حسن رضیانی درگذشت!

M

mr.meysam

کاربر تالار
کاربر تالار
حسن رضیانی بازیگر سینما و تلویزیون دارفانی را وداع گفت.

حسن رضیانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری و ۲ ماه بستری شدن در بیمارستان در سن هشتاد و سه سالگی دارفانی را وداع گفت. این بازیگر که پیش از انقلاب در فیلم های بسیاری به ایفای نقش پرداخته و مدت‌ها با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد، صبح روز ششم شهریورماه در یکی از بیمارستان های تهران چشم از جهان فروبست.
0044e17bbde063c6b8a9e8271b64e1de.jpg


او سال ۱۳۱۰ در مشهد متولد شد و دوران دبیرستان را آنجا سپری کرد. بعد از دبیرستان به تهران آمد و به هنرستان عالی رفت و در رشته تئاتر و فن بیان فارغ التحصیل شد. چند سالی هم به عنوان استاد در مدرسه عالی دختران ایران در ونک به ۲۵۰۰ نفر فن بیان تدریس کرد. او از سن ده سالگی وارد کار تئاتر شد و کار سینما را با مهدی رئیس فیروز در سال ۱۳۳۸ با فیلم «فرشته وحشی» شروع کرد.

وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم در چند سریال تلویزیونی از جمله مجموعه های تلویزیونی «پدرخوانده» و «عمارت فرنگی» به کارگردانی محمدرضا ورزی نقش هایی را ایفا کرده بود، این هنرمند درسال ۱۳۸۲ در فیلم سینمایی «بله برون» به کارگردانی داوود موثقی نیز نقشی کوتاه بر عهده داشت.

درگذشت این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون را به جامعه هنری کشور تسلیت می گوییم و برای بازماندگان وی آرزوی صبر داریم.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا