جواب سوالات شما درباره لمینت

  • شروع کننده موضوع t.akbari2191
  • تاریخ شروع
T

t.akbari2191

کاربر تالار
کاربر تالار
Banned
زیبایی دندان ها باعث چند برابر شدن زیبایی صورت می شود و از آنجا که همه افراد به زیبایی خود اهمیت می دهند و به دنبال سفید و مرتب کردن و لمينت دندان هستند و تبلیغات شبکه های اجتماعی و دندان پزشکان نیز مردم را بیشتر تشویق به لمينت کردن میکنند ولی باید توجه داشته باشیم که آیا لمينت برای همه دندان ها لازم است؟
چه افرادی متقاضی لمينت هستند:
برخی افراد به دلیل سایش یا ضربه و یا بد رنگ بودن دندان هایشان از دندان ها و لبخندشان رضایت ندارند و به دلیل موقعیت شغلی یا زمانی قادر به انجام ارتودنسی نیستند این افراد میخواهند از زمان 1 تا 2 ساله ارتودنسی دوری کنند و در مدت 1 تا 2 هفته به نتیجه دلخواه برسند بنابر این لمينت را انتخاب می کنند.
درباره لمينت :
در روش لمينت سطح بیرونی دندان ها با مواد مخصوص برای بهبود زیبایی و رفع آسیب های دندان پوشانده می شود .لمينت برای رفع مشکلات فیزیکی و زیبایی دندان های جلویی نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.که البته تنها راه حل لمينت نیس و روش های دیگر جایگزین هم وجود دارد.
پس از لمينت چه مراقبت هایی لازم است؟
رعایت بهداشت دهان مثل مسواک زدن ،نخ دندان و استفاده از دهان شویه برای افرادی که لمينت می گذارند لازم است.این افراد باید از فشار بیش از حد روی دندان خودداری کنند و عادات بد مثل جوییدن اشیا و غذاهای سفت را کنار بگذارند زیرا لمينت در برابر ضربه بسیار حساس و آسیب پذیر است.همچنین ورزشکارانی که ورزش رزمی میکنند باید از محافظ دهانی مخصوص استفاده کنند یا از روش های دیگر جایگزین استفاده کنند.
ارتودنسی یا لمينت :
در مواقعی که رنگ و فرم دندان ها مشکلی ندارد و فقط به هم ریخته است یا بین دندان ها فاصله وجود دارد و یا در موقعیت نا مناسب قرار دارند با اندکی صبر بدون تراش دادن دندان با روش ارتودنسی میتوان به نتیجه دلخواه رسید.
انواع لمينت ؟
لمينت بر 2 نوع است.سرامیکی و کامپوزیتی.در نوع سرامیکی نسبت به کامپوزیتی دندان ها بیشتر تراش داده می شوند. در این روش دندان ها پس از تراش قالب گیری می شوند و در لابراتور کامپوزیت ساخته شده و در مطب روی دندان باند شوند. ولی لمينت کامپوزیتی مستقیمأ با کامپوزیت روی دندان در مطب ساخته میشود.البته نه در همه مواقع.
چه درمان هایی را می توان جایگزین لمينت کرد؟
ارتودنسی روش مناسبی برای جایگزین لمينت است در مواقعی که دندان ها شکل و موقعیت مناسبی ندارند ولی در مواقعی که دندان ها شکل و موقعیت مناسب دارند و فقط رنگ مناسب ندارند از بلیچینگ یا به عبارتی سفید کردن دندان می توان استفاده کرد.
طول عمر لمينت ؟
اگر لمينت سرامیکی خوب ساخته شود طول عمر آن به طور متوسط 16 سال و طول عمر لمينت کامپوزیتی 10 سال است و بعد از این مدت ممکن است به ترمیم یا تعوض لمينت دندان نیاز باشد.در لمينت های کامپوزیتی بعد از چند سال تغییر رنگ دیده می شود ولی لمينت سرامیکی تغییر رنگ نمیدهد ودوام خوبی دارد.
تفاوت لمينت سرامیکی و لمينت کامپوزیتی؟
عمر لمينت های سرامیکی بیشتر است و مراحل ساخت طولانی تری دارند و هزینه آن ها نیز بیشتر است.اما لمينت کامپوزیتی هزینه کمتری دارد و زمانئ کمتری صرف ساخت آن می شود و زودتر به ترمیم یا تعویض نیاز پیدا می کند.ساخت لمينت باید پس از صحبت و رسیدن به تفاهم بین پزشک و متقاضی انجام شود.
فرم لمينت بر چه اساسی تعیین میشود؟
عمده ترین عواملی که برای تعیین فرم لمينت مهم هستند عبلارتند از:فرم صورت،ارتفاع دندان ها،فاصله میان فک ها در حالت استراحت،فرم قوس فک،فرم لب ها در حالت لبخند و استراحت و غیره.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا