تولید گوشی ویندوز فونی توسط glx در ایران!

  • شروع کننده موضوع KaShKoOl
  • تاریخ شروع
KaShKoOl

KaShKoOl

یه مرد تنها و خسته
کاربر ماندگار
b98bd69441e550db1e8136c0c7a86dff.jpg

ما نیز مانند شما تعجب کردیم وقتی از دهان مدیران شرکت جی ال ایکس شنیدیم این شرکت در صدد طراحی و تولید گوشی ویندوز فونی در ایران است. بیشترین جای تعجب نیز در این قسمت است که چگونه گواهینامه (license) این سیستم عامل همراه را که صدور آن در دست غول امریکایی بازار دیجیتال یعنی مایکروسافت است.
جواد سعیدی رئیس هیات مدیره شرکت ارتباط همراه گویا اروند (جی ال ایکس) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار دیجیاتو گفت: به زودی تولید گوشی ویندوزفون را کلید می زنیم.
وی افزود: ما چند ماهی است در فکر تولید ویندوز فون هستیم و این در برنامه ما بوده است و به همت متخصصان خود به زودی این کار را انجام خواهیم داد.

ما که مانند شما تعجب کردیم و از طرفی می دانستیم دریافت گواهینامه تولید گوشی با سیستم عامل ویندوز فون در داخل ایران ممکن نیست، از رئیس هیات مدیره شرکت جی ال ایکس پرسیدیم: چگونه لایسنس را از مایکروسافت دریافت می کنید؟
سعیدی به ما پاسخ داد: ما در برخی از کشورهای منطقه و دنیا، مانند امارات، قطر، بحرین و تایوان برندی را با نام جی ال ایکس ثبت کرده ایم و نام جی ال ایکس را در این کشورها صاحب شده ایم. هر چند که از این کشورها می توانیم برای دریافت این مجوز اقدام کنیم ولی ترجیح دادیم مانند مجوز اندروید برای این مجوز نیز از اقدام کنیم.

858ec42e4bfedaef07025dc0cdd3f9b3.jpg

به گفته این مدیر شرکت جی ال ایکس، مشکل اصلی برای تولید گوشی های هشت هسته ای عدم تولید چیپ ست هشت هسته ای توسط شرکت MediaTek تایوان بود که با رفع این مشکل به زودی این گوشی ها را نیز تولید و به بازار عرضه خواهد شد.
تولید گوشی ویندوزفونی در ایران از جهات مختلفی مورد بحث است، اما نکته کار اینجاست که اگر می شود به این راحتی و با ثبت یک شرکت در کشورهای دیگر مشکل ثبت مجوز ویندوزفون را گرفت، چرا در بقیه این موارد این کار نمی شود و چرا برای دریافت مجوز از دیگر شرکت ها مانند اپل هیچ اقدامی صورت نمی گیرد؟ و در پایان اینکه اگر اقدام های اینچنینی هست چرا به مردم و اصحاب رسانه اطلاع رسانی نمی شود؟


منبع دیجیاتو
 
M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
میتونه یه اتفاق خیلی خوب باشه :)
 
Real Feeling

Real Feeling

پسر دایی
کاربر فعال
یادتون باشه شرکت جی ال ایکس همه محصولاتش به نوعی چینی هست ودرداخل تولیدنمیشه پس هیچ فایده ای نداره
 
KaShKoOl

KaShKoOl

یه مرد تنها و خسته
کاربر ماندگار
یادتون باشه شرکت جی ال ایکس همه محصولاتش به نوعی چینی هست ودرداخل تولیدنمیشه پس هیچ فایده ای نداره
به قول یه دوستی شرکت سامسونگ هم یه زمانی یخچال میساخت موتورش آمریکایی بود ولی الان خودش موتورشو میزنه بهتر از امریکایی
اینم بگم که همین شرکت باعث شده کلی آدم تو جنوب کشور صاحب شغل باشن پس صد در صد فایده داره و جای پیشرفت بسیاری داره
 
KaShKoOl

KaShKoOl

یه مرد تنها و خسته
کاربر ماندگار
میتونه یه اتفاق خیلی خوب باشه :)
من موندم چجوری میخواد بشه
گوشی ایرانی دستت بگیری بعد region رو بزنی آمریکا خخخخخخخخخخخخخخ
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا