حذف خودکار فایلهای فشرده پس از خروج از حالت فشرده در نرمافزار winrar

  • شروع کننده موضوع Night Spirit
  • تاریخ شروع
Night Spirit

Night Spirit

گنده تالار !
مدیر ارشد تالار
نرمافزار WinRAR بدون شک معروفترین و محبوبترین نرمافزار در زمینهی فشردهسازی فایلهاست. در این نرمافزار علاوه بر فشردنسازی فایلها، میتوان فایلهای فشرده با پسوندهای zip ،rar و... را نیز از حالت فشرده خارج کرد. در WinRAR قابلیتی وجود دارد که به وسیلهی آن میتوان پس از Extarct نمودن یک فایل فشرده (خارج کردن آن از حالت فشرده)، آن را به طور خودکار حذف کرد. چرا که معمولاً پس از خارج کردن محتویات فایل از حالت فشرده دیگر احتیاجی به فایل فشرده نخواهیم داشت. همچنین با این کار در حجم پر شدهی هارددیسک نیز صرفهجویی خواهیم کرد. در این ترفند به معرفی نحوهی انجام این کار خواهیم پرداخت.
بدین منظور:
ابتدا بر روی یک فایل فشرده که قصد خارج کردن آن از حالت فشرده را دارید راست کلیک کرده و Extract files را انتخاب نمایید.
در پنجرهی باز شده به تب Advanced بروید.
اکنون به قسمت Delete archive توجه کنید:
به طور پیش فرض این قسمت بر روی Never تنظیم شده است. به این معنی که فایلهای فشرده پس از خروج از حالت فشرده حذف نخواهند شد.
گزینهی Ask for confirmation به این معنی است که از این پس به هنگام خارج کردن فایلها از حالت فشرده از شما سوال میشود که آیا قصد دارید این فایل فشرده را حذف کنید یا خیر.
در نهایت گزینهی Always که به معنی این است که از این پس، پس از خروج فایل از حالت فشرده، فایل به طور خودکار حذف میشود.
پس از انتخاب گزینهی مورد نظر بایستی به تب General بازگردید و Save settings را انتخاب کنید تا این تنظیم ذخیره شده و بر روی تمامی فایلهای فشرده از این پس اعمال شود.
لازم به ذکر است فایل پس از حذف راهی Recycle Bin ویندوز میشود.
منبع:tarfandstan.com
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا