تفاوت میان کابل های av و hdmi

A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
کابل ارتباطی صوت و تصویر یکی از موارد مهم در ارتباط دستگاه ها با یکدیگر است و کابل AV بیشترین کاربرد را در این زمینه دارد. این نوع ارتباط منحصرا مربوط به یک سیستم می باشد و برای هر دستگاه نیاز به کابلی مجزا است. کابل AV همان ۳ کابل قرمز ، سفید ، زرد معروف می باشد که یکی برای تصویر و دو تا برای صوت استفاده می شود .
(HDMI ( High Definition Multimedia Interface نوع دیگری از این نوع ارتباط می باشد که به دلیل داشتن تفاوتها و فواید مهمی نسبت به کابل AV در جایگاه ارزشمندتری قرار دارد. انتقال اطلاعات بصورت دیجیتال، بین سیستم ها، مهمترین فرق این دو نوع کابل می باشد.


توانایی انتقال دیتاهای دیجیتال، در واقع به این معناست که سیگنال دیجیتالی منتقل شده از دستگاه ها نیازی به تبدیل شدن به حالت آنالوگ ندارد و این موضوع باعث حفظ کیفیت سیگنال می شود. در نتیجه استفاده از کابل HDMI در نمایشگرهای دیجیتالی ( LCD و پلاسما و HDTV )، یک امر ضروری محسوب می شود.
حسن مهم دیگری که این کابل ها دارند، این است که تعداد سیم های ارتباطی از دستگاه های مختلف را کاهش می دهند و باعث می شوند که یک نمایشگر با چند منبع ورودی نیاز به کابل های متعدد نداشته باشد و در نتیجه از ازدحام بی مورد سیم ها در پشت دستگاه جلوگیری می شود. این برتری به دلیل وجود سیگنالی به نام CEC ( سیگنال انتخاب منبع ) می باشد که اطلاعات ویدیو را به همراه نزدیک به ۸ کانال سیگنال صوتی به دستگاه پخش انتقال می دهد و قابلیت انتخاب را برای کاربر فراهم می سازد.
همچنین ماهیت دیجیتالی سیگنال انتقالی در کابل HDMI باعث کاهش نویز می شود که وجود این اغتشاش دلیل اصلی بی کیفیت شدن تصویر در سایر ارتباطات است. کابل های AV به دلیل حمل سیگنال اصلی ( حالت آنالوگ )، آن را به شدت مستعد نویزپذیری، به ویژه زمانی که کابل پوشش مناسبی ندارد، می کنند. این موضوع فقط در زمان ایجاد ارتباطات ناصحیح پیش می آید، اما استفاده از کابل HDMI این کار را ساده تر کرده و ضمنا شلوغی سیم ها را به دنبال ندارد.
خلاصه :
  1. کابل AV ، آنالوگ و کابل HDMI دیجیتال عمل می کند.
  2. استفاده از کابل HDMI برای تصاویر HD ضروری است.
  3. یک کابل HDMI نیاز به ۳ تا ۶ کابل AV را مرتفع می سازد.
  4. کابل AV در مقایسه با HDMI بسیار نویزپذیر می باشد.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا