اختصاصی حفظ کردن فرمول های درسی

A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
c37b51e3fa6fa3b5401086ede2583296.jpg

تا به این جا به خوبی با تکنیک های حافظه آشنا شدیم و روش های حفظ کردن اعداد و کلمات را با استفاده از تکنیک قصر حافظه (Method of Loci) آموختیم.
در این پست از پرشین بکس روش حفظ کردن فرمول های کتاب درسی با استفاده از تکنیک های حافظه را به شما آموزش می دهیم. با این روش به راحتی خواهید توانست پیچیده ترین فرمول ها را حفظ کرده و به خوبی به خاطر بیاورید.

روش کار بسیار ساده ست.
ما ابتدا برای حروف A تا Z نمادی طراحی می کنیم. این نماد می تواند بر اساس صدا و یا شکل حروف باشد. در زیر تصویری از نمادهای ما را مشاهده می کنید که بر طبق صدا و بعضاً شکل حروف انتخاب شده اند.
4f02cf81d2ba1.png


توجه کنید که برای تاثیر گذاری بیشتر پیشنهاد می کنم نمادها را خودتان طراحی کنید تا راحت تر در ذهنتان بمانند.
سپس باید برای علائم ریاضی که در فرمول ها استفاده می شوند نمادی طراحی کنید. در شکل زیر تصویر انتخابی ما را برای تعدادی از پرکاربردترین علائم مشاهده می کنید.


152ba13e397c2.png



حالا به راحتی می توانید فرمول ها را به تصویر تبدیل کرده و در مکان ذهنی خود قرار دهید. برای مثال فرمول ساده ی V=RI را با این روش حفظ می کنیم. طبق جداول بالا، V دره، R آرنولد ( یا آرد) و I آیفون می باشد.
می توانیم تصور کنیم که آرنولد لبه ی دره نشسته و با گوشی آیفون خود بازی می کند. به همین راحتی! البته این مثال بسیار ساده بود اما شما می توانید به کمک خلاقیت خود تصاویری بسیار قوی تر برای فرمول های پیچیده تر استفاده کنید.
 
H

hosseinlaki

کاربر تالار
کاربر تالار
سلام ممنون از پست خوبتون فقط چرا تصاویر نمادها دیده نمیشه؟
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا