حل مشکل حروف فارسی در نوکیا

Night Spirit

Night Spirit

گنده تالار !
مدیر ارشد تالار
حتما کسانی که از گوشی های نوکیا استفاده می کنند با این مشکل مواجه شده اند که به دلیل پشتیبانی نکردن گوشی از زبان فارسی مجبور به استفاده از حروف عربی هستند و به همین خاطر قادر به نوشتن کلماتی که در آن از حروف گ چ پ ژ به کار رفته نیستند.

برای حل این مشکل شما باید این حروف را به حروف عربی موجود در گوشی اضافه کنید. به همین خاطر لازم است تا از محیطی خارج از گوشی شما، این حروف به الفبای عربی اضافه شود.
ساده ترین راه پیامک کردن چهار کلمه دارای حروف گ چ پ ژ از یک گوشی که از حروف فارسی پشتیبانی می کند به گوشی خودتان است. حالا این چهار کلمه را با استفاده از کلید مداد کپی کرده و به Notepad انتقال می دهیم. سپس یکی از کلمات را از Notepad کپی کرده و به قسمت نوشتاری پیامک می رویم. در اینجا شما باید زبان عربی را انتخاب کنید و بعد دیکشنری آن را از قسمت Predictive text on فعال کنید.
این کار با کلید مداد یا در گوشی های جدید با کلید انجام می شود.
سپس کلید مداد را یک بار دیگر می زنیم و با انتخاب اولین گزینه یعنی Predictive text، سمت راست آن یک منو ظاهر می شود که گزینه Insert word را انتخاب می کنیم. در این مرحله باید کلمه ای که از Notepad انتخاب کرده بودیم را در این مکان بچسبانیم که این کار هم با نگه داشتن کلید مداد یا و سپس انتخاب گزینه چسباندن، امکان پذیر است. حالا کلید Ok را می زنیم.
با استفاده از همین روش باید سه کلمه دیگر را که حاوی سه حرف فارسی هستند به دیکشنری زبان عربی انتقال دهید. مزیت این روش در این است که دیگر لازم نیست تا برای هر بار نوشتن یک کلمه فارسی این مراحل را تکرار کرد. چون حروف جدید برای همیشه به گوشی شما انتقال یافته است و حتی با خاموش کردن گوشی هم از بین نمی روند.
حالا نوبت به نوشتن پیامک های حاوی حروف فارسی می رسیم. برای مثال برای نوشتن حرف گ باید ابتدا دیکشنری را با استفاده از کلید میانبر فعال کنید. برای استفاده از حرف گ یک بار عدد شماره 8 را می زنیم و بلافاصله چند بار پشت سر هم کلید * را فشار می دهیم تا به حرف گ برسیم.
برای سایر حروف مانند چ پ ژ باید به ترتیب کلیدهای شماره 6، 2 و 5 را بزنیم و بعد باید با فشردن پشت سر هم کلید * به حرف مورد نظرمان برسیم.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا