حافظه دیجیتالی شما

P@rtiz@n

P@rtiz@n

ريزه ميزه تالار
مدیر بازنشسته
روزها همین طور که می گذرد و بیشتر جلو می رویم، تفاوت را با گذشته بیشتر می توان احساس کرد. انسان ها این روزها روی بال سرعت نشسته اند و گویا به هیچ وجه قصد ندارند که کمی آرام تر حرکت کنند. همه ابزارهای اطرافمان دیجیتالی شده اند و ما حتی نمی توانیم که لحظه ای بر سر انتخاب هایی که برای استفاده از ابزارهای دیجیتالی انجام می دهیم، درنگ داشته باشیم زیرا جهان فناوری ها برای ما نخواهد ایستاد و با همین سرعت به روند حرکتی خود ادامه خواهد داد. تلفن های هوشمند، رایانه ها و لپ تاپ ها تنها نمونه بسیار کوچکی از پیشرفت هایی است که امروزه شاهد آن هستیم. نکته بسیار مهمی که در این میان به چشم می خورد این است که تمامی داده ها و اطلاعاتی که در اطرافمان وجود دارند همه به نسخه هایی دیجیتالی تبدیل شده اند و دیگر خبری از دفتر و کتاب های کاغذی گذشته نیست. حتی سیستم های اداره های دولتی هم مکانیزه شده است و نامه هایی که در گذشته در پوشه های مختلف به صورت کاغذی رد و بدل می شد، در حال حاضر در کارتابل های مختلف و در نسخه های دیجیتالی در میان کاربران و مدیران منتقل می شوند. با این اوصاف برای ذخیره سازی این همه داده دیجیتال باید یک حافظه بسیار قوی و با ظرفیت بالا داشته باشیم. یکی از نکاتی که تولید کنندگان سخت افزار در حال حاضر به آن توجه ویژه ای دارند، تولید هاردهایی با ظرفیت و سرعت انتقال داده بسیار بالاست و به این ترتیب کیفیت یک حافظه دیجیتالی یا همان هارد افزایش پیدا خواهد کرد. در این هفته فوت و فن قصد داریم که نکاتی را در مورد هارد به شما آموزش دهیم تا با رعایت آن ها هم بتوانید طول عمر هارد خود را افزایش دهید و هم این که اگر زمانی قصد خرید یک هارد جدید دارید باید بدانید که چه نکاتی بیشتر از همه دارای اهمیت است.
● معضلی با نام درگاه
بسیاری از کاربران در هنگام خرید یک سیستم اطلاعات کافی در مورد آن ندارند و همین موضوع باعث می شود که به فروشنده به طور کاملی اطمینان کنند و در بسیاری از موارد ممکن است که نیازهایشان به درستی شناخته نشده و پاسخ داده نشود. با توجه به این موضوع خوب است که تا حد ممکن اطلاعاتمان را بالا ببریم و پس از شناسایی نیازهایمان اقدام به خرید کنیم. در مورد هارد دیسک ها باید گفت که به طور معمول خصوصیتی به نام درگاه دارند که با توجه به انواع مختلف آن با مادربورد ارتباط برقرار می کنند. درگاه های قدیمی به دلیل این که در هنگام نصب مشکلاتی را ایجاد می کنند و سرعت بسیار پایینی در انتقال اطلاعات دارند کمتر تولید شده و استفاده می شوند. درگاه های pata قدیمی شده جزو این دسته قرار دارند و به جای آن ها امروزه بیشتر از هاردهای با درگاه های sata استفاده می شود که سرعت بالاتری دارند و همچنین کابل آن ها فضای بسیار کمتری را در کیس اشغال می کند.
● حافظه داخلی هاردها
به حافظه داخلی هارد دیسک ها، بافر گفته می شود و وظیفه اصلی این حافظه این است که مانع این شود که عملیات خواندن و نوشتن در هارد دیسک ها کند به نظر برسد. بسیاری از افراد به اشتباه فکر می کنند که هر چه این حافظه داخلی پر سرعت تر باشد، به دنبال آن هارد دیسک سرعت بیشتری خواهد داشت. اما باید بدانید که شرکت های تولید کننده هارد از این موضوع برای بالا بردن میزان فروششان استفاده می کنند و در حقیقت میزان حافظه داخلی فقط با تفاوت بسیار کمی عملکرد ظاهری یک هارد را بهبود خواهد بخشید و جالب است که این نکته را بدانید که تا چند سال پیش، هیچ خبری از این حافظه های داخلی نبود و در حقیقت این موضوع ترفند نوینی است که تولید کنندگان و فروشندگان برای بهتر فروش رفتن محصولاتشان به کار می گیرند.
● بچرخ تا بچرخیم
هر چه سرعت چرخش یک هارددیسک بیشتر باشد زمان دستیابی به اطلاعات روی آن هم کمتر خواهد شد و به این ترتیب کارآیی هارد شما افزایش پیدا خواهد کرد. پس به این نکته توجه داشته باشید که سرعت چرخش یک هارد دیسک هم از نکات مهمی است که می تواند عملکرد هارد شما را بهبود ببخشد. معمولا سرعت هارد دیسک های sata موجود در بازار در حدود ۷۲۰۰ دور در دقیقه است و تفاوت زیادی در این مورد با هم ندارند.
● صدا و گرمای کمتر
شاید تا به حال شده باشد که صداهای عجیب و غریبی از رایانه تان شنیده باشید یا این که به یکباره احساس کنید که به شدت گرم شده است. این موضوع یکی از فاکتورهای بسیار کلیدی است که بسیاری از کاربران در هنگام خرید اصلا به آن توجه نمی کنند. شما به عنوان یک کاربر حرفه ای باید بدانید که نباید تنها به ویژگی های کلی یک هارد دیسک توجه داشته باشید و در نظر داشتن فاکتورهای مهمی مانند میزان صدا یا گرمای تولید شده توسط هارد دیسک هم می تواند به شما در عملکرد بهتر هاردتان کمک بسیاری کند.
اگر هارد دیسک شما گرمای بسیار زیادی را تولید کند این موضوع در درجه اول باعث می شود که کارآیی هارد در دراز مدت کاهش پیدا کند و بعد از آن هم باعث صدمه دیدن دیگر بخش ها خواهد شد و مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت که توسط کاربر به آسانی قابل تشخیص نخواهد بود. اگر هارد شما صدای کمتری را تولید این موضوع به شما کمک می کند که در هنگامی که احتیاج به تمرکز دارید یا در زمان هایی مانند نیمه شب ها که با رایانه تان کار می کنید، مشکلات کمتری از این بابت داشته باشید. پس فراموش نکنید که اگر به این موضوع توجه نداشته باشید می تواند در آینده برای شما دردسرساز شود. با تمامی این توصیه ها سعی کنید که در زمان خرید به نکاتی مانند ظرفیت هارد توجه داشته باشید زیرا هر چه ظرفیت هارد شما بیشتر باشد، در آینده کمتر به حافظه های جانبی احتیاج پیدا خواهید کرد و تمامی اطلاعات شما به صورت منظم و سرجمع خواهد بود.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا