تشریح ویژگی Airprint در تبلت ipad 2

A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار


آی پد ۲ هنوز هم در صدر جدول بهترین مارک تبلت دنیا قرار دارد . البته زمزمه هایی مبنی بر تولید یک تبلت ۱۱ اینچی از طرف شرکت سامسونگ به گوش می رسد که قرار است آی پد ۲ را به رقابت بکشد . البته سیستم عامل های این دو تبلت با هم متفاوت هستند . یکی iOS و دیگری اندروید . به همین دلیل شاید طرفداران سیستم عامل ها پا برجا بمانند . از این مباحث که بگذریم ، ویژگی های جالبی در آی پد ۲ وجود دارد که شکل جدیدی از تکنولوژی را تعریف کرده اند . یکی از این ویژگی ها Airprint نام دارد .
پرینت با یک اشاره
ویژگی Airprint در آی پد به شما اجازه پرینت عکس ، محتویات ایمیل ، صفحات وب و کتاب هاب الکترونیکی را می دهد . احتیاج به دانلود نرم افزار نیست ، نیاز به نصب درایور نیست و هیچ کابلی هم در کار نیست . تنها یک اشاره کافیست تا چیزی که در صفحه نمایش خود می بینید را در قالب کاغذ در دست بگیرید . می توانید عملیات پرینت را آغز کنید و در همین حین به کارهای عادی خود در آیپدتان بپردازید .
پرینت واقعا بدون سیم صورت می گیرد .
عملیات پرینت واقعا بدون وجود کابل صورت می گیرد . ipad به طور اتوماتیک خود را به دستگاه پرینتری که به قابلیت Airprint مجهز است در یک شبکه وای فای کانکت می کند . این بدین معنی است که چه شما در چند سانتی متری پرینتر باشید و چه در آن طرف خانه خود ، آیپد و پرینتر با هم متصل می شوند و پرینت صورت می گیرد . زمانی که این عملیات از شما م گیرد مساوی است با مدت زمانی که طول می کشد شما این جمله را بخوانید .

پرینت وایرلس تنها با یک اشاره

چیزی که چاپ می شود همانی است که می بینید .
ویژگی Airprint با اپلیکیشن های داخلی آی پد مثل Mail , Photos , iWork , safari و کتاب های PDF موجود در iBook سازگار است و هر آنچه که شما در این اپلیکیشن ها می بینید را می توانید به طور بیسیم پرینت بگیرید . اگر محتویات مورد نظر شما یک نقاشی یا عکس باشد و در همین حال اگر پرینتر شما سینی انتخاب کاغذ داشته باشد ( که اکثر پرینترهای جدید دارند ) خود ipad به طور اتوماتیک کاغذ مخصوص عکس و نقاشی را در پرینتر انتخاب می کند . به علاوه شما می توانید پرینت های خود را زمان بندی و ردیف بندی کرده و خلاصه اینکه آنها را مدیریت کنید .
Airprint با پرینترهای Airprint – enabled کار می کند .
این ویژگی فقط برای کار با پرینترهاییست که از قبل این ویژگی را ساپورت می کنند . پرینترهایی از شرکت های Canon ، Epson و HP را می توانید خریداری کنید . لیست دستگاه هایی که از این ویژگی پشتیبانی می کنند را از اینجا مشاهده کنید .



محصولات اپل که این ویژگی را ساپورت می کنند .
iPad, iPod touch (3rd generation), iPhone 4, iPod touch (4th generation), iPhone 4S, iPhone 3GS, Mac OS Printing/Fax (any version)
تمام این محصولات باید به آخرین ورژن سیستم عامل iOS مجهز باشند .چگونه پرینت بگیریم.مراحل بسیار ساده تر از آنست که فکر می کنید .۱ – روی آیکون اکشن در اپلیکیشن مورد نظر Tap کنید .
25.png
۲ – فرمان پرینت را صادر کنید .۳ – پرینتر خود را در شبکه کانفیگ کنید و دکمه پرینت را tap کنید .نکته :اگر برای اولین بار این کار را انجام می دهید و یا در لیست پرینترهایی که آیپد نشان می دهد پرینتر شما وجود ندارد باید آن را انتخاب و به لیست اضافه کنید .در انتها لازم به ذکره که
  • باید آخرین ورژن سیستم عامل iOS را داشته باشید و اپلیکیشن های شما نیز آخرین ورژن خود باشند .
  • پرینتری که کار می کنید باید ویژگی Airprint را ساپورت کند .
  • در مورد اتصال پرینتر خود به شبکه ، راهنمای استفاده از آن را بخوانید و یا اینکه با پشتیبانی شرکت تماس بگیرید .
  • ویژگی Airprint فقط باشبکه وای فای کار می کند و پرینترهایی که با بلوتوث , USB و… عملا کاربرد ندارند .
  • احتمال دارد برخی از ویژگی های پرینترها ( مثل پرینت دوبله ) در حین استفاده از ویژگی Airprint کار نکنند .
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا