خرید اسكایپ توسط مایكروسافت 

P4NISh3R

P4NISh3R

Comming soon...
مدیر بازنشسته
1098.jpg

كمپانی مایكروسافت اخیراً در یك خبر غافلگیركننده اعلام كرد كه كمپانی اسكایپ را به مبلغ هشت میلیارد دلار خریداری كرده است. این خبر در حالی منتشر شد كه پیش از این فیس بوك و حتی گوگل تلاش هایی برای خرید این محصول انجام داده بودند.


این اتفاق بحث های بسیاری در مورد محاسن و معایب آن برای كاربران و دو كمپانی و نیز كمپانی های رقیب برانگیخته است.

هراس ها
غفلت از اسكایپ از بزرگ ترین نگرانی هایی است كه پس از انتشار این خبر در بین كاربران مطرح شد. بسیاری از كاربران اسكایپ كه بسیار نیز به این محصول علاقه دارند، نگران این مسئله هستند كه مایكروسافت پس از این خرید به خوبی به این سرویس رسیدگی نكند و كاربران آن با مشكلات بسیار روبرو شوند. سرویس دهی اسكایپ در بهترین حالت ممكن نبوده است اما كاربران خود را تا به حال راضی نگاه داشته است.

هر زمان كه یك كمپانی توسط كمپانی دیگری خریداری می شود، این امكان وجود دارد كه تكنیسین های آن به بخش های دیگر انتقال یابند تا تكنولوژی به كار رفته در این سرویس در محصولات دیگر كمپانی خریدار نیز به كار رود.

مدیران كمپانی خریداری شده قدرت خود در مورد تصمیم گیری را از دست می دهند. این مسئله ممكن است به زاده شدن پروژه های جدیدی كمك كند كه در آینده كاربران را راضی كند اما همواره این احتمال وجود دارد كه محصول مورد نظر كیفیت همیشگی خود را از دست بدهد.

در مورد مایكروسافت، هات میل نمونه خوبی از این مسئله است. هات میل در سال ۱۹۹۷ به قیمت ۴۰۰ میلیون دلار خریداری شد. در حال حاضر هات میل را می توان از دو نگاه دید. یك سرویس نسبتاً بزرگ ای میل تحت وب كه هنوز از توییتر بیشتر كاربر دارد، و یا سرویس شكست خورده ای كه در برابر جی میل گوگل به هیچ عنوان توان رقابت ندارد.

آیا ممكن است اسكایپ نیز چهارده سال قبل (قبل یا بعد؟) همان طور به نظر برسد كه هات میل امروز به نظر می رسد؟ پیش بینی این امر غیر ممكن است اما دستكم مایكروسافت علاقه ای به رخ دادن این اتفاق ندارد.

غفلت از نسخه مك همیشه یكی از مسائل موجود پیرامون محصول اسكایپ بوده است. اسكایپ برای مك سال ها است كه چند نسخه از اسكایپ ویندوز عقب تر است و امكاناتی مانند تماس ویدیویی چندنفره هنوز در آن وجود ندارد.

به نظر می رسد كه با خریداری اسكایپ توسط مایكروسافت این مشكل نه تنها بهتر نشود بلكه كاربران اسكایپ مك با مشكلات بیشتری نیز روبرو شوند.

بدافزار ها در حال حاضر یكی از مشكلات اسكایپ هستند و البته معضل بزرگی برای مایكروسافت. اسم مایكروسافت همواره با ویروس ها و بدافزار ها گره خورده است اما با وجود این نگرانی می توان امید داشت كه این خرید مشكل چندانی در این میان به وجود نیاورد.

از اتفاق آخرین بدافزاری كه برای اسكایپ یافت شده بود و تا حدود زیادی نیز بی خطر بود، مخصوص نسخه مك این نرم افزار بود.

امیدها
تغییر چشم انداز تلفن چیزی است كه كاربران سرویس های VOIP به ویژه اسكایپ سال ها است چشم انتظارش هستند. این سرویس بدون شك اقتصاد بین المللی تلفن های ثابت را با تغییر مواجه كرده است اما آیا این اتفاق در مورد سرویس های تلفن همراه نیز رخ خواهد داد؟

دیدن اینكه كمپانی های بزرگی مانند مایكروسافت، گوگل و فیس بوك به این حوزه روی آورده اند می تواند از این جهت امیدواركننده باشد كه با توجه به قدرت بسیار این كمپانی ها در حوزه وب، دنیای VOIP به زودی با تغییرات بسیاری روبرو شود كه روی تلفن های همراه نیز تأثیر بگذارد.

رقابت ایجاد شده از این طریق می تواند باعث شود كمپانی های تلفن همراه نیز تغییرات بزرگی در سرویس ها و محصولات خود ارائه دهند كه برنده اصلی این رقابت كاربرانی خواهند بود كه با سرویس های بهتری روبرو خواهند شد.

یكی از بزرگ ترین شبكه های اجتماعی، اسكایپ است. درست است كه اسكایپ در حال حاضر تنها یك نرم افزار است اما كاملاً این قابلیت را دارد كه تا با ایجاد پلتفرم مناسب تبدیل به یك محصول و شبكه مبتنی بر گراف اجتماعی باشد.

بسیاری می گویند كه شبكه اجتماعی اصلی در لیست كانتكت های تلفن های همراه افراد وجود دارد بنابراین اسكایپ نیز می تواند نقش مشابهی در این میان بازی كند. این كمپانی تا به حال تقریباً هیچ اقدامی در رابطه با این پتانسیل انجام نداده است.

اگر تلاش فیس بوك برای خریداری اسكایپ همراه با موفقیت بود، مسلماً این اتفاق رخ می داد و اسكایپ به شكل یك شبكه اجتماعی در بطن فیس بوك درمی آمد اما به نظر می رسد كه مایكروسافت نیز از این پتانسیل غافل نیست.

اسكایپ با بیش از ۶۶۰ میلیون كاربر ثبت شده و متوسط بیش از ۱۰۰ میلیون كاربر ماهانه از توییتر بزرگ تر است. درست است كه اسكایپ مانند توییتر جنبه عمومی ندارد اما قابلیت تعامل اجتماعی كه در این شبكه نهفته است می تواند امكانات و ویژگی های قابل توجهی خلق كند.

اسكایپ به عنوان یك پلتفرم برای توسعه دهنده ها بسیار مفید است. گراف اجتماعی، دفترچه های تلفن، به اشتراك گذاری فایل ها، پیغام دهی فوری و موبایل همه چیز هایی هستند كه در یك پلتفرم یعنی اسكایپ جمع شده اند و به غیر از كاربران عادی، امكانات فوق العاده ای برای توسعه دهندگان در خود دارند.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا