توسعه دادن عملیات «کشیدن و رها کردن» فایلها و پوشهها در ویندوز 7 و 8

Night Spirit

Night Spirit

گنده تالار !
مدیر ارشد تالار
همانطور که میدانید در سیستم عامل ویندوز میتوانید به وسیله نگهداشتن کلیک چپ ماوس و کشیدن و رها کردن فایلها و پوشهها بر روی یک پوشه، آنها را به پوشه مورد نظر خود منتقل کنید (Drag & Drop). این روش تنها باعث منتقل شدن (Cut) فایلها و پوشهها به پوشه دیگر خواهد شد و امکان کپی کردن (Copy) فایلها وجود ندارد. در این ترفند قصد داریم به معرفی ترفندی ساده اما بسیار کاربردی بپردازیم که به وسیله آن میتوانید با کشیدن و رها کردن فایلها و پوشهها، آنها را علاوه بر منتقل کردن، کپی کنید. حتی با این روش میتوانید فایل شورتکات آنها را نیز به جای اصل فایل به پوشه جدید منتقل کنید. این ترفند بر روی ویندوز 7 و 8 امکانپذیر است.

بدین منظور:
ابتدا یکبار بر روی فایل یا پوشهای که قصد جابجایی آن را دارید کلیک کنید.
سپس به وسیله نگهداشتن دکمه راست کلیک، این فایل یا پوشه را بکشید و بر روی پوشه مورد نظر خود رها کنید.
خواهید دید که فایل مستقیماً منتقل نشده و منویی نمایش داده میشود:
با انتخاب Copy here فایل یا پوشه به پوشه جدید کپی میشود و اصل فایل همچنان باقی میماند.
در صورت انتخاب گزینه Move here فایل یا پوشه کاملاً به پوشه دیگر منتقل شده و دیگر اثری از اصل فایل در محل قبلی نخواهد بود.
همچنین با انتخاب Create shortcuts here یک فایل میانبر از فایل یا پوشه در پوشه مورد نظر ایجاد میشود و اصل فایل سر جای خود باقی میماند.
با انتخاب Cancel نیز این عملیات انجام نخواهد شد.
منبع:ترفندستان
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا