جلوگیری از باز شدن فایلها در محیط Metro در «ویندوز 8»

Night Spirit

Night Spirit

گنده تالار !
مدیر ارشد تالار
در صورتی که پس از نصب ویندوز 8، در محیط دسکتاپ یا Windows Explorer به عنوان مثال یک فایل تصویری را اجرا کنید خواهید دید که ویندوز مجدد به محیط Metro بازگشته و تصویر در این محیط باز خواهد شد. این موضوع برای کاربرانی که عادت داشتهاند تصویر توسط ابزار Windows Photo Viewer و در همان محیط باز شود چندان ایدهال نیست. علاوه بر این، فایلهای صوتی و تصویری نیز به همین صورت اجرا خواهند شد نه توسط Windows Media Player. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه تغییر نرمافزار اجراکننده پیشفرض فایلها در محیط ویندوز 8 بپردازیم.

بدین منظور:
ابتدا کلید Win را فشار داده و در قسمت جستجو عبارت Default Programs را وارد نموده و Enter بزنید.
در پنجره باز شده بر روی Set your default programs کلیک کنید.
در لیست برنامههای موجود، Windows Photo Viewer را انتخاب نموده و بر روی گزینه Set this program as default کلیک کنید.
با این کار عکسها از این پس به طور پیشفرض توسط Windows Photo Viewer باز خواهند شد.
همچنین این کار را با برنامه Windows Media Player انجام دهید تا فایلهای صوتی و تصویری نیز به طور پیشفرض توسط Windows Media Player اجرا شوند.
البته دقت داشته باشید شما میتوانید برای اجرا این فایلها، اجراکنندههای مورد نیاز دیگر خود را نصب کنید و آنها را به عنوان اجراکننده پیشفرض انتخاب نمایید.
منبع:ترفندستان
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا