تغییر و شخصی سازی ویندوز 8

A

ali@@@

کاربر تالار
کاربر تالار
Banned
مطالعه این بخش به شما آموزش می دهد چگونه ویندوز 8 خود را تغییر دهید و شخصی سازی کنید.




28597679e20fee7cd119cb0cc3e97e62.jpg




تنظیم تصویر زمینه‌ی صفحه‌ی Start
اگر دوست دارید عکس صفحه قفل، کاشی کاربر، و عکس صفحه‌ی Start را عوض کنید، کلید Win + I را فشرده، Change PC settings را انتخاب و گزینه‌ی Personalize را بزنید. در زبانه های مختلف گشته تا تصاویر و عکس های پشت زمینه جایگزین را با یک یا دو کلیک انتخاب کنید.

البته در تئوری، باید بتوانید برنامه‌هایی که وضعیت آن‌ها در صفحه‌ی قفل نشان داده می‌شود را نیز در این قسمت مشخص کنید، اگرچه برنامه ها باید به طور خاص از این قابلیت پشتیبانی کنند تا شما بتوانید در قسمت تنظیمات شخصی سازی به این بخش دسترسی داشته باشید.



f95863b3c4fe848632395e9f5879c05a.jpg


زمان بندی تعمیرات
ویندوز 8 می‌تواند وظایف تعمیر و نگهداری عادی، مانند به‌روزرسانی نرم‌افزارها، بررسی امنیت، عیب شناسی سیستم و غیره را در زمان های مناسب از پیش تعیین شده برای شما انجام دهد که قابلیت خیلی خوبی است.

متاسفانه برنامه واقعاً از شما نمی پرسد که چه زمانی مناسب است، در عوض فرضاٌ شما آن را روی ساعت 3 صبح تنظیم می کنید و سیستم رایانه‌ی را در آن ساعت روشن می کند ( اگر شرایط سخت‌افزاری و محیطی اجازه دهند) و این کار را انجام دهد، که خیلی خوب نیست.

برای تنظیم این ، Control Panel را بازکرده و System and Security > Action Centre > Maintenance را کلیک کنید. شما حالا می‌توانید برای شروع وظایف مهم کنونی روی Start maintenance کلیک کنید. با انتخاب Change maintenance settings ، شما قادر خواهید بود که زمانی مناسب تر را انتخاب کرده و اگر نیازی به آن ندارید، آن را غیرفعال کنید.



برگرداندن پیغام هشدار ویندوز: " آپدیت ها آماده اند"
اگر شما ویندوز 8 را برای بررسی آپدیت های ویندوز تنظیم کرده‌اید، اما مشخص کرده اید که دانلود و نصب آپدیت ها را به خود شما واگذارد، پس خیلی مهم است که زمانی که آپدیت ها آماده هستند، سیستم به شما این را اعلام کند. و همین کار را هم انجام می دهد، اما تنها در صفحه‌ی ورود به ویندوز (Logon screen). آیکون سیستم برای پیغام " آپدیت ها آماده هستند" ناپدید شده است، بنابراین اگر به طور منظم سیستم خود را خاموش یا restart نکنید، هر چقدر هم که آخرین بسته امنیتی ویندوز مهم باشد، شما در مورد آنها مطلع نخواهید شد.

و همانند بسیاری از مشکلات دیگر ویندوز 8، خیلی از سازندگان برنامه ها خیلی سریع راه حل هایی برای این مشکلات ارائه کرده اند، و در حال حاضر چند ابزار رایگان برای حل این مشکل شما وجود دارد. برنامه Windows Update Notification Tool یاWindows Update Notifier را نصب کنید تا پیغام " آپدیت ها آماده هستند" به سیستم شما باز گردد.



2131930629a861ccf85b80dccfa53878.jpg


بستن راحت برنامه‌ها
بستن یک برنامه در ویندوز 8 گاهی می‌تواند عجیب باشد. شما باید آن را از بالای صفحه به پایین ترین قسمت صفحه بکشید _ که این می‌تواند مسافت زیادی را شامل شود _ و اگر این کار در میان مسیر متوقف شود، پنجره‌ی شما دوباره آشکارشده و باید از ابتدا شروع کنید.

راه حل؟ ویندوز را مجبور کنید بدون اینکه نیاز باشد برای مسافتی طولانی برنامه را بکشید آن‌ها را ببندد. این کار به شکل زیر عمل می‌کند:

REGEDIT را بازکرده (Win +R > بنویسید Regedit > اینتر کنید) و دنبالHKEY_CURRENT_USER>Software>Microsoft>Windows>CurrentVersion>ImmersiveShellSwitcher بگردید (Ctrl + F را برای بازکردن پنجره جستجو بزنید). متغیر DWORD جدیدی با نام MouseCloseThreshold و TouchCloseThreshold ایجاد کنید.

این گزینه مشخص می‌کند کاربرانی که از موس و صفحه لمسی استفاده می‌کنند، لازم است تا چه اندازه‌ای برنامه ها را درگ کنند تا بسته شوند. با قرار دادن این عدد روی بیش‌ترین مقدار یعنی 1000 شروع کنید. سیستم را راه‌اندازی مجدد کرده و مشاهده خواهید کرد که حالا برای بستن برنامه لازم است نصف مسیر قبل را طی کنید و برنامه به درستی بسته می‌شود. این کار آسان تر و سریع تر است.

البته اینکار ممکن است باعث شود شما برنامه ها را به طور تصادفی ببندید. اگر این اتفاق زیاد می افتد، مقدار کلیدRegistry مربوط را کمی کاهش دهید ( کمترین مقدار ممکن 1 است، قرار دادن عدد 0 باعث می شود که دیگر نتوانید برنامه ها را با این روش ببندید) دوباره راه‌اندازی کرده و امتحان کنید. اگر شما این تنظیمات را دوست نداشته و روش پیش‌فرض ویندوز را ترجیح می‌دهید، این کلید ساخته‌شده را پاک‌کنید.



تنظیم یک عکس به عنوان رمز عبور
ویندوز 8 به شما توانایی ایجاد اسم رمز تصویری را می‌دهد. شما یک تصویر را انتخاب کرده و روی آن ترکیبی از ضربات، خطوط و دایره‌ها را ایجاد می‌کنید. تنها شخصی که بتواند این الگو را دوباره ایجاد کند قادر به ورود خواهد بود. مراحل زیر را به ترتیب برای امتحان این قابلیت طی کنید.

Win + I > More PC Settings > Users > Create a Picture Password



5ffb63102fa1e2bfc083d98ad44365cd.jpg


Hibernate یا Sleep
شما لزوماً گزینه‌های Hibernate یا Sleep را در منوی shutdown ویندوز 8 مشاهده نخواهید کرد. اما اگر لازم باشد، می‌توانید آن‌ها را برگردانید.

Control Panel Power Options را بازکرده و در قسمت سمت چپ روی Choose what the power buttons do کلیک کنید.

اگر لینک Change settings that are currently unavailable را مشاهده می‌کنید روی آن کلیک کنید. اگر ویندوز شما متوجه شود که سیستمتان از Hibernate یا Sleep پشتیبانی می‌کند، آن را نشان خواهد داد. باکس‌های کنار هر چیزی که دوست دارید نشان داده شود را تیک بزنید. روی Save Changes کلیک کرده و حالا در بخش shutdown گزینه‌های جدید را خواهید دید.



ساده کردن جستجو
به طور پیش‌فرض ویندوز 8 تمام گروه های برنامه ها را در نتایج جستجو نشان میدهد. اگر هیچوقت قصد استفاده از بعضی از اینها را ندارید، Win + I > Change PC Settings > Search را انتخاب کرده و هر برنامه‌ای که نمی‌خواهید در نتایج جستجو نشان داده شود را انتخاب کنید. با اینکار لیست نتایج شما در آینده کنترل‌پذیرتر خواهد بود.



ذخیره‌ی پهنای باند
اگر چندین بخش زنده روی صفحه‌ی START نصب‌ کرده باشید، ممکن است متوجه شوید که آن‌ها از پهنای باند زیادی استفاده می‌کنند. اگر شما یک اتصال محدود یا کم سرعت دارید این وضعیت برای شما مشکل ساز خواهد شد. اما ویندوز 8 راه حلی را پیشنهاد میدهد که ممکن است به شما کمک کند.

روی اتصال شبکه در نوار وظیفه (یا نوار Charms در صفحه‌ی START) کلیک کرده و روی اتصال شبکه خود در این بخش راست کلیک کنید و Set as metered connection را انتخاب کنید (تنها در شبکه‌های WIRELESS این گزینه را مشاهده خواهید کرد). در این وضعیت، ویندوز کاری که این بخش‌های زنده انجام می‌دهند را محدود کرده و تنها به دانلود آپدیت های ویندوز اولویت می‌دهد و تعدادی محدودیت دیگر هم ایجاد می‌نماید. برای بازگرداندن این تغییرات دوباره روی اتصال راست کلیک کرده و Set as unmetered را انتخاب کنید.



5cbef4aa72c3205df2c395c3fe483b10.jpg


صفحه‌کلید لمسی
به طور پیش‌فرض صفحه‌کلید لمسی با موارد زیر به شما کمک می‌کند: پخش صدا زمانی که تایپ می کنید، بزرگ کردن کلمه اول در جمله (برای زبان انگلیسی)، اضافه کردن نقطه اگر شما دوبار Spacebar را بزنید، و بیشتر. اگر هر کدام از این‌ها برای شما مفید نبودند می‌توانید آن قابلیت را خاموش کنید. تنها به Win + I > Change PC Settings > General رفته و صفحه‌کلید را با توجه به نیازهای خود شخصی سازی کنید.



همگام‌سازی و خصوصی‌سازی
یکی از مفیدترین قابلیت‌های ویندوز 8 توانایی همگام‌سازی تغییرات با سیستم و ابزارهای شماست. بنابراین اگر Windows Phone را با مخاطبان، جزئیات ایمیل و .... تنظیم کرده باشید، و از همان اکانت زنده در ویندوز 8 استفاده کنید، این اطلاعات به ویندوز شما منتقل می شود که خیلی مناسب است.

البته این همیشه ایده‌ی خوبی نیست. برای مثال اگر چند نفر از یک کامپیوتر استفاده می کنند، شاید نخواهید کلمه‌ی عبور وب‌سایت شما منتقل شود. در این شرایط کلید ویندوز را نگه داشته و I را فشار دهید و Change PC Settings > Sync Your Settings را کلیک کرده و هر چیزی که ترجیح می‌دهید تا به اشتراک گذاشته نشود را غیرفعال کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا