حفظ و نگهداری هر چه بهتر از cdها

P@rtiz@n

P@rtiz@n

ريزه ميزه تالار
مدیر بازنشسته
شاید در عصر حاضر غیر ممکن باشد که فردی از کامپیوتر استفاده کند و سر و کاری با cd نداشته باشد! دیگر حتی رایترها نیز در اکثر خانه ها پیدا میشود و cd یکی از متداول ترین راه ها برای تبادل اطلاعات از یک به کامپیوتر به کامپیوترهای دیگر است. هم اکنون قصد داریم تعدادی ترفند مفید برای نگهداری و مراقبت هر چه بهتر از cdها معرفی کنیم.




۱- توجه داشته باشید که cdهای خود را هرگز در نزدیکی مدارهای مغناطیسی مانند آهن ربا و باندهای ضبط قرار ندهید، زیرا از عمر cd شما کم خواهد شد.


۲- هرچند وقت یکبار cd خود را درون cd-rom قرار دهید و آن را به طور کامل مرور نمائید زیرا استفاده نکردن از cd باعث کم شدن عمر آن میشود.


۳- قبل از استفاده از cd و قرار دادن آن در cd-rom از سلامت cd-rom خود مطمئن شوید زیرا بعضی از cd-romهای متفرقه و از کار افتاده باعث میشود cd شما خدشه دار شود. اگر با این مشکل روبرو هستید حتمن cd-romر خود را به یکی از مراکز تعمیراتی نزدیک نشان بدهید.


۴- حتماً بعد از استفاده از cd آن را درون قاب قرار دهید و آن را بر روی میز رایانه خود رها نکنید .


۵- cd های خود را از گرد و غبار و نور مستقیم آفتاب دور نگه دارید و اگر cd شما به هر دلیل آلوده به گرد و غبار شد حتماً قبل از استفاده از آن cd خود را به طور کامل تمیز نموده تا گرد و غبار موجود به داخل cd-rom شما منتقل نشود.


۶- بهترین دمای نگهداری cd بین ۵ تا ۴۵ درجه سانتیگراد میباشد.


۷- از پاک کردن cd با کف دست خودداری نمائید (از تماس مستقیم دست با پشت cd پرهیز کنید).


۸- از نوشتن با اجسام نوک تیز برروی cd خود داری نمائید. توجه داشته باشید که هرگز cd خود را با آب، الکل، استن، بنزین و موادی مانند آنها تمیز نکنید؛ زیرا این مواد به علت قدرت پاک کنندگی بالایی که دارند باعث از بین رفتن لایه پشتی cd و خدشه دار شدن آن میشوند.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا