریح حادثهی انفجار در پشت صحنهی "معراجیها"

در محل حادثهی انفجار فیلم دهنمکی چه خبر است؟ + عکس










d10e67b422d404aec87056c36e542a16._.jpg

در پی انفجار در پشت صحنهی فیلم «معراجیها» مسعود دهنمکی، جمعی از بستگان کشتهشدگان، مجروحان و همچنین مسوولان به شهرک سینمایی انقلاب و دفاع مقدس رفتند.

براساس مشاهدات خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از ورود خبرنگاران خبرگزاریها به شهرک سینمای انقلاب و دفاع مقدس که برای اطلاع رسانی مراجعه کردند،ممانعت به عمل آمد.


در پیگیریهای انجام شده درباره مهمات و محمولات منفجر شده اطلاعاتی بدست نیامد، همچنین پنج دستگاه آمبولانس از سازمان بهشت زهرا (س) دقایقی پیش برای انتقال پیکر کشتهشدگان وارد شهرک شد و اجساد کشتهشدگان را به بهشت زهرا (س) منتقل کرد.

نیروهایی نیز از یگان امداد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برای خنثیسازی مهمات باقی مانده در محل حضور دارند که گفته شد نیازی به حضور آنها نیست و نیروهای تخریب مستقر در شهرک کار خنثیسازی را انجام دادند.

همچنین از عکسبرداری و فیلمبرداری از روبروی شهرک ممانعت به عمل آمد و تصویربرداری که در حال فیلمبرداری بود با برخورد نیروهای نگهبانی شهرک روبرو شد.

*******

پس از انتقال پیکر کشته شدگان با آمبولانسهای سازمان بهشت زهرا(س) به سردخانه، تعدادی از مسوولان حاضر در محل از شهرک سینمایی دفاع مقدس خارج شدند.


علیرضا رضا داد دبیر جشنوارهی فیلم فجر با خبرنگاران صحبت نکرد.

مهدی فرجی با اعلام اسامی کشتهشدگان گفت: حال ده نمکی بد بود و از این مساله شدیدا متاثر شده بود.


به گفتهی او؛ مراسم تشییع کشتهشدگان بزودی اعلام میشود.

او همچنین این ضایعه را به جامعه فرهنگی و هنری تسلیت گفت.



در گزارش و اطلاعرسانی این حادثه، خبرنگاران سرانجام به شهرک سینمای دفاع مقدس راه پیدا نکردند و نگهبانان این شهرک برخورد مناسبی با آنها نداشتند، در حالیکه گفته میشود، یکی دو خبرنگار به داخل راه داده شدند.


****

مسعود دهنمکی کارگردان و محمود رضوی تهیهکننده در محل حادثه حضور داشتند.

علیرضا رضاداد دبیر جشنواره فیلم فجر، محمدرضا شرفالدین مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، فرجی مدیر شبکه یک، مهدی صباغزاده کارگردان نیز پس از این حادثه در محل حضور پیدا کردند.

انفجار در پشت صحنهی فیلم و سریال «معراجیها»ی مسعود دهنمکی به کشته شدن 5 نفر و زخمی شدن 2 نفر منجر شد.

در حالی که مراحل پایانی فیلم «معراجیها» در حال انجام بود، صبح امروز، 18 دیماه، در پشت صحنه این فیلم در شهرک سینمایی دفاع مقدس انفجاری رخ داد.


خبرنگار ایسنا در تماس با عوامل حاضر در صحنه مطلع شد که بر اثر این انفجار، حداقل 5 نفر کشته شدند، علی اکبر رنجبر مدیر شهرک سینمای دفاع مقدس، جواد شریفیراد مسوول جلوههای ویژه ، رضا فرجی دستیار تولید، مهدی مرادی جلوههای ویژه، جمشید اصفهانیفر نگهبان از کشته شدگان این حادثه هستند.

حمید شهیری طراح صحنه و مرتضی مولایی در بیمارستان بستری شدند.




5c447d7776c479d6c1f45e8c45e3d125._.jpg
مقابل شهرک سینمای دفاع مقدس پس از حادثه انفجار




04e08a2e6177dc3de898794ffe099ada._.jpg
مقابل شهرک سینمای دفاع مقدس پس از حادثه انفجار





ff1f03ce5ad8b444d2cc2c985ef92f64._.jpg
مهدی فرجی





e22a31400c20f407d4b49b8380162bc5._.jpg
مقابل شهرک سینمای دفاع مقدس پس از حادثه انفجار





1965194c14db56d827e31b47aac226a2._.jpg
مقابل شهرک سینمای دفاع مقدس پس از حادثه انفجار










 
senda

senda

Just Music
مدیر بازنشسته
پاسخ : تشریح حادثهی انفجار در پشت صحنهی "معراجیها"

چه کسی پاسخگوست؟!








3a9802f073653518588e6c174f2358ab._.jpg

فیلمی که تلاش میشد برای حضور در جشنوارهی فیلم فجر آماده شود، استفاده از مواد منفجرهی جنگی باعث شد تعدادی از عوامل هنریاش کشته و زخمی بشوند و یک بار دیگر این پرسش را در اذهان بوجود آورد که مسوول این سرنوشت تلخ که در کمین همه هنرمندان ماست، چه کسی است؟!

به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در سال 1373 درست 19 سال پیش بود که علی سجادی حسینی کارگردان سینما درگذشت. این هنرمند در پشت صحنهی فیلمش به دلیل اینکه فشنگ اسلحه (که قرار بود در فیلم مورد استفاده قرار بگیرد) به جای «مشقی» بودن جنگی بود،کشته شد.

حالا دوباره در سال 92 ، حادثهای شبیه همان حادثه در سینمای ایران تکرار شد،اینبار در هنگام حمل مواد منفجره در پشت صحنهی فیلم «معراجیها» مسعود دهنمکی این اتفاق افتاد و باعث کشته شدن 5 نفر و مجروح شدن 2 نفر شد.


پس از این حادثه عباس شوقی عضو هیات مدیرهی انجمن جلوههای ویژه با اشاره به اینکه مواد منفجرشده در پشت صحنه جنگی بوده به ایسنا گفت: «دست ما به هیچ جایی بند نیست؛ چون مسوولان حفاظتی و حراستی اجازه نمیدهند موادی را که مخصوص استفاده در فیلم است، وارد کنیم؛ به همین دلیل مجبوریم از مواد منفجره جنگی (برای فیلم) استفاده کنیم.»

یادمان نمیرود، چند وقت پیش بود که گوهر خیراندیش سر صحنه فیلم بهروز افخمی در یک سانحه تصادف دچار حادثه شد و از ناحیه سر و مهرههای گردن و کمر آسیب دید. آن زمان مطالبی به جدی و طنز منتشر شد که از این دست حادثهها در سینمای ایران به وفور رخ میدهد و گوهر خیراندیش خیلی خاطرجمع نباشد که دفعه بعد باز هم جان سالم به در ببرد.

در آن مطالب پیشبینی شده بود که به دلیل نبود شرایط ایمنی سر صحنههای فیلمبرداری فیلمهای ایرانی، در آینده باز هم باید شاهد وقوع حوادثی از این دست باشیم، اما این حادثه خیلی زودتر از آنچه تصور میشد رخ داد و در جدیدترین ساخته فیلم مسعود دهنمکی رئیس شهرک سینمایی دفاع مقدس، مدیر انجمن جلوههای ویژه و چند نفر دیگر کشته و مجروح شدند. این در حالی است که پیش از، در یکی دیگر از فیلمهای دهنمکی، «اخراجیها» چنین حادثهای با یک کشته اتفاق افتاده بود.

نکته قابل تامل درباره این اتفاق اخیر این است که مواد منفجره در حین حمل شدن در ماشین شریفیراد منفجر شده و گویا خنثی نشده بودند و این امکان وجود داشت که این اتفاق تلخ، سرصحنه فیلمبرداری رخ دهد و آن وقت احتمالا تعداد کشتهشدگان حادثه بیشتر هم میشد.

این در حالی است که حمل مواد منفجره و استفاده از آنها برای فیلمبرداری به ابزار و متخصصان ویژهای نیاز دارد تا شرایط ایمنی لازم برای کار فراهم باشد چرا که کوچکترین حرکت اشتباه در نحوهی حمل و استفاده از این مواد منفجر به انفجار میشود.


اگرچه بروز چنین اتفاقاتی در فیلمها و سریالهای تلویزیونی ایران کم نبوده، اما با رخ دادن حوادثی از این دست چند مسئلهای مهم مطرح میشود. نخست اینکه چه کسی پاسخگوی خانوادههایی است که جان عزیزان خود را به هر دلیل از دست دادهاند؟ مسئولان سینمایی کشور که به هر ترتیبی باید شرایط ایمنی را برای سینماگران فراهم کنند یا کارگردانی که برای ساخت فیلم خودش حاضر میشود از مواد منفجره جنگی استفاده کند یا آن دسته از مسئولانی که این مواد منفجره را دراختیار فیلمسازان قرار میدهند و اجازه ورود مواد منفجره مخصوص را نمیدهند؟! چرا که استفاده از مواد منفجره جنگی برای ساخت یک فیلم یا سریال از همان ابتدا بروز هرگونه خطر مرگباری را هشدار میدهد.

نکته دیگر این است که تا کی باید شاهد وقوع چنین فجایعی باشیم؟ چند نفر دیگر باید کشته شوند تا مسئولان مربوط رضایت دهند و فکری برای این وضعیت کنند؟ آیا واقعا در سینمای دنیا که فیلمهای جنگی زیاد و عظیمی ساخته شده و میشود، این تعداد کشته و زخمی به جامانده که ما در سینمای خود با آن روبرو هستیم؟


به گزارش ایسنا، حوادث مختلف دیگری هم باعث صدمه زدن با از بین رفتن تعدادی از سینماگران شده است، که در اینجا لازم است از آنها نیز یاد شود تا شاید شرایط ایمنی کار در سینما جدی گرفته شود.

کشته شدن پیمان ابدی بدلکار سر فیلمبرداری و قطع دست و انگشتان پای مصطفی کرمی فیلمبردار بر اثر برق گرفتگی و زمینگیر شدن اصغر شاهوردی صدابردار بر اثر حادثه تصادفی که هنگام بازگشت از فبلمبرداری توسط ماشین گروه اتفاق افتاد را هنوز از یاد نبردهایم.
 
senda

senda

Just Music
مدیر بازنشسته
پاسخ : تشریح حادثهی انفجار در پشت صحنهی "معراجیها"

آخرین وضعیت مرتضی مولایی مجروح حادثهی انفجار «معراجیها»



رئیس بیمارستان امام زمان (عج) اسلامشهر درباره آخرین وضعیت مرتضی مولایی گفت: خدار و شکر حال عمومی ایشان خوب است و خطر برطرف شده است.


به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر رجب صمدی درباره آخرین وضعیت مرتضی مولایی که در پی انفجار سر صحنه پروژه «معراجیها» به شدت مصدوم شده بود، بیان کرد: صبح امروز آقای مولایی که به دلیل حادثه انفجار در پروژه «معراجیها» به بیمارستان امام زمان(عج) اعزام شدند، وضعیتشان بسیار وخیم بود. ایشان از ناحیه شکم، گردن و صورت مصدوم شده بودند.

وی ادامه داد: بلافاصله بعد از بررسی، ایشان به اتاق عمل اعزام و گروههای مختلف عملهایی را انجام دادند و الان میتوانم بگویم شرایط این بیمار استیبل بوده و علائم حیاتیشان طبیعی است.

رئیس بیمارستان امام زمان (عج) درباره شدت جراحت مرتضی مولایی عنوان کرد: رودهها، کبد و کیسه صفرای ایشان آسیب دیده و پزشکان عملهای ترمیمی را در این باره انجام دادهاند و خدا را شکر ایشان در این زمینهها حالشان خوب است، همچنین استخوان ران این بیمار نیز شکسته شده که باید در مرحله بعد جراحی شود اما بیمار از مرحله خطر خارج شده است.


دکتر صمدی افزود: علاوه بر این، موج انفجار به صورت و چشم راست ایشان صدمه زده و به همین دلیل با بیمارستان پیامبر (ص) هماهنگ شده است تا این بیمار از نظر مغزی و چشمی تحت کنترل پزشکان متخصص باشد اما در هر صورت خطر رفع شده است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص سوختگی بدن این بیمار به دلیل موج انفجار خاطر نشان کرد: سوختگی در ناحیه صورت و بدن اتفاق افتاده اما عمیق نیست و پس از اعمال جراحی آمادگی اعزام به بیمارستان پیامبران هستند.

رئیس بیمارستان امام زمان (عج) همچنین یادآور شد: پزشکان ایشان میگویند خطر رفع شده و این بیمار به امآرآی و سیتیاسکن و بررسیهای دقیق دارد که به همین دلیل در حال اعزام به بیمارستان دیگر است.

دکتر صمدی در پاسخ به پرسشی درباره نحوه اعزام این حادثهدیده به بیمارستان گفت: مهمترین نکته پس از چنین حوادثی اعزام سریع مجروح به بیمارستان است. در این مورد خاص با تلاش عوامل، بیمار به سرعت به بیمارستان منتقل شده و تأخیری در رساندن بیمار به بیمارستان امام زمان (عج) وجود نداشته است.

به گزارش ایسنا، مرتضی مولایی سرانجام به بیمارستان «پیامبران» منتقل شد.


ایسنا
 
killer666

killer666

demon is back
مدیر بازنشسته
پاسخ : تشریح حادثهی انفجار در پشت صحنهی "معراجیها"

یه سوال اونوقت اینا الان شهید حساب میشن :|
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا